امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

چه میکنه این رئیس جمهور!!

کد خبر: 6432
زمان انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱ بعد از ظهر -
51 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی؛

چه میکنه این رئیس جمهور!!

 

چه میکنه این رئیس جمهور!!

 

استاندار سمنان در تازه‌ترین صحبت‌هایی که داشته سفرهای رئیس جمهور به استانها و مسکو را از دستاوردها و رموز موفقیت دولت سیزدهم خوانده است.

 

حالا اینکه کجای این سفرها دستاورد داشته و نتایج آن چگونه بوده است که فعلا ما سر از آن در نیاورده ایم و مطلع نشده ایم. لطفاً کسانی که از این دستاوردها خبر دارند به ما هم اطلاع دهند. البته بخش کوچکی از این دستاوردها را دیده ایم و بابت آن هم سپاسگزاریم. مثلاً متوجه شدیم که حقوق کارگران هر چقدر که باشد خدا باید برکت دهد و بقیه آن مهم نیست و همچنین خیالمان راحت شده است که هیچ کس بدون ناهار نمانده و مهمانان عزیز پذیرایی شده‌اند. و یا در سفر مسکو فهمیدیم که در تازه‌ترین دایره المعارف زبان انگلیسی go به معنی آمدن می باشد و همچنین شاهد یکی از بزرگترین و بلندترین میزهای کنفرانس دو نفره نیز بودیم.به راستی که این دستاوردها را نباید نادیده گرفت و این موفقیت های کم نظیر را باید ثبت کرد. همچنین استاندار سمنان در بحث انتصابات ملاک را عملکرد افراد معرفی کرده و کارآمدی و پاکدستی و انقلابی را از ویژگی های مدیران منتسب عنوان کرده است. که احتمالاً اگر مدیری توانسته باشد به عنوان بهترین مدیر در هم پست های خود معرفی گردد جابجا می شود تا انگیزه در دیگر مدیران هم پست کور نگردد. و یا اگر توانسته باشی سرمایه گذاری و تولید را درصد قابل توجهی بالاتر ببری جابجا می شوی تا روند سکون سرمایه گذاری استان مختل نگردد و همچنان همه چی آروم و همگی خوشحال باشیم! خداروشکر خیالمان راحت است که در این انتصابات هیچگونه تفکرات سیاسی نیز دخالت ندارد و همان عملکرد تکلیف را روشن می‌کند!

 

زنگ انقلاب، از سمنان تا تهران!

به مناسبت دوازدهم بهمن ماه و آغاز دهه فجر بازار نواختن زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور داغ بوده و مسئولان تلاش می کردند هر یک خود را به مدرسه ای برساند. در بعضی از شهرها به دلیل زیاد بودن مسئولان و کم بودن مدرسه، برخی از زنگ زنندگان مجبور به مهاجرت شده و الزام به نواختن زنگ در شهری دیگر شدند. زنگ هایی که که باید به صدا در می آمد تا تصاویر ثبت و ضبط گردد و به نمایش درآید. اما در بین این نواختن ها گهگاه اتفاقات جالبی هم مشاهده می‌شد! مثلاً برخی از مسئولان که نتوانسته بودند در شهر خود زنگ را به صدا در بیاورند، به پایتخت رفتند و آنجا به صورت کاملا اتفاقی مشاهده کردند که نام خانوادگی یکی از دانش آموزان مدرسه با نام خانوادگی خودشان مشابه است و به صورت کاملا اتفاقی چهره آن دانش آموز

نیز آشنا بود و باز هم به صورت کاملا اتفاقی شبیه فرزند خودش بود! البته این اتفاقات عجیب و غریب کاملاً طبیعی است و قبلا هم شاهد آن بودیم که از قرار، این بار برای مسئولان استان اتفاق افتاد. شاید هم به طور اتفاقی و یا از سر اجبار مدارس استان سمنان پر بوده اند و این مسئول خدمتگزار مجبور به نام نویسی دختر خود در مدارس تهران شده است. که آن هم امیدواریم با درایت، حل گردد و مسئولان مجبور نشوند فرزندان خود را در مدارس پایتخت ثبت نام کنند و به تبع آن خانواده را نیز در پایتخت مستقر کنند!

 

آماده باشید که رمز ریال می آید!

رئیس کل بانک مرکزی کشور اعلام داشته از ابتدای سال آینده رمز ارز ملی اجرایی می شود. در رمز ریال ملی، اسکناس ریال تبدیل به رمز ریال می شود و ناشران بانک مرکزی خواهد بود.

حالا با توجه به گفته های رئیس کل بانک مرکزی همه سرمایه گذاران و علاقه‌مندان به بورس و رمز ارزها، که در این چند سال دولت حسابی از خجالت شان در آمده است و بخش زیادی از بودجه مملکت توسط آنها تامین شده است، آمادگی لازم را داشته باشند که روش های جدید در راه است. از الان می توان پیش بینی کرد برای سال آینده هم کسری بودجه نداشته باشیم و با درایت و ابتکار بانک مرکزی و دولت کمبود های سال آینده نیز جبران خواهد شد. همچنین خدمت سهامداران بورس سلامی دوباره عرض می کنیم و این باور را داریم همانطور که اولویت همه کاندیداهای ریاست جمهوری حل مشکل بورس بود و به زیبایی هرچه تمام تر این مشکل حل شد، برای سال آینده اولویت جدید در راه است و همگی خود را آماده حمایت های بی جانبه و سخنرانی مسئولان در حمایت از این رمز ارز کنند!

از الان هم بدانند که بازار رمز ارز ملی فراز و فرود دارد و اگر بیش از یک سال در فرود بودند به هیچ وجه نگران نباشند و بالاخره چند روزی هم فراز فرامی رسد. حداقل آن این است که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری آینده شعارهای کاندیداها از الان مشخص است و قول حمایت و حل مشکل رمز ارز ملی، دلبری خواهد کرد.

رانتی های بورسی هم می تواند برای تنوع مدت را در بورس استراحت کنند و با روش ها و متدهای جدید وارد رمز ارز ملی گردند. بدین شکل تقصیر ها و مشکلات بدون متهم نمی ماند و کسانی هستند که به هر دلیلی آنها را عامل بدبختی ها معرفی کنید. همچنین اشتغال زایی مناسبی نیز در این پروژه جدید ایجاد می گردد و احتمالاً با جابجایی روسای این ایده، به دلیل عدم مدیریت صحیح، امکانات انتصاب چندین نفر وجود دارد که هر کدام آن ها نیز می توانند چندین نفر دیگر را در سیستم اداری رمز ارز ملی وارد کنند!

 

کنترل تورم گم شده است!

همزمان با اعلام سبد معیشتی ۹ میلیونی خانوارها در سال ۱۴۰۱، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در تازه‌ترین اظهارنظر خود، بدون اینکه بخندد گفته تورم خود به خود کنترل می شود و دولت نباید برای کنترل تورم اقدامی انجام دهد! انگار ما تا الان فکر میکردیم دولت اقدامات فراوان را انجام داده و تورم نیز به طور کامل کنترل شده است و امروز دیگر با خبر شدیم که دولت قرار نیست هیچ اقدامی را انجام دهد احتمالاً متورم خواهیم شد!! اصلاً مگر وظیفه دولت کنترل تورم و تامین نیاز معیشتی خانوارها است که این همه انتظار وجود دارد! وظیفه دولت شناسایی فرزندان با ژن مناسب و دامادهای عزیز تر از جان و برادران گرامی و به تازگی خواهرزاده ها و برادرزاده ها و کلی اقوام و دوستان و آشنایان که قدم رنجه فرمودند و در مراسم های تبلیغات میتینگ ها و سخنرانی ها حضور داشتند، است که به نحو احسن نیز این وظیفه را به سرانجام می رساند.

البته نظر آقای وزیر بسیار محترم و کارشناسانه می باشد؛ چون در این مدت کوتاه خودش هم فهمیده که در هر کاری که دولت دخالت نکند و بر روی آن دست نگذارد، مشکلات کمتر است و مردم خودشان بهتر می‌توانند مسائل را به سر و سامان برسانند. اما احتمالا وزیر حواسش نبوده که اگر دولت کنار بکشد، بودجه به چه شکل خواهد بود و کسری ها از کجا باید تامین گردد؟

ما که از پیشنهاد وزیر بسیار استقبال می‌کنیم و رضایت خود را از هم اکنون اعلام می داریم که آنها کاری به تورم نداشته باشند و هیچ اقدامی انجام ندهند و به همراه فرزندان و دامادها و دیگر اقوام وابسته مشغول خوردن نان و ماست خود باشند. مردم هم به بهترین شکل ممکن مشکلات خود را برطرف می کند و مزاحم خانواده های محترم مسئولان نمی گردد!

به این صورت، دیگر نه نیازی به کنترلی است و نیاز به کنترل کننده ای! از آنجا که همیشه کنترل خرابه دست مسئولان است، کار محوله به درستی انجام نمی شود و مثل همیشه هم مقصر قبلی هایی هستند که کنترل را خراب کرده اند!!

اشتراک گذاری