امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

وجود ۲۰ مورد مبتلا امیکرون در استان سمنان

کد خبر: 6078
زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ بعد از ظهر -
35 بازدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛

وجود ۲۰ مورد مبتلا امیکرون در استان سمنان

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به افزایش موارد مبتلا به امیکرون در این استان گفت: در حال حاضر ۲۰ مبتلای به امیکرون در این استان وجود دارد.

 

دکتر کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱ مورد از این مبتلایان به امیکرون در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۹ مورد نیز مربوط به مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

 

وی با اشاره به روند افزایشی موارد بستری و ابتلا در استان تصریح کرد: متاسفانه هم در تعداد بستری‌های روزانه و هم در موارد مثبت سرپایی شاهد افزایش مبتلایان در این استان هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه این هفته با زردشدن وضعیت شهرستان سرخه تعداد شهرستان‌های زرد استان به سه شهرستان رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مهمترین و موثرترین راه پیشگیری و یا مقابله با گونه امیکرون را تزریق واکسن دانست و افزود: توصیه ما به همه شهروندان این است که در اسرع وقت واکسن خود را تزریق کنند.

دکتر کسائیان ادامه داد: متاسفانه چه در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و چه در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هنوز مواردی وجود دارد که واکسن نوبت اول خود را نیز دریافت نکردند و این در حالی است که حتی در مواردی همکاران ما برای تکمیل واکسیناسیون به درب منزل افراد نیز مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که واکسینه نشدند در سویه امیکرون چه از نظر ابتلا و چه احتمال مرگ در اثر این بیماری در معرض خطر بیشتری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ مورد بستری در بیمارستان‌ها و مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد اضافه کرد: ۱۰ مورد از این بستری‌ها، بستری جدید هستند.

وی با ابراز خرسندی از روند تزریق واکسن نوبت سوم در علوم پزشکی سمنان گفت: در حال حاضر ۵۷درصد جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه واکسن دز سوم را دریافت کردند

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری