امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

معیشت و اشتغال از محورهای رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی است

کد خبر: 5696
زمان انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ بعد از ظهر -
42 بازدید

استاندار سمنان؛

معیشت و اشتغال از محورهای رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی است

 

استاندار سمنان گفت: بهبود معیشت مردم، افزایش نرخ اشتغال و توسعه و تقویت چرخه تولید در سایه برنامه‌ریزی افزایش ۸.۶ درصد رشد اقتصادی محقق می‌شود.

 

سید محمد رضا هاشمی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی تعیین شده برای استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره گیری از توان بخش خصوصی، اولویت اصلی استان است.
وی ادامه داد: افزایش صادرات از مبدا استان سمنان یکی از مولفه های اساسی و موثر در تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی برای استان است که باید این راهبرد مورد توجه قرار بگیرد.
استاندار سمنان با بیان اینکه رشد اقتصادی از اولویت های اصلی و اساسی در استان است، گفت: کارگروه رشد اقتصادی استان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به صورت هفتگی و مستمر با برنامه ‌کاری موضوعی و مشخص برگزار شود تا بتوانیم به رشد اقتصادی ۸.۶ درصد دست یابیم.
هاشمی یادآور شد: شناسایی مشکلات و مسائل پیش رو، تقویت تعامل و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، در تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی موثر است.
استاندار سمنان تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی گردشگری، صنعتی و کشاورزی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیرمجموعه این حوزه ها تشکیل و برای تحقق رشد اقتصادی برنامه های مشخص و مدون ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهمنامه‌های تخصصی مرتبط با تحقق رشد اقتصادی، کار کارشناسی و تخصصی به وسیله کارشناسان و متخصصان امر صورت گیرد و با ضمانت اجرایی، بندهای تفاهمنامه تدوین و لحاظ شود.
استاندار سمنان گفت: در کنار تلاش برای تحقق رشد اقتصادی استان، پیگیری و اجرای مصوبات سفر رییس جمهور در استان، اجرای مطلوب طرح جهش تولید مسکن، مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری