امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

انتقال آب دریا به استان سمنان را عملیاتی می کنیم

کد خبر: 6521
زمان انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ بعد از ظهر -
69 بازدید

محرابیان وزیر نیرو؛

انتقال آب دریا به استان سمنان را عملیاتی می کنیم

 

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو دولت سیزدهم در یک برنامه تلویزیونی گفت: تامین آب از منابع آب‌های غیر‌متعارف به ویژه آب دریا از برنامه‌های اصولی دولت است. آب خلیج فارس در کنار دریا شیرین‌سازی و پمپاژ و سپس به مقصد منتقل می‌شود

 

محرابیان افزود: در انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی در استان‌های کرمان و یزد تجربه خوبی داشتیم. امروز تأمین آب از منابع آب‌های غیرمتعارف به ویژه آب دریا از برنامه‌های اصولی دولت است و صنایع وارد این موضوع شده‌اند به ویژه در استان سیستان‌وبلوچستان و تکمیل طرح انتقال آب دریا به استان‌های کرمان، یزد و در ادامه به استان اصفهان.

 

وزیر نیرو در ادامه خاطرنشان کرد: البته طرح‌های دیگر هم داریم و آبرسانی به این شیوه به خراسان و سمنان را در طول زمان عملیاتی می‌کنیم.

موضوع انتقال آب خزر به سمنان در دولت های گذشته شروع شده بود و حالا وزیر نیرو در دولت سیزدهم از عملیاتی شدن این پروژه سخن می گوید / منبع پیام ما

 پ ن ۱: لازم بذکر است دولت برای مطالعه و انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی توسط بخش غیر دولتی با هدف تامین و انتقال آب صنعت و شرب به مقدار ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال توسط شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران مبلغ ۴۶ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص داده است.

پ ن ۲: پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان نیز علاوه بر تاییدیه زیست محیطی و تاییدیه ماده ۲۱۵ قانون توسعه کشور، برای اولین بار ردیف بودجه ۵۰ میلیارد ریالی برای مطالعه طرح شیرین سازی و انتقال آب دریای خزر به سمنان در بودجه سال ۱۳۹۸ را از کمیسیون تلفیق و سپس صحن مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

پ ن ۳: با توجه به بحران کم آبی و فرونشست های زمین در استان سمنان، انتظار می رود تا نمایندگان استان سمنان جهت تصویب این ردیف در بودجه ۱۴۰۱ شبانه روزی تلاش کنند.

اشتراک گذاری