امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۸ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر: 6115
زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ بعد از ظهر -
62 بازدید

نماز جمعه این هفته ۸ بهمن ۱۴۰۰؛

 با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای مسجد امام (ره) سمنان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران اسلامی با طرف‌های غربی، تاکید کرد: رویکرد گذشته در مذاکرات برجام ادامه ندارد.

 

وی با بیان اینکه شرایط در دولت سیزدهم تغییر کرده است، افزود: ایران اسلامی در این دوره از مذاکرات رویه‌ای تازه را در پیش گرفته و برجام را با دست بالا ادامه می‌دهد.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه در این دولت هرگز نوبت به مذاکرات منطقه‌ای و موشکی نخواهد رسید، گفت: مذاکرات وین بر حسب اصول تعیین شده از سوی ایران اسلامی پیش می‌رود.

مطیعی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران شکست خورده است، بیان داشت: این موضوعی است که امروز خود آمریکایی‌ها هم به آن اعتراف دارند زیرا با اقتدار تیم جدید مذاکره جمهوری اسلامی روبرو شده‌اند.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرده که این کشور به دلیل شکست تحریم‌هایش آماده مذاکره مستقیم است، افزود: سه اصل اساسی در مذاکرات مورد تاکید ایران اسلامی است نخست اینکه باید تحریم‌ها همگی و یکباره برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ارائه تضمین از سوی غرب دیگر شرط ایران است، گفت: راستی آزمایی از سوی ایران سومین رکن تعیین کننده مذاکرات خواهد بود.

مطیعی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف با رفتارهای متفاوت از سوی رهبران آمریکا مواجه بودیم، تاکید کرد: رویکرد دولت آمریکا مبنی بر مذاکره مستقیم با ایران است.

وی در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به ایام الله دهه فجر، گفت: پیروزی انقلاب ایران به رهبری امام خمینی (ره) دوران سیاه و وابستگی به خارج از کشور را به پایان رساند لذا بازخوانی تاریخ پیش از انقلاب برای جوانان در راستای آشنایی آنها با حقیقت یک امر مهم است.

 

شاهرود

حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه با بیان اینکه سال‌ها است مردم مظلوم یمن زیر فشار دشمنان هستند، ابراز کرد: دشمنان مردم مظلوم یمن را در بمبارانی کور قتل عام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در کنار مردم مظلوم یمن هستند، افزود: حضور مردم در گردهمایی محکومیت قتل عام مردم یمن نشان از این حمایت همه جانبه است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مجامع دروغین حقوق بشر نشان داده‌اند که همیشه در برابر کشتار مردم یمن سکوت می‌کنند، تاکید کرد: مردم ایران هر جا که مظلومی مورد ظلم واقع شود از او حمایت می‌کنند.

امینی در ادامه به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های خداوند است، گفت: همه وظیفه دارند تا در قبال نگهداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شعرا و هنرمندان و با بیان اینکه جهاد تبیینی از جمله مهمترین اولویت‌ها و دغدغه‌های معظم‌له است، تاکید داشت: همانطور که ایشان هم فرمودند دهه فجر فرصت مناسبی برای انجام جهاد در تبیین نعمت‌های انقلاب اسلامی ایران است و لذا باید از همه ظرفیت‌ها برای این منظور بهره برد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شرایط ویروس کرونا مشخص نیست در نتیجه فعلاً برنامه‌های دهه فجر به خصوص راهپیمایی عظیم این روز به اطلاع عمومی نرسیده است، گفت: فعالان فرهنگی به ویژه در فضای مجازی نسبت به گرامی داشت ایام اهتمام داشته باشند.

 

دامغان

حجت‌الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به حملات ناجوانمردانه آل سعود و متحدانش به مردم مظلوم یمن، تاکید کرد: این حملات محکوم بوده و مردم ایران اسلامی از مظلومیت مردم یمن دفاع می‌کند.

وی با اشاره به سیلی محکم یمن به امارات و هدف قرار دادن نقاط حساس این کشور، تاکید کرد: این حملات تأثیر بسزایی در کاهش سرمایه گذاری و ناامنی در کشور امارات دارد. کشوری که با همدستی عربستان سعودی نسبت به قتل عام مردم مظلوم یمن اقدام می‌کند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه غیرت ملی و دینی مردم ایران اسلامی در این چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی و در تداوم انقلاب و ارزش‌های آن تأثیر بسزایی داشته است، بیان کرد: باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

رستمیان با اشاره به یوم الله دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: باید تاریخ انقلاب را برای نسل جدید بیان کنیم تا بدانند که ایران اسلامی چه دستاوردهایی را داشته است.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت خوبی برای بیان مسائل به نسل جوان امروز انقلاب است، گفت: نعمت نور و روشنایی را زمانی درک می‌کنیم که در تاریکی باشیم و لذا شاید درک اهمیت انقلاب برای نسل جوان امروز که آن روزگار را به چشم ندیده دشوار باشد در نتیجه امروز بر ما است که با جهاد تبیینی به نبرد با هجمه دشمنان بپردازیم که قصد دارند فکر جوانان ما را تغییر دهند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه جوانان ما هم باید به دنبال مطالعه باشند، ابراز داشت: حرکت عظیم کشورهای آزادی خواه علیه ظلم که امروز هم شاهد آن هستیم از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

 

آرادان

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه دشمنان بی کار ننشسته و مدام به عداوت و دشمنی شأن ادامه می‌دهند، تاکید کرد: امروز جنگ سخت در کار نیست اما جنگ نرم ترکیبی از جنگ اراده‌ها، جنگ شناختی و روانی علیه ایران اسلامی با شدت در جریان است تا دشمنان روی اذهان کار کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شعرا در هفته گذشته، افزود: با توجه به این فرمایشات معظم‌له، هیچ زمانی جمهوری اسلامی آنقدر در محاصره جنگ رسانه‌ای و شبهات از سوی دشمنان قرار نداشته است تا جای که ایشان فرمودند امروز انبوهی از رسانه‌ها که حتی از شمار خارج است به خصوص با این وضعیت فضای مجازی، با هزاران متخصص هنر، رسانه، علوم ارتباطات و پشتیبانی مالی و امنیتی بالا در کار هستند تا در نظام اسلامی ایران افکار را برگردانند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه دشمنان به دنبال این است که مذاق‌ها را برگرداند و ایمان و باورها را ضعیف کنند و این یک حرکت شیطانی و جبهه شیطان است، ابراز داشت: ما در مقابل چقدر کار کرده‌ایم؟ باید اعتراف کنیم که نیروهای انقلابی در فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای در مقابله با دشمنان نتوانسته‌ایم به خوبی کار شایسته‌ای را صورت دهیم آنطور که آنها هنرمندانه کار می‌کنند و افکار را تغییر می‌دهند، ما نتوانسته‌ایم کار کنیم و اگر هم کاری می‌کنیم نظم و ترتیبی ندارد.

شریفی نیا با بیان اینکه گروه‌های مختلفی در فضای مجازی وجود دارد که باید با حربه دشمنان مقابله کنند، گفت: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره آن صحبت می‌کنند همین است لذا باید روشنگری کرد و اذهان مردم را آماده کرد زیرا دشمنان در حال پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه است و مسئولان فرهنگی هم فقط تماشا می‌کنند لذا باید تلاش را بیشتر کرد چرا که رهبری گلایه مند هستند.

وی با اشاره به هدف قرار گرفتن مراکز حساس امارات بیان کرد: از سال ۲۰۱۵ که حاکمان وهابی و خبیث و گرگ صفت عربستان به کشور مظلوم یمن حمله کردند، دست به کشتار زنان و مردان و افراد بی دفاع زدند و امارات با عربستان ائتلاف کرد تا در این کار شریک باشد چند بار انصار الله هشدار داد که این کشور به سر عقل بیاید و در امور یمن دخالت نکند تا مردم بیگناه کشته نشوند اما گوش ندادند تا اینکه در عملیات طوفان یک دوشنبه هفته گذشته و یک مرحله نیز در هفته جاری توسط انصار الله با ده‌ها فروند موشک و پهپاد انتحاری مواضع صنعتی، فرودگاه ابوظبی و برخی مراکز حساس را هدف قرار دادند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه امارات کوچک است اما بزرگترین سرمایه گذاران جهان را دارد، تاکید کرد: این حملات تا آنجا اهمیت دارد که سرمایه گذاران به محضی که مشاهده کنند منطقه سرمایه گذاری ناامن شده، فوراً کنار می‌کشند و سرمایه‌هایشان را به نقاط دیگری می‌برند و این مشکل جدی امارات است و بعد از این حملات بود که شیخ‌نشینان خائن امارات به خودشان لرزیدند و انصار الله اعلام کرد که سرمایه گذاران امارات را تخلیه کنند و به این کشور هم هشدار دادند که اگر یک بار دیگر با عربستان همدستی کنند، منتظر عملیات دیگر نیز باشند.

شریفی نیا با بیان اینکه امارات دیگر امنیتی ندارد، تاکید کرد: امنیتی که اجاره‌ای باشد و کشور امارات آن را از اسرائیل و آمریکا طلب کند همین وضعیت را خواهد داشت، بیان کرد: در معامله قرن که شامل سازش اسرائیل بود نیز امارات پیشگام شد و لذا این کشور باید بداند که امنیت وارداتی آنها را نجات نمی‌دهد و مهر باطل آن هم همین موشک‌هایی بود که در ابوظبی فرود آمد و موشک‌های بعدی نیز لرزه بر اندام کاخ‌نشینان امارات و رژیم اسرائیل خواهد افکند.

