امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

۱۰ روز بدون فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود و میامی

کد خبر: 5803
زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ بعد از ظهر -
58 بازدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود؛

۱۰ روز بدون فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود و میامی

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود و میامی ثبت نشد، گفت: اکنون ۲۵ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) بستری هستند.

 

حسین شیبانی شامگاه پنجشنبه به رسانه ها افزود: در شبانه روز گذشته ۱۵ بیمار با علایم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شرق استان سمنان مراجعه کردند که از این تعداد سه نفر بستری شدند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون هشت بیمار کووید-۱۹ در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، ابراز داشت: سیر بستری بیماران کرونایی در چند روز گذشته ثابت بوده است.

شیبانی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا اُمیکرون در زیرمجموعه این دانشگاه گزارش نشده است، تصریح کرد: خطر شیوع و ابتلا به اُمیکرون هنوز وجود دارد، شهروندان باید همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ۲ لایه ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته و تزریق دُز سوم واکسن را در دستور کار داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: تمام مراکز درمانی، تجمیعی و پایگاه های شهری در ۲ نوبت صبح و عصر و همچنین مراکز بهداشت روستاها هم به طور شبانه روزی آماده ارائه خدمت و تزریق واکسن به مراجعان هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۴ درصد از جمعیت هدف در شهرستان های شاهرود و میامی دُز اول واکسن را تزریق کردند، افزود: ۸۳ درصد دُز دوم و ۵۲ درصد دُز سوم واکسن را دریافت کردند.

به گفته وی، خطر ابتلا به سویه اُمیکرون برای کسانی که واکسن تزریق نکردند نسبت به سایر افراد بیشتر است.

بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان های شاهرود و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری