امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای چاشم و خطیرکوه در دهه فجر

کد خبر: 6178
زمان انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ بعد از ظهر -
51 بازدید

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان؛

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای چاشم و خطیرکوه در دهه فجر

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: ۱۱ طرح مربوط به این شرکت با اعتبار یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریال به مناست دهه فجر برای ارتقای خدمت‌رسانی به مردم افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

 

علیرضا اعوانی ابراز داشت: از مجموع ۱۱ طرح عمرانی برنامه‌ریزی شده برای دهه فجر، هشت طرح گازرسانی  با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی سه طرح گازرسانی با اعتبار اولیه یکهزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌های گازرسانی به مجموعه‌های کشاورزی مانند واحدهای مرغداری، دامپروری و گلخانه  و روستاهای شرق و غرب استان سمنان از جمله طرح‌هایی است که به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.

اعوانی اضافه کرد: ۹۱ درصد خانوارهای روستایی در استان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند که با افتتاح طرح‌های دهه فجر امسال، دسترسی خانوارهای روستایی به گاز به پوشش ۹۲ درصدی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: عملیات اجرایی طرح گاز رسانی به روستاهای چاشم، خطیر کوه شهرستان مهدیشهر و روستاهای در مسیر به مناسبت دهه فجر آغاز می‌شود و طی ۲ مرحله اجرایی می شود.

وی بیان کرد: مرحله اول تامین زیرساخت و توسعه خط انتقال با اعتبار ۵۲۰ ریال از شهمیرزاد تا چاشم و روستاهای در مسیر آغاز می‌شود و متناسب با پیشرفت کار در مرحله اول ، توسعه خط انتقال از چاشم به خطیر کوه با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال در مرحله دوم اجرا می‌شود.

اعوانی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طرح گازرسانی به روستاهای چاشم، خطیر کوه و روستاهای در مسیر طی ۲ سال آینده و در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: گاز رسانی به روستاهای چاشم، خطیر کوه و روستاهای مسیر زمینه برخورداری ۵۴۳ خانوار از نعمت گاز را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان اظهار داشت: ۹۵ روستای فاقد گاز در استان سمنان وجود دارد که گازرسانی به دیگر روستاها نیز براساس سه شرط داشتن جمعیت بیش از ۲۰ خانوار، مجاز بودن از لحاظ شرایط فنی و تامین اعتبار دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: بدهی مشترکان در بخش خانگی، صنعتی و دستگاه‌های دولتی به شرکت گاز استان حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد طلب شرکت گاز استان سمنان مربوط به بخش خانگی و بقیه مربوط به دیگر بخش‌ها است.

وی یادآور شد: طرح امید مربوط به پرداخت‌ها برای گاز مصرفی حذف و بنا بر مصوبه هیات دولت از این پس مشترکان پرمصرف مشمول پرداخت افزایش بها و مشترکانی که مصرف خود را کاهش دهند مشمول تخفیف افزایش بها به دلیل پرمصرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان افزود: تعرفه محاسبه گازبهای مصرفی مشترکانی که کم مصرف باشند نیز تغییر نخواهد کرد و ۶۶ درصد مشترکان استان مشمول تغییر تعرفه نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: اکنون ۷۰ درصد سهم مصرف گاز در استان سمنان مربوط به بخش نیروگاهی و صنعتی، ۲۵ درصد مربوط به بخش خانگی و پنج درصد مربوط به دیگر بخش‌ها است.

اعوانی خاطرنشان کرد: میانگین مصرف سالانه گاز در استان سمنان در حدود ۲ میلیارد مترمکعب است.

وی یادآور شد: پایداری شبکه گازرسانی به بخش خانگی در اولویت شرکت گاز قرار دارد و در صورت مشکل در پایداری شبکه گاز با همراهی صنعت، تداوم گازرسانی به بخش خانگی دنبال می‌شود.

اعوانی اظهار داشت: شرکت گاز طبق تعهد موظف به تامین گاز بخش صنعت برای هشت ماه در سال است و تامین گاز در چهار ماه از سال از تعهد شرکت گاز خارج است و نیاز صنایع باید از طریق سوخت مایع تامین شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری