امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

راه نجات راستی است و راه تاریکی، دروغ !

کد خبر: 6290
زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳ بعد از ظهر -
44 بازدید

بررسی ادعاهای برخی نمایندگان مجلس در استان؛

راه نجات راستی است و راه تاریکی، دروغ !

 

ظهر امروز توئیتی از اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با مضمون عدم وجود عدالت در توزیع بودجه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی منتشر شد.

 

در متن این توئیت ادعا شده که فقط ۱۳ درصد از منابع شرکت شهرک‌های صنعتی در ۴ شهرستان شاهرود، دامغان، میامی و گرمسار هزینه شده و ۸۷ درصد به شهرستان سمنان اختصاص یافته است.

 

بازخوانی و دقت در پیام این نماینده حاوی نکات جالب توجهی است!

اول اینکه آقای نماینده، در توئیتش فقط از ۵ شهرستان نام برده است و شاید هم ایشان فراموش کرده که استان سمنان ۸ شهرستان دارد و تمامی افراد می‌توانند درک کنند که امکان تخصیص هیچ بودجه‌ای به ۳ شهرستان که دارای شهرک صنعتی هستند با عقل سلیم سازگاری ندارد.

دوم اینکه مطهری سعی کرده با تکنیک نخ‌نما شده ایجاد دوقطبی مرکز استان و غیر مرکز استان به تهییج افکار عمومی و ایجاد جبهه‌ای برای همراهی با ادعای خود بپردازد، هرچند که تاریخ انقضای این رفتارها مدت‌هاست که رسیده است.

سوم اینکه بررسی‌های پیام گوی سمنان نشان می‌دهد در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۸۳۸۴۳ میلیون ریال معادل ۵۲ درصد کل هزینه‌های شرکت شهرک‌ها در شهرستان‌های گرمسار و آرادان انجام شده است.

پ‌ن۱: آیا مرجعی برای رسیدگی به ادعاهای کذب نمایندگان وجود دارد؟ آیا دفتر نمایندگی شورای نگهبان در استان و یا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوعات را بررسی می کنند؟!!
پ‌ن۲: وقتی فرد یا گروهی ادعای کذبی را در سطح افکار عمومی و به شکل گسترده طرح می‌کنند این شائبه در ذهن مردم ایجاد می‌شود که از چه منافعی محروم شده‌اند که اینگونه برافروخته می‌شود؟
پ‌ن۳: لازم است تا شورای اطلاع‌رسانی استان به نقش خود در دفاع از عملکرد دولت عمل نماید و به شائبه‌های این چنینی پاسخ قاطع دهد.
پ‌ن۴: کاشتن باد منجر به درو کردن طوفان خواهد شد و این دوقطبی سازی‌های کاذب بسیار برای حفظ آرامش و توسعه استان خطرناک هستند.

اشتراک گذاری