امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان وام جهش مسکن به شهروندان دارای زمین مسکونی برای هر واحد

کد خبر: 5871
زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ بعد از ظهر -
61 بازدید

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان؛

پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان وام جهش مسکن به شهروندان دارای زمین مسکونی برای هر واحد

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: متقاضیان دارای زمین با کاربری مسکونی در این استان در صورت داشتن سند مالکیت و پروانه ساختمانی می‌توانند از تسهیلات قانون جهش تولید مسکن برخوردار شوند.

 

حسین دهقان ابراز داشت: سقف تسهیلات به ازای هر واحد مندرج در پروانه ساختمانی در مرکز استان سمنان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در دیگر شهرهای استان سه میلیارد ریال است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی https://saman.mrud.ir/ مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات خودمالکان با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن و معرفی به بانک پرداخت می‌شود، افزود: تسهیلات به شکل مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی به متقاضیان در همه شهرها پرداخت می‌شود.

دهقان تصریح کرد:  برای کسانی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند و یا برای سازندگان حرفه ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون برای خودمالکانی که در سایت نهضت ملی مسکن ثبت‌نام می‌کنند این امکان فراهم شده است تا در هنگام ثبت‌نام مدارک خود را بارگذاری و با انتخاب بانک به شعبه بانکی معرفی می‌شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعبه بانک اقدام می‌کنند.

به گفته دهقان  اسناد مالکیت و پروانه ساختمان از اسناد مهم و لازم برای بارگذاری در سامانه هنگام ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات بانکی در قالب قانون جهش تولید مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و هرکس با هر تعداد پروانه‌، امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد.

تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می‌شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و متقاضیان می‌توانند تسهیلات را دریافت کنند که البته این تسهیلات در چهارمرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می‌شود.

جزییات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله اینگونه است که در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری