امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

پیگیری ویژه تأمین مسکن ۱۳ هزار نفر از ناشنوایان، نابینایان و معلولان استان سمنان

کد خبر: 6087
زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ بعد از ظهر -
43 بازدید

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان؛

پیگیری ویژه تأمین مسکن ۱۳ هزار نفر از ناشنوایان، نابینایان و معلولان استان سمنان

 

احمد ریواده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست جامعه توان‌خواهان، نابینایان و ناشنوایان استان که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد فرصت برابر برای معلولان، نابینایان و ناشنوایان امری است که کارگروه فرهنگی اجتماعی استان باید دنبال کرده و از ظرفیت‌های قانونی موجود برای تحقق آن بهره گیرد.

 

وی افزود: چالش‌ها، موانع و محدودیت‌ها در خصوص اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از جامعه نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی باید بررسی، رسیدگی و برطرف شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: نشست‌های با انجمن‌ها و نمایندگان جامعه نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی استان با حضور مدیران اجرایی مرتبط به صورت مستمر برگزار شود.

ریواده گفت: یک تشکل حقوقی قوی و رسمی باید برای جامعه هدف ما در استان در این حوزه ایجاد شود تا اجرای برنامه‌ها و تحقق مطالبات این عزیزان تسریع یابد.

وی عنوان کرد: نخستین راهبرد ما باید این باشد که بسترهای مشارکت مردم در قالب انجمن‌ها، تشکل‌ها و خیریه‌ها تقویت شود تا بتوانیم شاهد اجرای مؤثرتر امور نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: تقویت و ایجاد جایگاه برای تشکل‌ها در حوزه نابینایان و ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی از سیاست‌های جدی ما در استان است.

ریواده گفت: مناسب‌سازی برای این عزیزان، در قانون پیش‌بینی شده و از وظایف قانونی شهرداری‌هاست که باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در موضوع مسکن جامعه ناشنوایان، نابینایان و معلولان، با دستور صادر شده توسط استاندار سمنان، انتظار داریم تأمین مسکن این ۱۳ هزار نفر به صورت ویژه در شورای مسکن استان مطرح شود و موانع و مشکلات آن برطرف شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه بهزیستی برای رسیدگی بهتر به امور این عزیزان نیازمند یاری و مساعدت است، اظهار کرد: مطالبه‌گری در حوزه رسیدگی به مشکلات ناشنوایان، نابینایان و معلولان امری حائز اهمیت است.

ریواده گفت: مشکلات و موانع مطرح شده توسط نمایندگان جامعه نابینایان، ناشنوایان و معلولان، به طور جدی در سطح ملی و استان پیگیری می‌شود تا به زودی شاهد نتایج خوبی در این زمینه باشیم.

 

منبع: استانداری سمنان

اشتراک گذاری