امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

خسارات و اشکالات شبکه برق استان ناشی از توفان و برف برطرف شد

کد خبر: 5988
زمان انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
52 بازدید

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان؛

خسارات و اشکالات شبکه برق استان ناشی از توفان و برف برطرف شد

 

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: خسارت‌های وارده به شبکه و تاسیسات توزیع برق به دلیل توفان و برف و کولاک روزهای گذشته در سطح استان برطرف شد.

 

سید محمد حسینی نژاد روز شنبه به رسانه ها ابراز داشت: میزان خسارت برآورد شده توفان و برف و کولاک روز گذشته چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بود که شامل آسیبهایی بود که به تاسیسات برق رسانی استان وارد شد.

 

وی بیان کرد: یکم بهمن ماه در نقاط مختلف استان سمنان توفان، بارش برف، بوران، کولاک شدید، تندباد و باران رخ داد و خساراتی را به شبکه و تجهیزات برق رسانی وارد کرد که با تلاش نیروهای عملیاتی و پشتیبانی، کلیه ایرادات و اشکالات تا نمیه شب گذشته رفع شد و شبکه توزیع برق استان پایدار شد.

وی تصریح کرد: سوختگی یک دستگاه ترانس به ظرفیت ۱۰۰ کیلوولت آمپر، بیش از ۶۵ مورد سیم پارگی ناشی از شکستگی و سقوط درختان، شیروانی ها و تابلوهای مغازه ها بر روی شبکه، شکستگی ۱۶ اصله پایه، ۱۹ مورد کج شدن پایه های برق و اصلاح ۶ هزار متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف، ازجمله خساراتی بود که به شبکه و تاسیسات توزیع برق استان وارد شد.

سرپرست شرکت توزیع برق استان سمنان  یادآور شد: با حضور ۲۶ گروه اجرایی و در کوتاه ترین زمان ممکن، عملیات اصلاح و بهینه سازی صورت پذیرفت و مشترکان برق‌دار شدند.

بارش برف و کولاک از پنجشنبه شب و بامداد جمعه در سراسر استان سمنان آغاز شد که در نواحی شمالی و شرق استان با شدت بیشتری همراه بود. این بارش ها باعث انسداد پنج محور ارتباطی و خسارت به برخی زیرساختهای انرژی از جمله شبکه برق شد.

هواشناسی از روز شنبه و با خروج سامانه بارشی، شرایط جوی پایداری برای استان پیش بینی کرد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری