امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

تخم مرغ اینترنتی هم نداریم!

کد خبر: 5753
زمان انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ بعد از ظهر -
51 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

تخم مرغ اینترنتی هم نداریم!

 

تخم مرغ اینترنتی هم نداریم!

چند روز پیش و با اعلام رسمی استانداری سمنان و اداره کل صنعت و معدن استان به طور رسمی عرضه اینترنتی مرغ و تخم مرغ از سامانه کالا ناوا با قیمت مصوب آغاز شد و شهروندان استان می توانستند اقدام به خرید کنند. اما به نظر می رسد این محصولات تعداد طرفدارانش بیش از تصور ارائه دهندگان بوده و در عرض ۱۵ دقیقه به پایان رسیده است. اتفاقی که تعجب همگان را به همراه داشت و شنیده شده است که خود مرغان نیز حیران و پر به نوک مانده اند!!

 

این که مصرف مرغ و تخم مرغ استان اینقدر بالا بوده به کنار و اینکه قیمت مصوب اینقدر خرید مردم تاثیر داشته نیز بماند، ما و همه مرغان عالم مانده ایم که چگونه شهروندان از این سایت مطلع شدند و چگونه به یک‌باره این محصول به اتمام رسید!! خود مرغ هم فکر نمی کرد خودش و تولیداتش اینقدر طرفدار داشته باشند که در عرض ۱۵ دقیقه به پایان رسیده و بر سر بودن یا نبودن آن سروکله بشکنند! از وقتی که این اتفاق افتاده مرغ ها در مرغداری که هیچ حتی در فضای مجازی و سایت ها نیز جواب خروس ها را نمی دهند و به قول قدیمی ها طاقچه بالا می‌گذارند! بارها نیز به آنها گفتند که دنبالشان راه نیافتند که حتی محصولاتشان هم کسی نمی تواند بخرد! نه در مغازه ها و نه در سایت ها!

 

البته فعلا استانداری و وزارت صمت با وساطتی که کرده اند آشتی بین مرغ و خروس ها را به وجود آوردند تا  مرغ ها در کمال آرامش به امر تولید بپردازند و سایت های تخم مرغ فروشی را تعطیل نکنند! خروس ها نیز قول داده اند تمام تلاش خود را برای آرامش روحی و روانی مرغ ها ایجاد کنند تا خدای نکرده دچار استرس نگردند و خللی در تولید آنها به وجود نیاید. که البته این امر با قول های مسئولان همراه بوده و این اطمینان را داده‌اند که در حمایت از زندگی این عزیزان خوشمزه تر از جان از هیچ کمکی دریغ نکنند و با فراهم کردن بهترین امکانات از تولید کننده حمایت کافی را داشته باشند!

 

زمین ۱۰۰ میلیونی در سمنان!!

به تازگی گزارشی از یکی است پایگاه های خبری در سمنان منتشر شد که طبق آن، قیمت قبر در امامزاده علی بن جعفر سمنان به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است! قبر یک و نیم متری که احتمالاً رکورد قیمت زمین را در استان سمنان می‌شکند! ساز و کار قیمت گذاری آن هم به نظر خیلی کارشناسان نیست و بر مبنای پیشنهاد هیئت امنا و تقاضای مردم به تصویب رسیده است! اتفاقی که نشان می دهد خانه دار شدن برای اموات حتی از زنده ها نیز بسیار سخت تر بوده و گرانتر! البته شاید این قبور شرایط خاص دارند که ما از آن خبر نداریم و به همین دلیل هیئت امنای این امامزاده این قیمت‌ها را تعیین کرده است. احتمالا قرار گرفتن در منطقه خوش آب و هوا و یا دونبش بودن و یا نورگیر بودن قبر و حتی پاخور بودن جهت قرائت فاتحه از شرایط قبرهای ۱۰۰ میلیون تومانی می باشد و اموات با شرایط مناسب تری دل از دنیا می کنند! همچنین زنده ها می توانند فخر فروشی لازم را در این دنیا داشته باشند و پز خود را به دیگر بازماندگان ارائه دهند. قیمت گذاران قبورهم برای اینکه این فخر فروشی کامل گردد و هر کسی نتواند این امتیاز را داشته باشد قیمت را بالا برده اند، تا رضایت فخر فروشان و پز دهندگان جلب گردد و از کنار آن پولی هم دریافت گردد! باشد که مورد رضایت است طرفین و همه شهروندان قرار گیرد!

 

مرغ ۷۵ هزار تومانی ام آرزوست!