 

رویان

حجت‌الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به دعای افتتاح، تاکید کرد: همانطور که در این دعای متبرک نیز خوانده می‌شود شیعیان همیشه آرزو دارند تا به حکومتی برسند که در آن مسلمانان عزیز و دشمنان خار و ذلیل باشند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران از این لحاظ دارای اهمیت است.

وی افزود: خواسته شیعیان در سال ۵۷ با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) محقق شد و امروز ۴۳ سال از آن واقعه تاریخی می‌گذرد اما متأسفانه اکثر دولت‌هایی که در این دوران سر کار آمده‌اند غرب گرا بوده‌اند و به خصوص مسائل اقتصادی کشور را در ارتباط و تعامل با غرب می‌دیدند به خصوص دولت قبل که اعتقاد داشت خوردن آب هم بستگی به جریان برجام دارد.

امام جمعه رویان بیان کرد: با شکست برجام در چند سال اخیر فشار اقتصادی و معیشتی شدیدی به قشر ضعیف جامعه وارد کرد اما دولت سیزدهم که برخاسته از آرا مردم و با تجارت چهار دهه اخیر بود نشان داده که اهتمام خوبی برای رفع مشکلات دارد به نحوی که نگاه اقتصادی خود را بر تعامل با شرق و غرب به خصوص با نگاه به داخل مبتنی ساخته و با هدف رفع خرابی‌های هشت سال اخیر اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده است.

معصومی با بیان اینکه در همین دوران کوتاه دولت سیزدهم تورم از بیش از ۵۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: اگر چه هنوز هم این کاهش میزان تورم محسوس نیست اما دست کم مایه امیدواری ملت خواهد بود از سوی دیگر باید گفت دولت سیزدهم در زمینه واکسیناسیون کرونا نیز اقدامات خوبی را صورت داد تا جایی که امروز کشورمان از لحاظ کنترل ویروس بر حسب میزان واکسیناسیون بین ۲۱۰ کشور دنیا در زمره ده کشور برتر محسوب می‌شود.

وی فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت در صورتی که بهای آن قابل وصول است را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: دولت با این کار توانسته ثابت کند که فروش نفت ما منافاتی با تحریم‌ها ندارد و تحریم‌های آمریکا اثری بر فروش نفت ما نخواهد داشت.

امام جمعه رویان با بیان اینکه دیگر دستاورد دولت ارتباط با کشورهای خارجی و همسایه است، گفت: پیمان و تعهد با کشورهای شرق در خصوص ایجاد ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی مشترک در مسیر جاده ابریشم از دیگر اقدامات مثبت دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه بوده است.

معصومی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه پیام مردم ایران به امارات و عربستان این است که بمباران مناطق مسکونی یمن هنر نیست، بیان کرد: مردم مظلوم یمن روزگاری انتقام این جنایت‌ها را با پیروزی شأن خواهند گرفت.

 

بسطام

حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازجمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی نماز جمعه این شهر در آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر به بیان فضائل دخت نبی اکرم (ص) و هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) پرداخت و بیان کرد: سبک زندگی فاطمی و رضوی باید در زندگی مردم جاری و سازی شود.

وی با تبریک پیشاپیش دهه نورانی فجر و آثار پربرکت این انقلاب در همه حوزه‌ها به بیان ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه‌های سه گانه میراث، گردشگری و صنایع دستی منطقه بسطام پرداخت و بیان کرد: از سال ۲۰۰۷ میلادی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان در لیست آثاری قرار گرفته که قابلیت ثبت در میراث جهانی یونسکو را دارا است اما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه این منطقه معجونی از ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و عرفانی است که همچون نگینی در شرق ایران اسلامی می‌درخشد و همه ادیان زائر و گردشگر این منطقه ملی و فراملی است، ابراز کرد: باید به این ظرفیت‌ها توجه شود.

رضوی نسب به برشمردن آثار طبیعی و معماری کهن در دوره‌های مختلف این بخش از جمله کوهستان سترگ شاهوار، جنگل جهانی ابر و مجموعه تاریخی بسطام و خرقان پرداخت و ابراز داشت: مسئولین باید به این منطقه توجه ویژه داشته باشند و مردم آثار اقتصادی حوزه گردشگری را بر سر سفره‌های خود حس کنند.

وی با اشاره به روی کار آمدن مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بیان کرد: از مدیرکل جدید می‌خواهیم تا با حضور در این منطقه بی‌نظیر به فرایند ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه چندین سال است که مجموعه بسطام از بودجه استانی محروم مانده است، افزود: به مسئولان امر گوشزد می‌کنیم که افتخار و آورده ثبت این مجموعه بی‌نظیر برای همه استان است، لذا لازم است نسبت به تزریق بودجه ویژه اقدام شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری