امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اختصاص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی به ساخت تالار مرکزی سمنان در سفر رئیس جمهور

کد خبر: 6553
زمان انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ بعد از ظهر -
23 بازدید

سرپرست فرمانداری سمنان؛

اختصاص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی به ساخت تالار مرکزی سمنان در سفر رئیس جمهور

 

سرپرست فرمانداری سمنان گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور برای ساخت تالار مرکزی این شهر مصوب شد.

 

حسن اقوامی پناه روز دوشنبه در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به طرح احداث تالار مرکزی در سمنان اشاره کرد و با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت آن، گفت: در سفر رئیس جمهور ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به احداث تالار مرکزی اختصاص یافت و باید تلاش شود تا این اعتبار در مدت دو سال جذب و در ساخت و تکمیل این طرح مهم و ضروری به عنوان زیرساخت فرهنگی هنری هزینه شود.

 

وی، سمنان را شهری فرهنگی و با ظرفیت های بسیار خوب دانست و گفت: استان و شهرستان سمنان از زیرساخت های بسیار خوب فرهنگی برخوردار است و باید از این ظرفیت برای معرفی هرچه بیشتر به کشور استفاده شود.

اقوامی پناه تاکید کرد: از برندهای این استان و به ویژه شهرستان سمنان در بخش های مختلف از جمله سفال و سرامیک باید برای معرفی و ارتقای بیش از پیش فرهنگ و ظرفیت های این منطقه استفاده شود.

وی با تاکید بر سابقه تاریخی و فرهنگی سمنان نسبت به سایر بخش ها از جمله اقتصاد و صنعت، اظهار داشت: باید از این بخش برای توسعه سایر بخش ها استفاده شود و با توجه به عبور سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ مییلیون نفر مسافر و زائر از این منطقه، می توان از این ظرفیت عظیم برای ارتقای بخش های مختلف به ویژه توسعه هنر و فرهنگ و ظرفیت های آن استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری سمنان بر همراهی و همکاری برای دستیابی به طرح های مهم فرهنگی در بخش های مختلف از جمله جشنواره پایتخت کتاب و نیز شهر خلاق سفال و سرامیک تاکید کرد.

شهر سمنان در کشور به عنوان شهر خلاق سفال و سرامیک معرفی شد و برای انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران نیز برنامه ریزی و تلاش می شود.

اشتراک گذاری