امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

۹۸.۳ تن گوشت ناسالم امسال در کشتارگاه‌های استان معدوم شد

کد خبر: 5862
زمان انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ بعد از ظهر -
40 بازدید

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان؛

۹۸.۳ تن گوشت ناسالم امسال در کشتارگاه‌های استان معدوم شد

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۹۸.۳ تن انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی ناسالم از کشتارگاه‌های استان در ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال ضبط و به صورت بهداشتی معدوم شد.

 

حمیدرضا حسینی ابراز داشت: از مجموع گوشت‌های ناسالم ضبط شده از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال در استان سمنان ۸۸ هزار و ۷۷۳ کیلوگرم گوشت ناسالم از کشتارگاه‌های طیور و ۹ هزار و ۵۷۴ کیلوگرم از کشتارگاه‌های دام ضبط و معدوم‌سازی شد.

 

وی ادامه داد: ۶۳ محموله غیر مجاز در زمینه حمل غیرمجاز دام و فرآورده‌های دامی با نظارت هوشیارانه کارشناسان دامپزشکی از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال شناسایی و توقیف شد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۶۳ محموله غیر مجاز توقیف شده به وسیله کارشناسان دامپزشکی استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال چهار محموله مربوط به حمل غیر مجاز دام سبک و سنگین زنده، سه محموله مربوط به حمل ماهی، ۳۵ محموله مربوط به حمل طیور و شترمرغ و ۲۱ محموله مربوط به فرآورده‌های خوراکی و غیر خوراکی دامی بوده است.

حسینی تصریح کرد: ۲۲ هزار و ۳۶۸ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال بر اساس نظارت‌های انجام شده از مراکز عرضه استان سمنان کشف و معدوم شد.

وی یادآور شد: ۳۸ پرونده تخلف در زمینه عرضه فرآورده‌های خام دامی ناسالم از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال در استان سمنان تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطر نشان کرد: یکهزار و ۳۴۱ مرکز عرضه دام و فرآورده‌های خام دامی مانند مراکز بسته‌بندی، فرآوری، واحدهای تولید خوراک دام، مراکز جمع‌آوری شیر و کشتارگاه‌ها تحت نظارت این اداره کل وجود دارد.

وی بیان کرد: ۳۹ واحد تولید خوراک دام در استان سمنان وجود دارد که از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال پروانه فعالیت ۶ واحد تمدید و صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: کارشناسان دامپزشکی استان با نظارت بر تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های گوشتی به دنبال عرضه محصول سالم به دست مصرف‌کنندگان هستند و آحاد مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف و موارد غیر بهداشتی می‌توانند موضوع را ضمن تماس با سامانه ۱۵۱۲ به منظور بررسی گزارش کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری