امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

استفاده از فضای مجازی برای توسعه کسب و کارها و کاهش بیکاری در کشور

کد خبر: 6036
زمان انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ بعد از ظهر -
156 بازدید

گزارش روز (گزارشگر : سلماز عرب عامری)

استفاده از فضای مجازی برای توسعه کسب و کارها و کاهش بیکاری در کشور

 

موضوع اشتغال موضوع مهمی است که در جامعه باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار بگیرد. مورد نگران کننده که در این مورد وجود دارد، میزان فارغ التحصیلان بیکار کشورمان است.

 

اکثر جوانان بدون هیچ گونه برنامه‌ریزی و آینده‌نگری وارد دانشگاه شده و زیباترین سال‌های عمرشان را به کسب علم و دانش می‌پردازند، به امید روزی که از علم و دانش خود بتوانند در جهت خدمت رسانی به کشور و ملت شان استفاده نمایند، اما عدم وجود برنامه ریزی صحیح و زیر ساخت های مناسب باعث می شود، تا آن‌ها نتواند بر اساس تخصص و مدرک دانشگاهی کار مورد علاقه شان را پیدا کنند.

 

موضوع بعدی این است که دانشگاه‌ها از نظر علمی و داشتن متخصص اشباع شده اند، بدون آنکه به درستی بتواند از دانش و این نیروها استفاده کنند. در واقع دانش آن‌ها در مرحله عملی متوقف شده است.

عدم همسویی شغل جوانان با مهارت ها و تخصص شان، باعث ایجاد بی انگیزگی برای کار، تولید و فعالیت شده و نوآوری در کسب و کار را تحت الشعاع قرار داده است، به همین دلیل بسیاری از جوانان به دنبال مشاغل اداری و سازمانی هستند و کار را در پیدا کردن اینگونه مشاغل خلاصه می‌کنند، ولی مگر یک کشور چقدر مدیر، معاون و کارمند نیاز دارد.

راه حل این مشکلات، کارآفرینی بدون اتکا به سازمان و ارگان‌های دولتی است که تنها با تمرکز بر خلاقیت در کسب و کار امکان پذیر خواهد بود.

در واقع کارآفرینی استفاده از مهارت و تخصص‌های موجود فرد یا افراد همراه با به کارگیری خلاقیت و نوآوری آن‌هاست، که در نهایت منجر به خلق کار یا شغل جدید و نوآوری در کسب و کار می‌شود. کارآفرینی خود منبع مولد اشتغال برای جوانان است و می‌تواند جوانان فارغ التحصیل بسیاری را شاغل نماید.

در واقع کار آفرینی دو مزیت عمده دارد. اولین مزیت این است که از این طریق، شغل جدید در جامعه ایجاد می‌شود و دوم آن که سبب ارضای نیاز روحی جوانانی می‌شود که عمری را پشت میز و نیمکت های دانشگاهی تنها به جهت به کار گیری تخصصشان در آینده نه چندان دور سپری کردند.

در نگاه اول کارآفرینی می‌تواند عدم همسویی کار و شغل جوانان یا نیازهای جامعه را گره‌گشایی کند، اما این خود مراحل و مشکلات خاصی دارد که باید به آن توجه شود.

اما کارآفرینی و خلق یک شغل جدید به نیروی متخصص، نیروهای همراه، سرمایه، مکان مناسب و برنامه ریزی جامع و کامل نیاز دارد. فراهم نمودن نیروی متخصص با توجه به وجود فارغ التحصیلان چندان دشوار نیست، اما متاسفانه کسب سرمایه و مکان مناسب یکی از معضلات جوانان است که سرمایه چندانی برای راه اندازی شغل ندارند، بنابراین باید از بانک ها درخواست وام نمایند.

مشکلاتی از این دست باعث می شود تا همه جوانان نتوانند از عهده چنین کاری برآیند مگر کسانی که دارای ریسک پذیری بالایی هستند. بنابراین ناخداگاه تعداد زیادی از متقاضیان کارآفرین از گردونه کسب و کار نوآورانه خارج شوند.

در گزارش اقتصادی امروز به تاثیر رونق کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی در این حوزه پرداخته و نظر چند تن از کارشناسان و صاحبان مشاغل اینترنتی را جویا شدیم که در ذیل از منظرتان می گذرد؛

زهرا رضایی بانوی هم استانی که در منزل اقدام به پخت و فروس کیک می کند در خصوص موضوع گزارش امروز ما گفت: کسب و کار اینترنتی فقط داشتن یک وب‌سایت نیست. کسب و کار اینترنتی درواقع یک سیستم است. یک سیستم که می‌تواند ایده شمارا تبدیل به ثروت کند. پس برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی پول‌ساز شما باید طراح یک سیستم باشید. یا شاید بهتر است بگویم شما باید یک سیستم ساز باشید تا یک طراح سایت.

وی افزود: امروز هر کسی می‌تواند کسب و کار اینترنتی را آغاز کند. ابزارهای فوق العاده ای امروزه به سادگی در دسترس هستند. تکنولوژی‌هایی که قبلا هزینه زیادی داشتند، امروزه با قیمت بسیار کم و حتی رایگان در دسترس هستند.

زهرا ادامه داد: در دنیای امروز یک نفر می‌تواند با سیستم‌سازی کار یک نفر، دو یا یک تیم را انجام دهد. کارهایی که تا چندی پیش غیرممکن بود، اکنون به سادگی قابل انجام است.

وی افزود: شما بدون دفتر کار می‌توانید برای افرادی کار کنید که هیچ وقت آن‌ها را ندیده‌اید. و شاید کیلومترها دورر از شما زندگی می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی، یک دیدگاه اشتباه دارند. و آن‌هم این است که فکر می‌کنند کارآفرینی با یک ایده عجیب و غریب آغاز می‌شود.

زهرا گفت: غلب افراد گمان می‌کنند که کارآفرینی با یک ایده تکراری ارزش ندارد و باید حتما ایده اول باشد. یک واقعیت دیگر کسب و کار اینترنتی همین است: همه چیز فقط داشتن یک ایده ناب و عجیب و غریب نیست.

ثمین عامری جوان دیگری که در حوزه کودک و اجناس فانتزی فعالیت دارد هم گفت: در حال حاضر عده بسیاری علاقه‌مند به توسعه کسب و کار در بستر فضای مجازی هستند که صرف نظر از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای شکل گیری و تقویت این دسته کسب و کار‌ها باید آموزش‌های مورد نیاز در خصوص راه اندازی مشاغل اینترنتی به متقاضیان داده شود.

این هم استانی گفت: بسیاری از کشور‌ها با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از ظرفیت کسب و کار‌های اینترنتی برای تحقق برنامه اشتغال خود بهره برداری کرده اند از این رو کارشناسان معتقدند که فضای مجازی بستر مغفول مانده‌ای است که در صورت توجه به آن می‌توان برنامه ایجاد اشتغال میلیونی را محقق کرد.

وی ادامه داد: البته امروزه کسب و کارهای اینترنتی رشد قابل توجهی پیدا کرده و افراد می توانند با داشتن مهارت و کار در حوزه ای که علاقمند هستند از این راه کسب درآمد کنند.

وی افزود: من بیش از دو سال است که در منزل اقدام به تولید محصولات فانتزی در حوزه کودک و دکوری و هفت سین می کنم که به لطف خدا از طریق شبکه های مجازی فروش دارم.

وی ادمه داد: امروزه کار کردن و کسب درامد از طریق فضای مجازی بسیلر راحت تر از قبل شده و بعد از گسترش کرونا افراد به سایت های فروش اعتماد بیشتری پیدا کرده اند.

این هم استانی فعال در حوزه صنایع دستی ادامه داد: جوانان می توانند به راحتی و با هزینه های کمتر از راه اندازی یک مغازه در منزل کار خود را شروع کنند.

وی تصریح کرد: کسب و کارهای اینترنتی در آینده ای نه چندان دور حرف اول اقتصاد را خواهند زد و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند از سایرین موفق تر خواهند بود و من به عنوان یک فعال در این حوزه پیشنهاد می کنم تا افراد از این راه اقدام به کسب درامد و فروش محصولات خود کنند تا شاهد رشد و شکوفایی باشیم.

یک فعال حوزه کار حذف واسطه‌ها و سودجویان از بازار و رسیدن کالا به دست مصرف کننده با قیمت واقعی را از جمله مزایای شکل‌گیری کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: در شرایطی که دنیا به سمت الکترونیکی شدن امور پیش می رود ما نیز باید همگام با کشورهای دنیا از این فرصت و ظرفیت برای توسعه کسب و کارها و کاهش بیکاری در کشور استفاده کنیم.

رحمت‌الله پورموسی، با تاکید بر حمایت دولت از راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: اگر بخواهیم واقعیت‌ها را در نظر بگیریم در کل دنیا بیشتر کارها به شکل الکترونیکی صورت می گیرد بنابراین چنانچه بخواهیم همگام با دنیا پیش برویم که البته فاصله خیلی زیادی داریم، باید به سمت و سوی الکترونیکی شدن برویم و در راستای بهره مندی از اینترنت به نحو شایسته از تسهیلات و امکاناتی که در اختیارمان هست، استفاده کنیم.

وی افزود: به دلیل گسترش کرونا خیلی از مشاغل خدماتی به سمت اینترنتی شدن رفتند که تا حدودی هم موفق بودند و در واقع فضای مجازی باعث شد تا مشاغلی که در دوران کرونا به شدت آسیب دیدند رونق بگیرند و از رکود خارج شوند.

این فعال حوزه کار حذف واسطه ها و رسیدن کالا به دست مصرف کننده با قیمت واقعی را جمله مزایای اینترنتی شدن کسب و کار ها عنوان کرد و گفت: مردم در کسب و کارهایی که در بستر اینترنت شکل می گیرند، بدون پرداخت هزینه‌های دلالی، کالا و خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند لذا اینترنتی شدن کسب و کارها موجب حذف دلالان و سودجویان از بازار و رسیدن کالا به دست مصرف کننده با قیمت واقعی و برقراری رابطه مستقیم بین خریدار و فروشنده می شود.

پورموسی در عین حال بر لزوم نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی تاکید کرد و گفت: برای آنکه حقوق مصرف کنندگان و خریداران رعایت شود لازم است قوانینی برای استفاده از فضای مجازی مدون کنیم ولی این قوانین نباید محدودکننده باشد و انگیزه افراد را برای راه اندازی کسب و کار از بین ببرد بلکه از این جهت که جلوی برخی سوء استفاده هایی که ممکن است سودجویان از فضای مجازی داشته باشند را بگیرد.

وی تاکید کرد: از طرفی بحث آموزش هم مطرح است و صاحبان مشاغل یا کسانی که مایحتاج خود را از طریق اینترنت تهیه می کنند هم باید از آموزش‌های لازم در بحث ورود به اینترنت و استفاده از فضای مجازی آگاه و بهره‌مند باشند.

این فعال حوزه کار متذکر شد: در حال حاضر عده بسیاری علاقه‌مند به توسعه کسب و کار در این زمینه هستند که می‌طلبد آموزش‌های موردنیاز به متقاضیان داده شود، ضمن آنکه باید زیرساخت‌های لازم برای شکل‌گیری کسب و کارهای اینترنتی فراهم شود یعنی اگر در یک روستا یا نقطه دور افتاده کسی به فکر راه اندازی کسب و کار خود در فضای مجازی افتاد، سرعت اینترنت و زیرساخت‌های لازم ارتباطی برای او فراهم باشد.

پورموسی در پایان بر لزوم حمایت دولت از شکل‌گیری کسب و کارهای اینترنتی تاکید کرد و گفت: در شرایطی که دنیا به سمت الکترونیکی شدن بسیاری از امور می‌رود، ما نیز باید متناسب با کشورها پیش برویم و از این فرصت و ظرفیت برای توسعه کسب و کارها و کاهش بیکاری در کشور استفاده کنیم.

حسین شاهورانی جوان دانشجوی رشته نرم افزار کامپیوتر گفت: کسب‌ و کار اینترنتی یعنی اینکه که بدون اینکه در محل کارتان باشید و حتی بدون اینکه در حال انجام کاری باشید کسب درآمد کنید.

وی ادامه داد: کسب و کار اینترنتی دقیقاً همان کسب و کارهای سنتی است اما با یک مدل کسب‌وکاری جدید. درواقع بهتر است بگوییم با یک بیزینس مدل جدید. روش ارائه متفاوت همان کالا یا خدمات با یک مدل کسب و کار جدید به مشتریان، یک کسب و کار اینترنتی را شکل می‌دهد.

وی تصریح کرد: علاقمندان زیادی در اینترنت در جستجوی راهی برای کسب درآمد از اینترنت هستند. بسیاری از آن‌ها به دنبال ایده‌های کارآفرینی هستند. یک ایده پولساز با سرمایه کم که بتواند زندگی آ‌ن‌ها را متحول کند. و اگر فرد حوصله و توان کافی برای چنین کارهایی رو داشته باشه قطعا موفق خواهد شد.

وی اضافه کرد: راه اندازی کسب‌ و کار اینترنتی نسبتا کار ساده‌ای است. اما موفقیت در کسب درآمد اینترنتی بی تردید آسان نیست. سایت باید جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو کسب کرده و آن را حفظ کند. فردی که کسب و کار اینترنتی راه می اندازد، نیازمند حضور آنلاین برای افزایش نفوذ و دیدن شدن کسب و کار خود در تمام طول سال است.

وی در ادامه به چند استراتژی رشد کسب و کار اینترنتی اشاره کرد و گفت: افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی راه بیندازند باید دست از کپی کردن دیگر کارآفرینان بردارند، مشتریان از کسی خرید می کنند که او را بشناسند، از او خوششان بیاید و به او اعتماد داشته باشند. آن ها به ندرت از غریبه ها خرید می کنند. اگر کسی کپی یک کارآفرین معروف دیگر باشد، مشتریان هیچ وقت خودِ واقعی این کارآفرین را نخواهند شناخت.

وی ادامه داد: موقع خرید، افراد از کارآفرینی خرید می کنند که شما کارش را کپی می کنید. چارچوبی که مؤثر عمل می کند را استفاده کنید، ولی کپی کسی نباشید. از استراتژی های موفقیت الگو بگیرید ولی آن ها را کپی نکنید. سعی کنید که صدای خود را به گوش افراد برسانید، و کسب و کاری بسازید که متعلق به شما باشد.

وی ادامه داد: در مورد اینکه مخاطب هدف اصلی شما چه کسی است شفاف باشید.اگر بخواهید به همه دنیا دست پیدا کنید، در آخر به هیچ کس دست پیدا نخواهید کرد چرا که تلاش هایتان برای رسیدن به مشتریان پراکنده خواهد بود. اگر با مخاطب هدف خاصی صحبت نکنید، نمی توانید به مردم کمکی کنید. هر چه مخاطب هدف شما مشخص تر باشد، بازاریابی هم برای شما آسان تر خواهد بود، و همین بازاریابی است که در نهایت باعث رشد کسب و کار شما می شود. در چنین حالتی، شما روی استراتژی های مشخص خود تمرکز خواهید کرد. برندینگ و پیام شما باید کاملاً شفاف باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه چیز را باید ساده نگه دارید افزود: وبسایت خود را ساده و تمیز نگه دارید. با اینکه وردپرس گزینه های زیادی از ویجت ها و پلاگین ها دارد، شما به همه آن ها احتیاج ندارید. وقتی کسی از وبسایت شما دیدن می کند نباید گیج شود. وقتی مسئله کسب و کار پیش می آید، آن را نیز ساده نگه دارید. برای وبسایت خود ترافیک ایجاد کنید. از بزرگترین چالش هایی که مخاطبان هدف شما با آن مواجه هستند آشنا شوید. محصولات و خدماتی بسازید که به حل این مشکلات کمک کند. در نهایت، ایجاد پایه و اساسی مستحکم به همین سادگی است.

این جوان تصریح کرد: فقط روی شبکه های اجتماعی تمرکز نکنید. مسلماً نمی توانید از شبکه های اجتماعی غافل شوید، ولی آن را تبدیل به استراتژی اصلی خود برای ترافیک و کسب مشتریان بالقوه نکنید. بهترین کار این است که کسب و کار خود را روی پلتفرم خود بسازید، نه پلتفرم کس دیگری. بهتر است که مردم عضو خبرنامه شما شوند و شخصاً با شما تعامل داشته باشند، نه فقط در شبکه های اجتماعی.

شاهورانی با اشاره به اینکه روی چیزی تمرکز کنید که اهمیت دارد افزود: انبوهی از اطلاعات وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یاد بگیرید. ولی بیشتر این اطلاعات در فرایندی که شما در آن قرار دارید اهمیت ندارند. اگر شما چیزی را ایجاد می کنید، احتمالاً نیازی ندارید که مطلب زیادی راجع به سئو (بهینه سازی سایت) یاد بگیرید.

اگر مقالات میهمان بنویسید و به شکل های دیگر مخاطبان خود را ایجاد کنید، سئو به طور طبیعی به وجود می آید پس بهتر است که وقت خود را صرف نوشتن مقالات میهمان کنید. ارزیابی کنید که در مسیر کارآفرینی خود در کجا قرار دارید، و به چیزی اهمیت دهید که بیش از همه به شما کمک می کند. قربانی اطلاعات بیش از حد نشوید چرا که می تواند به سادگی جلوی پیشرفت شما را بگیرد. سرعت پیاده سازی و اجرا چیزی است که شما را در کسب و کار موفق می کند.

وی افزود: از دریافت قیمت عادلانه نترسید، خیلی خوب است که تا حد ممکن بتوان به افراد به طور رایگان کمک کرد، ولی شما خانواده ای دارید که باید از آن ها مراقبت کنید و صورتحساب هایی دارید که باید پرداخت کنید. اگر شما ارزش اضافه کنید و به مردم کمک کنید، باید قیمت عادلانه ای هم برای آن دریافت کنید. یادتان باشد که شما در حال ساخت کسب و کار هستید؛ اگر پول در نیاورید، پس کسب و کاری هم در کار نیست. تا زمانی که شما روی خدمت کردن و اضافه کردن ارزش به زندگی مشتریانتان تمرکز کنید، قیمت های شما توجیه خواهد داشت.

شاهورانی تاکید کرد: با تمام تلاش به سمت اهداف خود حرکت کنید.اگر می خواهید موفق شوید باید عزم خود را جزم کنید که تحت هر شرایطی به حرکت ادامه دهید. پشتکار چیزی است که باعث رشد کسب و کار شما می شود. حتی اگر تا به حال فرایندی که می خواستید به آن برسید را نتوانسته اید پیش ببرید، نباید تسلیم شوید.

این جوان در پایان خطاب به افرادی که جویای کسب و کار اینترنتی هستند گفت: صبر داشته باشید. ساخت کسب و کار زمان می برد. با تلاش متمرکز، می توانید کسب و کار اینترنتی قدرتمندی بسازید یا اینکه حضور کسب و کار سنتی خود در فضای آنلاین را گسترش دهید.

از این استراتژی های رشد کسب و کار اینترنتی استفاده کنید تا تلاش‌های خود را بهینه کنید. صبر داشته باشید، و چیزی بسازید که به مخاطبان هدف شما کمک کند. تمرکز کنید، و مطمئن باشید که به نتیجه خواهید رسید.

منیره بانوی دیگری که از طریق اینستاگرام در کار خود موفقیت چشمگیری پیدا کرده هم می گوید: یکی از واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی این است که هر چقدر شما بازار هدف دقیق‌تری انتخاب کنید، شانس موفقیت ایده شما بیشتر است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه بازار هدف خود را مشخص کردید بررسی کنید که بازار هدف شما دقیقا به چه موضوعاتی علاقه بیشتری دارند. چه موضوعاتی برای آن‌ها دارای اهمیت بیشتری است. و از چه چیزهایی متنفر هستند. با این دید می‌توانید ایده خود را به بلوغ برسانید و با کمی تغییرات، قسمت دقیقی از نیاز بازار هدف خود را، کاملا برطرف کنید.

وی ادامه داد: من حدود ۵ سال است که در حرفه خودم مشغول به کار هستم و در روز اول کار اصلا موفق نبودم و همه تجربیات مفید را در حین کار به دست اوردم پس اگر صبر و حوصله ندارید و فکر می کنید که با کسب و کارهای اینترنتی می توانید ره صد ساله را یک شبه بروید سخت در اشتباهید و باید با صبر و حوصله به خواسته های خود برسید.

وی افزود: یکی دیگر از واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی که خیلی‌ها نمی‌دانند این است. هر چقدر جزییات بیشتری از بازار هدف‌تان بدانید، محصول یا خدمات شما بیشتر نیاز آن‌ها را پوشش خواهد داد.

