امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

کشف ۵۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در آرادان

کد خبر: 6097
زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ بعد از ظهر -
34 بازدید

فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان؛

کشف ۵۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در آرادان

 

فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان از شناسایی و کشف ۵٠ دستگاه استخراج رمزارز و محموعه ۲ هزار قطعه‌ای مرغ زنده در سرخه خبر داد.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان روز جمعه از کشف ۵۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق از کارخانه ای در شهرستان آرادان خبر داد.

 

سردار عبدالله حسنی به رسانه ها اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برابر اعلام مردمی مبنی بر اینکه کارخانه ای در شهرک صنعتی شهرستان آرادان به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمز ارز دیجیتال می‌کند، موضوع به صورت ویژه توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی بررسی شد.

وی از شناسایی یک نفر توسط ماموران انتظامی با همکاری حراست شرکت توزیع برق شهرستان، در این زمینه خبر داد و گفت: پلیس با هماهنگی مراجع قضایی از محل مورد نظر بازدید و ۵۰ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف کردند.

حسنی با اشاره به دستگیری متهم که تاکنون فاقد هر گونه سابقه کیفری بود، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی ماینرهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شد.

در پرونده دیگری، ماموران یگان امداد شهرستان سرخه با توقیف یک دستگاه کامیون اسکانیا تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز را کشف کردند.

ماموران یگان امداد سرخه مستقر در پلیس راه این شهرستان، به یک دستگاه کامیون اسکانیا مشکوک شدند و آن را توقیف کردند، در بررسی ماموران پلیس از خودروی توقیفی تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز، خارج از شبکه توزیع به ارزش تقریبی یک میلیارد و ٢۶٠ میلیون ریال کشف شد.

برابر گزارش واصله، کامیون به همراه مرغ های زنده تحویل اداره دامپزشکی شهرستان شد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری