امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

افتتاح خانه عروسک‌ها در سمنان

کد خبر: 5812
زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ بعد از ظهر -
58 بازدید

با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور در سمنان؛

افتتاح خانه عروسک‌ها در سمنان

 

خانه عروسک‌ها در سمنان با حضور مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور افتتاح شد.

 

خانه عروسک‌های استان سمنان شامگاه پنجشنبه در سفر یک روزه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به استان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در حاشیه افتتاح خانه عروسک‌های سمنان به ایرنا گفت: ۴۰ عروسک در این خانه به صورت نمایشگاهی در معرض دید کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

نبی‌الله خدابخشی ادامه داد: عروسک‌های مذکور از پنج نمایش برگزیده در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ انتخاب شده اند که یکی از این نمایش‌ها، نمایش کتابخانه‌ای است.

وی هدف از افتتاح خانه عروسک‌های سمنان را اشاعه هنر خلاق نمایش عروسکی عنوان و بیان کرد: هنر خلاق نمایش عروسکی ترکیبی هنرمندانه از هنرهای نمایش، فن‌بیان، موسیقی، عروسک‌سازی و نورپردازی است.

به گفته خدابخشی، ارائه توانمندی‌های اعضای کانون پرورش فکری استان سمنان در زمینه هنر نمایش عروسکی با رویکرد خلاق محور به جامعه از دیگر اهداف برپایی این خانه است.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان را متولی اصلی افتتاح خانه عروسکی خواند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ادامه به نمایش ۴۰ اثر هنری دیگر اعضای مراکز این استان اشاره و بیان کرد: بیش از ۴۰ اثر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز در قالب سنگ‌ها و دورریختتی‌ها در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ کانون سمنان به نمایش در آمد.

وی با اشاره به اینکه سمنان دارای ظرفیت‌های فراوانی است، افزود: وجود این ظرفیت‌ها به عنوان فرصتی است تا فضاهای مناسبی به‌ منظور گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ایجاد کرد.

بر اساس گفته‌های خدابخشی، تاکنون چنین خانه عروسکی استانداردی برای کودکان در سمنان وجود نداشت.

وی گفت: خانه عروسکی هم موجب غنی‌سازی اوقات فراغت می‌شود و هم به کودکان و نوجوانان نشاط و شادی می‌بخشد.

بر اساس گفته مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، بازدید از خانه عروسکی برای عموم آزاد است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری