امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

مغازه های دولتی و اجاره شخصی!

کد خبر: 5643
زمان انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ بعد از ظهر -
45 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

مغازه های دولتی و اجاره شخصی!

 

مغازه های دولتی و اجاره شخصی!

استان سمنان که همیشه در بسیاری از طرح ها و پروژه ها و اتفاقات پیشرو بوده، این بار نیز از قافله عقب نمانده و در پدیده ای جدید و نادر اقدام به اجاره مغازه توسط یک مسئول کرده است که عواید آن به آن نهاد نرسیده است!

 

ماجرا از این قرار است که مدیرکل راه و شهرسازی استان در مصاحبه ای اعلام کرد مغازه به مدت ۲۰ سال در اختیار ستاد اقامه نماز بوده و متاسفانه اتفاقاتی در آن جا افتاده و مغازه به شخص ثالثی اجاره داده شده است. رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان هم گفته مغازه مذکور به صورت شخصی توسط رئیس سابق اجاره داده شده و مبالغ اجاره نیز به حساب ستاد اقامه نماز واریز نشده است! به همین راحتی و به همین خوشمزگی!!!

 

اینکه این مغازه در طول این سال ها به صورت شخص اجاره داده شده است و اجاره ای به حساب ستاد واریز نشده بماند. اینکه اداره راه و شهرسازی هم در این چند سال پیگیر اجاره شخصی نبوده بماند. الان سوال اینجاست که در ستاد اقامه نماز هیچ حسابدار یا مدیر اموال و املاک و هیچ بازرس و حراستی وجود نداشته که در خصوص این مغازه سوالی بپرسد و یا قانونی و غیرقانونی بودن آن را بررسی کند! البته شاید هم توقع ما از این موضوع زیاد است و انتظار داریم کارمندان این سوالات را از مدیر خود بپرسند. وگرنه مگر میشود آقای رییس را زیر سوال برد و زیرآب آن را زد. خلاصه حق و حقوق و اضافه کار و مزایا و پاداش ها و مرخصی ها، همه و همه به دستان مبارک آقای رئیس بستگی دارد من نمی شود دستان مبارک را نادیده گرفت و خاطر آن عزیز را مکدر کرد. حتماً خیر و صلاحی در اجاره شخصی مغازه بوده که از مخیلات مردم سمنان و کارمندان آن ستاد خارج بوده و به دلیل شرایط خاص قابل بیان نبوده است!

اگر یک مغازه چقدر ارزش دارد که این همه رسانه و اداره «روش زوم کنند، بوم بوم کنند تند تند»!!

احتمالا هم کار خیری در آن نهفته است که نخواسته شده بیان گردد و این کار خیر باید پنهانی بماند!

 

نمره منفی بیماری های خارجی!

وزیر بهداشت در خصوص گرانی دارو در کشور اعلام داشته این گرانی ها به دلیل داروهای خارجی است و از پزشکان می خواهیم که داروهای ایرانی تجویز کند و تجویز داروی خارجی نمره منفی را برای آنها خواهد داشت!

با این حساب زین پس نوع بیماری ها هم طبقه بندی خواهد شد و بیماریهای با داروهای داخلی و بیماریهای به داروهای خارجی هرکدام امتیاز خاص خود را دارند. مثلا اگر بتوانیم طوری بیمار شوی که بتوان با داروهای ایرانی درمان گردد احتمالاً یک امتیاز مثبت در پرونده درج می گردد و برای دریافت تخم مرغ دولتی نیاز به ارائه کارت ملی نمی باشد ایا با ارائه کارت ملی میتوانیم دو شانه تخم مرغ دولتی دریافت کنید. اما اگر مدل بیماری شما جوری باشد که نیاز به داروهای خارجی پیدا کنید، یک امتیاز منفی درج خواهد شد و از دریافت یارانه معیشتی و در آینده یارانه بنزین محروم خواهی شد تا بدن یاد بگیرد که چگونه مریض شود و با چه داروهایی درمان گردد!!

پزشکان نیز باید با استفاده از دوره های پیشرفته و به روز داروشناسی داخلی و بیماری های خارجی، راه های درمان این روش را آموزش ببینند و حتی در صورت نبودن نمونه داخلی آن نیز فکری به حال بیمار کنند. روغن بنفشه، ادرار شتر و دیگر روغن های کاربردی از مواردی است که پزشکان می توانند به آن توجه داشته باشند. ارائه درست خدمات درمان توسط پزشک داروهای داخلی امتیاز مثبتی را برای آنها به همراه خواهد داشت و میتوانند با دریافت دو میز جایزه در محل کار خود، از مزایای زیرمیزی با میزهای مختلف بهره مند گردند. حال در این بین اگر عده‌ای از شهروندان هم به دلیل استفاده از داروهای نامتعارف نسبت به بیماری جان خود را از دست داده اند و نمونه‌های خارجی را استفاده نکرده‌اند، از آنها دلجویی می گردد و ۲درصد تخفیف در هزینه‌های کفن و دفن آنها منظور می شود.

 

محصولات کشاورزی نگرانی ندارد،همون همیشگی!

رئیس سازمان غذا و دارو گفته است نگران سلامت محصولات کشاورزی نباشید آنها مورد پایش قرار می‌گیرند و از نظر سلامت تایید شده هستند. دارایی گفته هر کشور استاندارد خودش را دارد و ما تفاوتهای از نظر مصرف فراورده ها و سبد غذایی و باقیمانده سموم و … داریم.

ما که کلا هیچ نگرانی نداریم همانطور که در سال‌های گذشته این محصولات را مصرف می کردیم، ادامه می دهیم. خوشبختانه قیمت محصولات و میوه ها طوری شده، مصرف بالایی برای شهروندان ندارد و ضرر و زیان آن برای سلامت بدن زیاد نیست. آن مقدار زیانی هم که البته از نظر شما صفر است، برای بدن های ما عادی شده با توجه به مصرف چندین ساله هیچ اثری در ما ندارد! پس خود را به خاطر سلامت شهروندان آزرده خاطر نکنید و باعث نگرانی ما نباشید که سلامت شما باعث افتخار ماست. فقط نگرانی ما از استانداردهایی است که کشورهای دیگر دارند و نمی توانند خود را با ما وقف دهند! متاسفانه کشورهای اروپایی و حتی همسایگان همچون روسیه و افغانستان و عراق و کشورهای عربی هیچکدام استاندارد هایشان در حد و اندازه ما نیست و آنقدر که ما بالاییم آنها نیستند و به همین دلیل درک محصولات کشاورزی ما برای آنها سخت و دشوار است. امیدوارم هرچه سریعتر کشورهای دنیا خود را به سطح استانداردهای ما در محصولات کشاورزی برسانند و سلامت خود و جامعه را تضمین کنند همانطور که مسئولان ما این راه را پیش گرفته اند.

 

زنان و بدنسازی، مگه داریم!

فعالیت بانوان اصفهانی در باشگاه های بدنسازی متوقف شده و بانوان حق حضور در این باشگاه ها را در  اصفهان ندارد! وزارت ورزش و جوانان هم اعلام کرده فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، به صورت موقت فعالیت های بانوان را متوقف کرد تا پس از بررسی های تخصصی، رشته های مصوب را به صورت قانونی ابلاغ و در مورد رشته هایی که به صورت غیرقانونی سلامت بانوان را در خطر قرار می‌دهد، اقدام قانونی صورت پذیرد.

خدا را شکر وزارت ورزش و جوانان حواسش به همه چیز هست و اجازه نمی دهد سلامت بانوان به خطر بیفتد و یا خدای نکرده با ورزش های غیر قانونی و غیر متعارف البته وزارت آن را تشخیص میدهد، سلامت خانواده ها و جامعه و کل دنیا دچار مشکل شود!

به نظر کارشناسان جدید متخصص وزارت ورزش و جوانان خیلی با ورزش های جدید حال نکرده و به هیکل های جدید اعتقادی ندارد! از قدیم هم مرسوم بود که زن باید خوشگل باشه، سفید و کمی چاق!! که به نظر می رسد کارشناسان جدید همین راه را ادامه خواهند داد و هر چیزی که این جمله را تحت تاثیر قرار دهد، با آن مخالفت میشود!! با این تعطیلی به موقع باشگاه ها مخالفت در مورد بدنسازی بانوان، احتمالاً مشکل آب زاینده رود هم حل خواهد شد و مردم می‌توانند به خوبی و خوشی از زیبایی های این رودخانه و منافع آن در کشاورزی و صنعت و شرب هم بهره ببرند!

اندک بانوان عزیز هم که در این شرایط اقتصادی و گرانی مصرف بالایی داشته و وزن آنها بیش از استاندارد است، هر چه سریعتر خود را با شرایط اقتصادی کشور وقف دهند تا علاوه بر استاندارد شدن هیکلشان، از هزینه های مازاد برای بدنسازی جلوگیری کنند!

اشتراک گذاری