امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر: 6269
زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ بعد از ظهر -
52 بازدید

نماز جمعه این هفته ۱۵ بهمن ۱۴۰۰؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

 

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه انتصاب افراد بر بدنه مدیریت باید بر اساس تخصص، بومی و شایسته سالاری باشد، گفت: استاندار سمنان باید الگوریتم انتصابات‌ها را اعلام کند.

 

حجت‌الاسلام محمدعلی قدس پور ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد جامع این شهر ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود تا انتصاب مدیران در استان سمنان بر اساس شایسته‌سالاری صورت گیرد، ابراز داشت: استفاده از نیروهای بومی متخصص و جوان همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است که می‌بایست این اصول در استان سمنان نیز رعایت شود.

وی بابیان اینکه علیرغم تأکیدات بسیار بر به‌کارگیری نیروهای بومی هنوز شاهد این هستیم که اقدام درخوری صورت نگرفته است، افزود: می‌بایست مسئولان مربوط به این خواسته مردمی نیز توجه کنند و از افرادی در انتصاب مدیران بهره ببرند که توانمند و نخبه باشند.

امام جمعه موقت سمنان بابیان اینکه احزاب می‌توانند افراد شایسته و داران توان بالای مدیریتی را معرفی کنند و تنها نقش آن نباید در زمان انتخابات باشد، ابراز داشت: قطعاً نیروهای جوان و متخصص بومی زیادی وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد امید در جامعه نیز شود.

قدس پور با بیان اینکه همراهی استاندار سمنان و هیئت همراه ایشان به نقاط مختلف استان و دیدار و حل مشکلات مردم از جمله اقدامات خوبی که می‌تواند ضمن ایجاد نشاط امیدواری را نیز در جامعه افزون کند، تصریح کرد: از ایشان نطز انتظار می‌رود تا در انتصاب مدیران سازوکار مشخصی را اعلام کنند.

وی بابیان اینکه در دهه فجر با نسلی مواجه هستیم که انقلاب را درک نکرده و می‌بایست برای جلوگیری از نفوذ دشمن در ذهن جوانان بر روی شخصیت‌سازی، تبیین افکار عمومی و اقناع آن‌ها با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها کارکرد، افزود: جوانان باید متوجه این نکته باشند که انقلاب اسلامی توانست استقلال و آزادی را در بین همه بخش‌ها ایجاد کند و این مهم را مدیون خون شهدا و امام راحل هستیم.

شاهرود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: انقلاب برای ایران و جهان برکات بسیار فراوانی داشت که امروز باید قدردان آن باشیم و شکل‌گیری مقاومت در منطقه از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه احیای اسلام به عنوان یک مکتب پویا و بالنده از برکات انقلاب اسلامی در جهان و منطقه است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفتمان دینی خالص را دوباره احیا کرد و امروز در دنیا و منطقه شاهد آن هستیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه رژیم طاغوت با اسرائیل روابطی داشت که حتی از رژیم منحوس صهیونیستی حمایت هم می‌شد، ابراز کرد: حاکمان آن روزگار و طاغوتیان ملعون با بنزین ایران بیت‌المقدس را آتش زدند و امروز باید در پیشگاه خداوند منان پاسخگو باشند اما انقلاب اسلامی معادلات را بر هم زد و امروز جبهه مقاومت کنار گوش اسرائیل با اقتدار حضور دارد.

سعیدی شاهرودی با بیان اینکه امروز به واسطه جبهه مقاومت، دیگر جایی امن برای استکبار وجود ندارد و موشک‌های حزب الله و مقاومت حماس عرصه را برای جولان صهیونیست‌ها تنگ کرده است تا جایی که محکوم به نابودی هستند.

وی با اشاره به ناکامی‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه و شکست فضاحت بار استکبار جهانی در منطقه که امروز مجبور به خروج از آن هستند، بیان داشت: اندیشه و تفکر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حاکم بر منطقه نگذاشت تا آمریکا در عراق و سوریه موفق شود.

امام جمعه موقت شاهرود در دیگر بخش سخنان خود ضمن انتقاد از افزایش سرقت‌های فراوان به خصوص در روستاهای این شهرستان، گفت: دزدی اموال به خصوص در روستاهایی مانند دهملا امان مردم را بریده است و مسئولان در این باره کاری کنند.

سعیدی شاهرودی با بیان اینکه زندان فایده‌ای ندارد، ابراز کرد: از نبود امنیت در چند روستای شاهرود در تعجب هستیم از سوی دیگر شگفت‌آور است که برخی می‌گویند که زندان مشکل را حل نمی‌کند از آنها اما می‌پرسیم که آیا آزاد گذاشتن دزد مشکل را حل می‌کند؟ وقتی نمی‌توانید آنها را در زندان نگه دارید پس تبعیدشان کنید تا مردم رها شوند.

وی با بیان اینکه ما مواردی را در بعضی از مصادیق در شهرستان مشاهده می‌کنیم که ظلم فاحش متأسفانه در حال انجام است، گفت: شهرداری‌ها و دیگر مسئولان برای مردم کار کنند تا مردم هم روی خوش خدمت را ببینند و امید افزایی در جامعه صورت گیرد.

 

مهدیشهر

امام جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه از مسئولان ادارت انتظار می‌رود معنویات خود را ارتقاء بخشند، گفت: این امر باعث اتحاد بیشتر بین مردم می‌شود که همانا مؤلفه قدرت در جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی حسینیه المهدی این شهر ضمن بیان اینکه ایران سرزمین بسیار مهمی که به چند قاره مرتبط و تحولات آن مستقیم بر کشورهای دیگر مؤثر است، ابراز داشت: طبق گفته ژنرال‌های آمریکایی آغاز حکومت جمهوری اسلامی و سرنگونی رژیم سلطنت باعث ضرر و زیان شدید به آن‌ها شد لذا در تلاش هستند تا با ایجاد شکاف در ایران دوباره به مؤلفه‌های قدرت دست پیدا کنند.

وی بابیان اینکه در زمان رژیم طاغوت کشور عقب‌ماندگی کشور و ملت ایران در تحقیر بود، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی قدرت سوم ساخت پهباد در دنیا هستیم در نانو بین کشورهای دنیا رتبه شانزدهم متعلق به ایران است و در ارتقا هسته‌ای پیشرفت‌های شگرف وجود دارد.

امام جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه ایران در حوزه پزشکی و داروسازی نیز حرف برای گفتن دارد، ابراز داشت: پیشرفت‌های علمی نیز جز مؤلفه‌های هفت گانه قدرت به شمار می‌رود که به برکت انقلاب مقام اول علمی در خاورمیانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

بارانی استقلال و آزادی را از دیگر مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: عناصر پیروزی و ماندگاری انقلاب و راهبرد استراژی کشور به سه عامل آموزه‌های دینی، وحدت و اتحاد و ولایت فقیه گره‌خورده است و تا زمانی این سه عامل باشد دشمن نمی‌تواند هیچ نفوذی در ایران کند.

وی بابیان اینکه از آموزه‌های دینی، وحدت بین امت و اعتقاد به ولایت فقیه افرادی مانند حاج قاسم ساخته و وارد میدان شد، تصریح کرد: هر مدیری با ضایع کردن نماز و کمرنگ شدن معنویت رشوه بگیر و کم‌کار و اختلاس گر شد لذا توصیه به مسئولان اینکه امروز باید معنویات خود را ارتقا بخشیم.

بسطام

امام جمعه بسطام گفت: مافیاهای حاکم بر دو صنعت خودرو سازی و همچنین لوازم خانگی سوار بر گرده مردم کالاهای بی کیفیت و گران در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام در آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) و فوت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بیان کرد: علما از جمله برکات جامعه هستند.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر و در چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب از مسئولان و کسانی که انقلاب را لمس کردند انتظار داریم برکات این انقلاب و نظام را برای نسل امروز تشریح کنند، تاکید کرد: جهاد تبیینی امروز در برابر هجمه‌های دشمنان که به خصوص نسل جوان را مورد هجمه قرار داده، اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه بسطام همچنین گفت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا برای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن منتظر دستور ستاد مقابله با کرونا خواهیم ماند.

رضوی نسب در ادامه به مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به تولیدکنندگان خودرو و لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: دو مافیای حاکم بر این دو صنعت سوار بر گرده مردم کالاها و خودروی بی‌کیفیت و گران در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند و این عمل در نتیجه عدم مدیریت صحیح است.

وی افزود: بر این رفتارها نامی جز دزدی از بیت‌المال و مردم نمی‌توان نهاد آن هم در شرایطی که کشورهای غربی و آل سعود برای کشور ما دندان تیز کرده‌اند لذا باید مسئولان نظارت را در این زمینه‌ها تشدید کنند.

 

میامی

امام جمعه میامی خواستار عملی شدن وعده مسئولان در قبال این شهرستان شد و گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یکی از خواسته‌های مهم مردم است.

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه امام‌جمعه دهه فجر بزرگ‌ترین نعمت است که خداوند به ما عطا کرده است، ابراز کرد: علی رغم اینکه با محدودیت و شیوع بیماری کرونا درگیر هستیم اما مسئولان برای برگزاری مناسبت‌ها و مراسم دهه فجر اهتمام خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصتی است تا همه دستگاه‌های اجرایی برای پاسخ به سوالات مردم بین آنها حاضر باشند، تاکید کرد: مسئولان به خصوص نهادهای فرهنگی نیز می‌بایست نسبت به جهاد تبیین که یکی از مهمترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، توجه داشته باشند.

امام جمعه میامی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا مردم مأیوس شوند از سوی دیگر تورم به سرعت چشمگیری به سمت آسمان حرکت می‌کند و امیدواریم دولت ماه به خصوص در اسفندماه و در آستانه نوروز کام مردم را شیرین کند و نظارت بر قیمت‌ها تشدید شود.

صفایی پور با بیان اینکه قیمت‌ها رو به افزایش است، ابراز کرد: دولت دنبال این است که مشکلات را برطرف کند و لذا باید امیدوار باشیم که خبرهای خوشی در راه باشد.

وی با بیان اینکه امروز باید به نسل جوان با استفاده از جهاد تبیین واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را یاد آورد شد، بیان کرد: امروز جهاد تبیین از بابت پاسخگویی به سوالاتی مانند یک چرا انقلاب شد؟ چگونه انقلاب شد؟ پس از انقلاب چه اتفاقی افتاد و دستاوردهای نظام اسلامی چه بود؟ دارای اهمیت است لذا جهاد تبیین باید متمرکز به این سوالات باشد تا پاسخ به این سوالات بدهیم که انقلاب اسلامی با چه ترکیب و چه عنصری به پیروزی رسید.

امام جمعه میامی با بیان اینکه مردم عنصر اصلی و صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند و لذا از همین جهت است که حتی مسئولان ما در نظام اسلامی با انتخاب مردم بر سر کار می‌آیند، بیان کرد: مردم نقش مستقیم دارند از سوی دیگر اعتقاد و ایمان به خدا دیگر عامل پیروی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود انقلابی که برای دفاع از اسلام ایجاد شد.

صفایی پور با بیان اینکه اسلام ناب محمدی (ص) یک دین سیاسی و اجتماعی است و فرهنگ خدمت به مردم و مستضعفان و آباد کردن دنیا و آخرت مردم را دنبال می‌کند، گفت: یکی از عوامل اعتقاد مردم به خدا، همان توکل است چرا که می‌دانند اگر خدا را یاری کنند، خداوند نیز به یاری شأن می‌آید و این رمز موفقیت انقلاب بود.

وی با بیان اینکه روحیه ظلم‌ستیزی دیگر عامل پیروزی انقلاب بود، گفت: ما امروز زیر سلطه هیچ کشوری نیستیم اما تعامل برقرار می‌کنیم و رهبری انقلاب که در مفهوم ولایت‌فقیه شکل گرفته در کنار دستاوردهای انقلاب مانند تضمین ثبات، امنیت و پیشرفت در عرصه علمی فناوری و اقتصادی افزایش چشمگیر عیار معنویت در فضای عمومی و… از جمله مهمترین عناصر و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه برخلاف دوران شاه ملعون یکی از مهم‌ترین نعمت‌ها نعمت خودباوری است، تاکید کرد: خودباوری یعنی خودمان به نقطه ایده‌آل برسیم که در تمام زمینه‌ها می‌توانیم مقتدرانه نقش آفرینی کنیم و این همان نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به آن تاکید دارند.

صفایی پور با بیان اینکه وقتی خودباوری به اوج برسد، ما می‌توانیم وحدت و همدلی را گسترش دهیم، تاکید کرد: عملی کردن وعده مسئولان در قبال شهرستان میامی یکی از موارد و مطالبات مردم است که می‌بایست در سایه همدلی و وحدت از سوی مسئولان صورت گیرد همچنین مردم خواستار تکمیل پرونده‌های ناتمام هستند و امیدوارند که وحدت مسئولان با روحیه جهادی و عملکرد جهادی سبب افزایش رضایت بخشی شأن شود.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام متعدد در میامی به افزایش اعتماد مردم به نظام کمک می‌کند، گفت: اعتماد مردم یکی از مهم‌ترین شاخص‌های انقلاب به شمار می‌آید و امیدواریم همانطور که دانشگاه علوم پزشکی شاهرود وعده داده که با تخصیص ۱۷ میلیارد تومان بودجه، بیمارستان میامی تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، دیگر پروژه‌های نیمه تمام میامی هم باید به اتمام برسند چرا که خواسته جدی مردم است.

 

آرادان

امام جمعه آرادان از نمایندگان مجلس خواست تا در انتصابات دخالت نکنند و گفت: رهبر معظم انقلاب اکیداً بر این موضوع تاکید دارند و لذا این یک فتوی از ایشان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به تعیین اعضای مجمع تشخیص مصلحت طی روزهای آتی، ابراز کرد: برخی انسان‌های مغرض در سال‌های قبل اعلام می‌کردند که مجمع تشخیص بعد از امام خمینی (ره) شکل گرفت در حالی که این‌طور نبود مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۶۶ و دو سال قبل از رحلت امام وجود داشت و ایشان آن را تأسیس کردند.

وی با بیان اینکه مجمع تشخیص مرکز بسیار مهمی است که سیاست گذاری‌های کلان کشور که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص می‌شود را بررسی و اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی را رسیدگی می‌کنند، افزود: باید منتظر ماند و دید که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی روزهای آتی چه افرادی را در این مجمع بر خواهند گزید.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که همه مدیران در روستاهای مختلف شهرستان در برنامه‌های دهه فجر و در مساجد حضور دارند تا مردم مشکلات در زمینه‌های مختلف را بیان کنند: این حضور در بین مردم یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

شریفی نیا همچنین با بیان اینکه ائمه جمعه مانند نمایندگان مجلس (البته اگر گوش به این حرف بدهند) در عزل و نصب‌ها دخالتی نداریم اما پیشنهاد و نظر می‌دهیم و نمایندگان که اصلاً نباید دخالتی در این زمینه داشته باشند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اکیداً بیان کردند که نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارند و این فتوی است و اگر کسی مقلد است نباید زبانی باشد و عملی مقلد باشد. عزل و نصب مدیران باید به دست مسئولان استانی و استاندار باشد لذا نباید دخالت در قوا باشد ورود در قوا نباید صورت گیرد همانطور که دولت نباید در قوه مقننه دخالت کند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت دولتی و در رأس آن فرمانداری آرادان در مدت کوتاهی که گذشته کار خودش را انجام می‌دهد و مردم هم خواهان همین مطلب هستند، افزود: امیدواریم هر چه که تصمیم دولت و استاندار سمنان باشد در آرادان صورت گیرد.

امام جمعه آرادان با اشاره به سالروز شکستن حکومت نظام به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۷ بیان کرد: این انقلاب معجزه قرن بود و به تعبیری انفجار نور محسوب می‌شود. انقلاب اسلامی ما عنایت خاص حق تعالی برای مردم است و در حالی رو به پیروزی می‌گذاشت که در روز ۲۱ بهمن دولت بختیار اعلام کرد از ساعت ۱۶ کسی حق ندارد که در خیابان‌ها حاضر شود حال آنکه حکومت نظامی در حالی اعلام شد که هدف خطرناک دولت بختیار و ارتش آن بود که شبانه امام خمینی (ره) را دستگیر و اثرگذاران انقلاب را سر به نیست کنند و این آخرین حربه شاه بود اما امام (ره) با خبر شده و بیانیه‌ای دادند تا مردم سراسر کشور به خیابان‌ها بیایند.

شریفی نیا بیان اینکه همه نگران بودند و خدمت آیت الله طالقانی رفتند و ایشان با امام خمینی (ره) تماس می‌گیرند و امام با آن صلابت فرمودند که آقای طالقانی اگر امام زمان (عج) فرموده باشند شما چه می‌گوئید؟ گفت: شکستن حکومت نظامی همان و پیروزی فردای آن روز همان و این نشان از هوشیاری امام خمینی (ره) می‌دهد که چقدر به این راه تاکید و مطمئن بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از امام خمینی (ره) نیز رهبری انقلاب به دست کسی بود که توانست کشتیبان خوبی برای انقلاب باشد، ابراز کرد: بعد از امام، کسانی که روزی انقلابی بوده و در زندان حضور داشتند، فتنه سال ۸۸ را برپا کردند و هاشمی‌ها، کروبی‌ها، خاتمی‌ها و… خیانت کارانی بودند که در کنار امام حضور داشتند اما ملاک حال فعلی افراد است همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند من ار در زمان حیاتم از کسی تعریفی کردم متعلق به همان روز او است و بعداً اگر منحرف شد، سو استفاده‌ای نکنند.

 

رویان

امام جمعه رویان با بیان اینکه احساس تکلیف در قبال اسلام و ایران، انقلاب را به پیروزی رساند، گفت: انقلاب اسلامی به ایران عزت بخشید.

حجت الاسلام عباس معصومی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به ریشه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی، تاکید کرد: شخصیت و رهبری امام خمینی (ره) یکی از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب بود.

وی درباره شخصیت امام خمینی (ره) افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند امام راحل (ره) نخستین کسی بود که از لحاظ ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی هیچ مورد دومی مانند ایشان یافت نمی‌شد و این وجه تمایز ایشان در مقابل دیگر رهبران کشورهای دنیا است.

امام جمعه رویان بیان کرد: شخصیت امام خمینی (ره) تا آنجا والا است که شهید مطهری درباره ایشان می‌گوید رمز موفقیت امام راحل (ره) در این بود که ایشان ایمان به خدا، مردم و هدفش داشت لذا رهبران الهی طبق ایمان و باورهای درونی خود بر اساس تکلیف عمل می‌کنند و نتیجه را به خدا می‌سپارند و این درست همان کاری بود که امام خمینی (ره) کرد.

معصومی ادامه داد: خبرنگار لوموند در پاریس و پیش از عزیمت امام (ره) به تهران از ایشان پرسیدند که شاه در میدان ژاله ده‌ها نفر را به خاک و خون کشیده و هیچیک از سازمان‌های بین الملل حقوق بشری هم آن را محکوم نکردند آیا شما احساس خطر نمی‌کنید که به تهران بروید و یا گارد محافظت با خود همراه دارید و امام خمینی (ره) فرمودند خیر تکلیف ما در قبال اسلام و ایران ایجاب می‌کند که برویم و این نمایانگر روحیه امام (ره) بود.

وی در دیگر بخش سخنان خود به شخصیت بارز امام هادی (ره) نیز اشاره کرد و گفت: ۳۳ سال دوره امامت این امام همام سخت‌ترین و دشوارترین دوران‌ها محسوب می‌شود چرا که ۱۵ سال آن در دوران متوکل عباسی بود و ایشان در نهایت در ۴۲ سالگی در سامرا شهید شدند.

امام جمعه رویان گفت: موانع متعددی بر کار را برای امام هادی (رع) دشوار می‌ساخت نخست اینکه ایشان هشت ساله بودند که به امامت رسیدند و پذیرش آن برای عده‌ای دشوار بود از سوی دیگر فاصله‌ای که محل زندگی ایشان با کانون جمعیت شیعیان داشت کار را برای تبلیغ ایشان دشوار می‌ساخت و سوم مورد از دشواری‌های امامت ایشان تحت کنترل بودن و زندگی پادگانی در سامرا بود که عرصه را بر ایشان تنگ می‌کرد.

معصومی با بیان اینکه امام هادی (ع) اسوه ایستادگی بودند، افزود: آن حضرت در حوزه فرهنگ و روشنگری اعتقادی توانستند با پخش زیارت جامعه الکبیره که در حقیقت یک مجموعه معارف در حوزه امام شناسی است مردم را هدایت کنند و این کار بزرگ ایشان بود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری