امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

حمایت از استاندار برای خدمت بهتر

کد خبر: 6550
زمان انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ بعد از ظهر -
129 بازدید

یادداشت روز به قلم روح اله ساعدی؛

حمایت از استاندار برای خدمت بهتر

 

چند وقتی است که موج نگرانی از نوع انتصابات در استان سمنان، ایجاد شده و این وضعیت را در رسانه ها و فضای مجازی می شود به طور واضح دید. اگر اینروزها فضای مجازی استان و حتی برخی رسانه های محلی … را رصد کنیم، تعداد زیادی گلایه و انتقاد است که انتصابات به خصوص در مرکز استان موثرین را  نگران کرده است. ولی اگر تاریخ استان را مرور کنیم متوجه می شویم که مسئولین مستقیم انتصاب های اینروزها هم چون سایر هم سلفان خود در سالهای گذشته دارند، از جایی ضربه می خورند که دیگران خوردند!! و آن هم عدم شناخت کافی از استان و شرایط آن است.

 

واقع بینانه ترین تحلیل در خصوص اتفاقات اخیر استان این است که حلقه مشاوران مدیر عالی استان محدود به یک نگاه خاص شده که انتصابات هم خروجی همان نگاه است نگاهی که در شهر و استان ما همیشه ایام و در تمام ادوار سیاسی بوده و بر اساس آن اطرافیان یک عده ای خاص جزو خوب ها و سایر افراد توانمند در ردیف بدها شناخته می شوند. در طول سال های گذشته به خوبی دیده ایم که به خاطر یک سوء تفاهم کوچک و … فردی به عنوان ضد انقلاب و اجنبی و یک آدم ضعیف علی رغم تخصص و مدیریت مطلوب، به افکار عمومی معرفی شده که متاسفانه این در دولت قبل هم بود و در این دولت هم گویا ادامه دارد.

 

در این شرایط به عنوان یک دغدغه  باید بگوییم، قضاوت در مورد شخص  استاندار هنوز زود است! اما در مورد تیمی که دارد این خطوط فکری را به استاندار در استان تزریق می کند، لازم است حساس بود‌. پس به عنوان یک شهروند هم استانی از استاندار که در مقطعی در این خطه فرماندار بوده است، می خواهیم مروری بر ذهنیت سازی ها و مشاوره هایی که به ایشان می رسد داشته باشند، تا خدای نکرده برای رفع دغدغه های مهمتر شهروندان هم استانی همچون تامین آب پایدار، معیشت و توسعه همه جانبه این خطه کویری دیر نشود. از طرفی از مردم بویژه موثرین و مطالبه گران هم استانی و رسانه های مکتوب، و از جمله فضای مجازی هم می خواهیم حالا که این استاندار،  اینقدر مردمی و بی آلایش همیشه در بین مردم و جامعه است، واقعیت ها را به گوش وی برسانید، ودر رابطه با مطالبات مهم استان از وی مساعدت و مشورت بخواهند. در این شرایط وظیفه همگان است که عالیترین مقام اجرایی استان وحتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را تنها نگذاریم و با حفظ وحدت استانی و پرهیز از برخی اختلافات قومی و قبیله ای و پذیرش اصل انتصاب مدیران که بخشی از وظایف استاندار است، کمک کنیم که  عالیترین مقام اجرایی استان با اشراف کامل به شرایط استان بتواند بهترین تصمیم ها را بگیرد . استان سمنان مال همه شهروندان هم استانی است و استاندار هم برای خدمتگزاری به این خطه آمده است. پس تنهایش نگذاریم و با دادن داده های درست از افتادن مسیر خدمت وی در دالان حاشیه ها و ذهنیت سازی های پوچ و نفر به انگیز جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری