امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

آغاز گام دوم مجتمع آبرسانی کوه‌زر دامغان با اعتبار۶۰۰ میلیارد ریال

کد خبر: 5885
زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰ بعد از ظهر -
38 بازدید

مدیر آب و فاضلاب دامغان؛

آغاز گام دوم مجتمع آبرسانی کوه‌زر دامغان با اعتبار۶۰۰ میلیارد ریال

 

احداث گام دوم خط انتقال مجتمع آبرسانی به منطقه کوه‌زر دامغان با حضور مسوولان شهرستانی و مردم محلی با اعتبار ۶٠٠ میلیارد ریال در افق ١۴٣٠ روز دوشنبه کلنگ‌زنی شد.

 

مدیر آب و فاضلاب دامغان در حاشیه آیین کلنگ زنی مجتمع آبرسانی کوه زر  افزود: در گام دوم اجرای طرح، ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی، ساخت ۲ حوضچه شیرآلات و نصب متعلقات، محوطه سازی سایت مخزن و اجرای هفت کیلومتر خط انتقال در دستور کار است.

 

بهروز زارع وامرزانی اضافه کرد: آبرسانی به منطقه سرکویر دامغان با هزینه اجرای ۶۰۰ میلیارد ریال به منظور بهره‌مندی سه‌هزار و ۲۶۲ نفر از اهالی روستاهای جنوبی شهرستان دامغان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طول لوله گذاری خط انتقال این مجتمع ۶۴ کیلومتر، طول لوله گذاری بین مخازن ۱۸ کیلومتر و ۶ باب ایستگاه پمپاژ برای این مجتمع در نظر گرفته شده است.

زارع وامرزانی تصریح کرد: افق این طرح سال ۱۴۳۰ است به گونه ای که طبق برنامه‌ریزی ها، تا ۳۰ سال آینده با افزایش جمعیت در منطقه، امکان خدمات‌دهی همچنان وجود دارد.

مدیر آب و فاضلاب دامغان بیان کرد: با افتتاح این مجتمع، اهالی روستاهای کوه‌زر، توچاهی، کِلو، شیمی، سَلم آباد و کوشاهی از آب مجتمع بهره‌مند می‌شوند.

کوه‌زر یک روستا در دهستان قهاب رستاق بخش امیرآباد دامغان است و در اطراف روستای کوه‌زر، روستاهای سلم‌آباد، توچاهی، کوه‌شاهی، کلو، ‌شیمی و چند آبادی کوچک قراردارند.

همچنین منطقه کوه‌زر و روستاهای اطراف شامل رشم، سطوه، معلمان، حسینیان، سینک و همچنین دهستان طرود و چند روستا و آبادی دیگر، مجموعأ منطقه ی ((سرکویر)) را تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری