امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

از ۱۳ دی اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

کد خبر: 5720
زمان انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ بعد از ظهر -
93 بازدید

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان؛

از ۱۳ دی اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

 

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب دوم خردادماه امسال از ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا شده است و مشمولان این قانون مکلف به اجرای تکالیف قانونی جدید و رعایت مقررات موضوع این قانون هستند.

 

وی اضافه کرد: این قانون نسبت به گذشته، تغییرات و اصلاحات مختلفی دارد، به‌عنوان مثال بر اساس جزءهای (۱) و (۲) بند (ب) ماده (۲۶) قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده، اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مذکور معاف از مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع این قانون است و صرفاً اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد است.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: مؤدیان، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلف هستند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مؤدیان ثبت کرده و ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی ثبت کنند.

انوری ادامه داد: در صورت کتمان و یا عدم ثبت تمام یا برخی از معاملات در سامانه مذکور مشمول جریمه‌ای معادل ۹ درصد ارزش طلا، جواهر و پلاتین است که غیرقابل بخشودگی است.

منبع: اداره کل امور مالیاتی استان سمنان

اشتراک گذاری