وی که خود را قبل از هر چیزی یک بازاریاب حرفه ای می داند تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مهارت‌های یک کارآفرین باید مهارت بازاریابی باشد. امروزه محصولات زیادی وجود دارد و فروشندگانی که همگی قصد فروش محصولات خود را دارند. اما فقط ۲۰ درصد از این فروشندگان موفق می‌شوند ۸۰ درصد فروش را از آن خود کنند. و فقط ۲۰ درصد از فروش برای ۸۰ درصد از فروشندگان ضعیف‌تر باقی می‌ماند.

وی افزود: یکی دیگر از واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی که خیلی‌ها نمی‌دانند، ایجاد احساس نیاز در مشتری است. ایجاد این احساس نیاز در مشتری، مهارت بازاریابی شما خواهد بود. شما نیاز به فعالیت‌هایی در شبکه اینترنت دارید. داشتن وب سایت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی. مهارت بازاریابی ایمیلی و غیره.

وی با تاکید بر اینکه جوانان پیش از آنکه بخواهند وارد حرفه کسب و کار اینترنتی شوند باید دوره های بازاریابی را بگذرانند تا با ورود به این حرفه دچار مشکل نشوند.علی رضا جوان دیگری هم گفت: در حال حاضر کسب و کار‌های اینترنتی به دلیل کم هزینه بودن و سودآوری بالا از رونق بسیاری برخوردارند و روز به روز به طرفداران این کسب و کار‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: فروش محصولات خانگی، بوتیک‌ها و مزون‌های لباس آنلاین، مشاوره‌های پزشکی آنلاین، برنامه نویسی، تولید محتوا، ساخت انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای، فروش محصولات آموزشی، بازاریابی دیجیتال، مدیریت سئو، مشاغل حوزه فناوری اطلاعات و راه اندازی فروشگاه‌های آنلاین از جمله ایده‌های برای ایجاد کسب و کار‌های اینترنتی به شمار می‌رود.

وی که خود در زمینه تولید محتوا فعالیت دارد تصریح کرد: انتخاب یک کسب و کار اینترنتی نسبت به سایر کسب و کارها مزایای زیادی دارد.

وی افزود: یک کسب و کار آنلاین را می توان در چهار دیواری خانه نیز راه اندازی کرد. تمام چیزی که نیاز دارید فقط یک کامپیوتر با امکان دسترسی به اینترنت می باشد.

وی افزود: گران ترین تجهیزات مورد نیاز در یک کسب و کار اینترنتی، کامپیوتر است که آن هم امروزه در اکثر خانه ها وجود دارد. برای شروع یک کسب و کار اینترنتی نیاز به اجاره ی دفتر کار، مبلمان، تجهیزات اداری، قفسه و… ندارید.

وی اضافه کرد: تصور کنید یک فروشگاه به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز در هفته برای مشتریان باز باشد. مشتریان می توانند در هر لحظه از شبانه روز به اطلاعات کاملی از محصولات شما دسترسی داشته باشند .

علیرضا ساعات کاری کسب و کار های اینترنتی را انعطاف پذیر عنوان کرد و افزود: یک کسب و کار آنلاین ساعات و شرایط انعطاف پذیری دارد که مطابق میل شما تغییر می کند؛ دیگر نیازی نیست راس ساعت ۷ صبح در محل کار حاضر باشید. می توانید حتی ساعت ۲ صبح هنگامی که اطرافیان تان در خواب هستند، با آرامش و با استفاده از یک لپ تاپ کارها را انجام دهید.

وی ادامه داد: یک کسب و کار اینترنتی می تواند شما را به یک رقیب برای شرکت های بزرگ تبدیل سازد. همان گونه که ایجاد کنندگان شرکت های بزرگ با استفاده از یک کامپیوتر و یک اتاق کوچک، کار خود را شروع کردند، شما نیز می توانید به موفقیت های بزرگی دست یابید. داشتن یک کسب و کار آنلاین به این معنی است که شما می توانید حتی یک کسب و کار بین المللی داشته باشید. در این حالت، مشتریان می توانند از سراسر دنیا به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

اشتراک گذاری