به نظر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری، آثار تورمی شدیدی را در قیمت اجناس و کالاهای اساسی به وجود می آورد و باید منتظر گرانی آنها بود. اما این اتفاق را بسیار منکر می شوند و اعلام داشتند آثار تورمی آن بسیار ناچیز و حتی در حد صفر است. به طوری که یکی از رسانه‌های نزدیک به تیم اطلاع رسانی دولت گفته است که دروغ می گویند با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی مرغ مبلغ ۱۰۰ هزار تومان می‌شود، مرغ نهایتش ۷۵ هزار تومان می‌شود. خبری بسیار خوشحال کننده که ذوق همه ایرانیان را در پی داشته و طبق آماری که به دست آمده ۷۳ درصد آنها از این اتفاق مبارک اشک شوق ریختند.

البته این ذوق زدگی بدون خسارت هم نبوده و متاسفانه باعث سکته قلبی عده‌ای از هموطنان شده که به دلیل خوشحالی بعد از مرغ دچار این حادثه شدند. و همچنین باعث پخش گل و شیرینی در میادین اصلی همه شهرهای ایران و جشن و سرور در اکثر خانه ها گردیده است. به طوری که از بسیاری از خانه ها آهنگ های شاد و موزون پسند از عمو شهرام پخش می گردیده است. شادی هایی که برای مردم بسیار دلچسب بوده و میدانند که زین پس به جای مرغ ۱۰۰ هزار تومانی میتوانند مرغ ۷۵ هزار تومانی خرید کنند و با دریافتی سه ماه یارانه یک مرغ دو کیلویی را در منزل داشته باشند. و با این مرغ سه ماه زندگی کرده و  از داشتن آن احساس غرور کنند! در حالیکه اگر مرغ به قیمت ۱۰۰ هزار تومان می رسید پس از چهار ماه دریافت یارانه نیز نمی توانستند یک مرغ دو کیلویی بخرند و این لطف و محبتی است که باید قدر آن را بدانیم و بابت آن از دولت تشکر کنیم. تازه این پایان ماجرا نیست و به دلیل کرامات دولت و حرکت های انقلابی مجلس امروز کارگران می توانند با یک سوم مزد روزانه شان یک ناهار چلو کباب بخورند در حالیکه در گذشته با یک سوم مزد فقط می توانستند نان و پنیر و انگور بخورند و این یعنی پیشرفت! وقتی نان و پنیر و انگور به چلوکباب تبدیل می شود، دیگر حرفی باقی نمی ماند و باید بابت این همه لطف سپاسگزار بود و در کنار جشن مرغ، جشن پایان انگور و آغاز چلوکباب را به راه انداخت!

 

اختلاف رئیس سابق دستگاه قضا با رئیس دولت!

گویند در ماه‌های گذشته رئیس سابق دستگاه قضا طرحی را به مجلس پیشنهاد کرد که طی آن بهبود معیشت کارکنان قوه قضاییه درخواست گردید تا پس از موافقت مجلس و دولت این پیشنهاد به قانون مبدل گردد. اما به تازگی دولت جدید نامه ای را به مجلس ارسال کرده  و در آن مخالفت خود را اعلام داشته است. نکته جالب این موضوع اختلاف رئیس دولت رئیس سابق دستگاه قضا است که البته به طور اتفاقی و خودجوش اسم و فامیل آنها مشابه است! به نظر این اختلاف سر دراز دارد و زمان در آن تأثیر بسزایی گذاشته است. به طوری که هر چقدر رئیس سابق دستگاه قضا اصرار بر تصویب این طرح داشته است، رئیس دولت فعلی، زیر بار نرفته و با آن مخالفت کرده است. حتی شنیده شده است که عده ای از سفیدان و کارشناسان و نزدیکان این دو عزیز وساطت کرده تا اختلاف آنها را برطرف کنند اما متاسفانه هنوز اختلافات پا بر جاست و تصویب طرح در هاله ای از ابهام است. به نظر مجلس هم دچار یک سردرگمی شده است که حرفه رئیس سابق دستگاه قضا را گوش دهد و یا اینکه گوش به فرمان رئیس دولت فعلی باشد. دوگانگی که بسیار سخت و همه را حیران کرده است! البته این ایراد به مجلس هم وارد است که در زمان خودش این پیشنهاد را به تصویب نرساند و به امروز انداخته است چون از قدیم گفتن کار امروز را به فردا مینداز که ممکن است این رئیس و آن رئیس جابجا گردند!

اشتراک گذاری