امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر: 6662
زمان انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸ قبل از ظهر -
31 بازدید

نماز جمعه این هفته ۲۹ بهمن ۱۴۰۰؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه زمینه‌سازی ایجاد تفرقه در استان حرکت به سمت و سوی دشمن است، گفت: می‌بایست مسئولان و مردم استان بیش از پیش مراقب این حرکات باشند.

 

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد امام این شهر ضمن بیان اینکه اگر فرد یا گروهی خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد تفرقه در استان سمنان به‌نوعی در زمین دشمن بازی کرده است، ابراز داشت: مردم استان سمنان باید بیش از پیش هوشیار باشند و این حرکات تفرقه‌آمیز را شناسایی و آن را حل‌وفصل کنند.

وی بابیان اینکه دشمن به‌خوبی می‌داند که تنها راه نفوذ در کشور ایجاد تفرقه و اختلاف بین گروه‌های مختلف است، افزود: امروز می‌طلبد که با هوشیاری به نحوی قدم برداشت که پیمان برادری بین مردم هر لحظه افزون‌تر شود تنها در این صورت می‌توان از پس توطئه‌های دشمن برآمد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه منافقان با تفرقه‌افکنی در جامعه می‌کوشند تا اهداف مشخصه خودشان را پیاده‌سازی کنند، ابراز داشت: در این جریان حرکت در مسیر تفرقه و اختلاف یعنی برآورده کردن خواسته‌های دشمن لذا جامعه باید هوشیار و بیدار باشد.

مطیعی بابیان اینکه دیگر راهبرد دشمن ایجاد مشکلات اقتصادی که بتواند ما را محتاج به خود نگه دارد، تصریح کرد: دشمن امروز نیک می‌دانند که دیگر گزینه‌های نظامی جوابگو نیست لذا به دنبال جنگ ترکیبی با راهبرد تحریم است تا بتواند به تولید ضربه بزند لذا تکیه‌بر توان و دانش بومی و حمایت از تولیدکنندگان می‌تواند بار دیگر نقشه‌های آن‌ها را خنثی کند.

وی بابیان اینکه حضور پرشکوه مردم در یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر لرزه را بر پیکره دشمن وارد کرد، افزود: یکی دیگر از راهبردهای دشمن ایجاد شکاف بین مردم و نظام با ایجاد مشکلات اقتصادی بود که مردم با حضور خودشان نشان دادند که علیرغم همه مشکلات موجود مردانه پای انقلاب و نظام ایستادند و بار دیگر اقتدار این ملت دشمن را مأیوس کرد.

شاهرود

 امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه حاشیه‌سازی و مشغول کردن طرف مقابل شگرد تاریخی دشمن است، گفت: امروز باید برای خنثی‌سازی این توطئه‌ها، به عنصر وحدت و اتحاد تکیه بزنیم.

حجت‌الاسلام احمد نظری ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه حاشیه‌سازی و مشغول کردن طرف مقابل شگرد تاریخی دشمن است، ابراز داشت: این موضوع نه در عصر حاضر بلکه در زمان انبیا نیز وجود داشته است لذا خنثی‌سازی آن تکیه زدن بر عنصر وحدت و همدلی را می‌طلبد.

وی بابیان اینکه دشمنان چشم دیدن رشد جامعه اسلامی را ندارند، افزود: یکی از راهبردهای دشمن برای تسلط بر جامعه ایجاد تفرقه و حاشیه‌سازی است زیرا می‌داند با این اقدام ملت دیگر اصل را رها کرده و فرع را می‌چسبند و لذا باید این موارد شناسایی و با راهکار مناسب رفع شود.

امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه مبارزه دولت با مافیا های اقتصادی بسیاری از مشکلات موجود در کشور را رفع خواهد کرد، ابراز داشت: یکی از دلایلی که باعث عدم پیشرفت در جامعه شد وجود همین مافیا در جامعه است چراکه سرمایه بیت‌المال را در اختیاردارند و اینها باید آزاد شود.

نظری بابیان اینکه مجموعه اقدامات دولت سیزدهم باعث ایجاد نور امیدی در دل مردم شده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس نیز همکاری لازم را داشته باشند و اگرچه حق سوال دارند اما اجازه دهند تا برنامه‌های دولت به طور کامل عملیاتی و سال بعد در مورد عملکرد وزرا بحث و سوال کنند تاکنون بیش از ۲۰۰ پرسش از وزرا شده است.

وی بابیان اینکه گاهی برخی گروه‌ها و افراد خواسته یا ناخواسته در راستای مسیر دشمن حرکت می‌کنند، افزود: دستاوردها و خدمات چهار دهه نظام باید برای مردم تبیین شود انقلاب برای پیروزی مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده و دشمنان بسیار دارد لذا باید برای حراست از آن مراقب توطئه دشمن بود.

مهدیشهر

 امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه ظلم پهلوی باید برای جوانان بازگو شود، گفت: دشمنان قصد دارند تا با حرف‌هایشان ذهن جوانان را از انقلاب برگردانند تا بتوانند نظام را نابود کنند.

حجت‌الاسلام علی سقائیان در خطبه‌های آخرین نمازجمعه بهمن ماه ۱۴۰۰ مهدی شهر به میزبانی مصلای این شهر با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به جهاد تبیین یا همان روشنگری تاکید کرده‌اند و این به آن معنی است که راه حق را بازگو کنیم تا راه‌های باطل به صورت خود به خود باطل شوند، ابراز کرد: از دیدگاه تبیین حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که جهاد تبیین تنها متعلق به آن زمان و این زمان نیست بلکه در هر زمانی نیاز است.

وی افزود: جهاد بعضاً نیاز به جنگ و رزم دارد و گاهی نیز با حرف زدن و تبیین مسائل می‌بایست بر دشمن چیره و غالب شد ما در دوران دفاع مقدس که ۵۰ کشور عراق را حمایت می‌کردند فائق آمدیم اما در فضای مجازی امروز دشمنان اسلام جامعه ما را مورد هجمه‌ای دشوار قرار داده و حرف‌هایی را می‌زنند که جوانان ما را منحرف کنند.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه دشمنان نسل جوان را مورد هجمه قرار می‌دهند چرا که آنها دوران ظلم و جنایت‌های پهلوی را ندیده‌اند، ابراز کرد: دشمنان قصد دارند تا با حرف‌هایشان ذهن جوانان را از انقلاب اسلامی برگردانند تا بتوانند نظام را از بین ببرند لذا وظیفه ما بسیار سنگین است.

سقائیان با بیان اینکه جنگ نرم نیاز به تانک، توپ و … ندارد اما نیاز دارد تا ما زبان گویای امیرالمومنین (ع) را داشته باشیم که بر دشمن در این ماجرا هم فائق بیاییم، گفت: خطر در کنار ما است چرا که دشمنان با پول و وسایل ارتباطی و امکانات در فضای مجازی توطئه‌های بسیاری را ایجاد کرده تا ذهن جوانان ما مخدوش شود.

وی با بیان اینکه بیان کردن ریشه‌ها و دلایل انقلاب اسلامی برای جوانان می‌بایست اولویت باشد، افزود: مقابله با جنگ نرم دشوار است و به همان خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی نام جهاد را بر روی تبیین قرار داده‌اند لذا باید اقدامات جدی را صورت داد.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه جوانان ما ظلم رژیم سفاک پهلوی را ندیده‌اند، گفت: دشمنان به گونه‌ای پهلوی را نشان می‌دهند که گویا همیشه با لباس‌های شیک در مجامع جهانی حضور داشته‌اند در صورتی که واقعیت اینگونه نیست و مردم هیچ برای خوردن نداشتند و قدرت خرید در بین مردم وجود نداشت.

 

آرادان

امام جمعه آرادان با بیان اینکه راه استمرار انقلاب اسلامی تداوم سیره امام(ره) است، گفت:سیره امام خمینی (ره) در واقع توجه جدی و همه جانبه به پیشرفت مادی و معنوی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم تبریز، بیان کرد: امروز انقلاب باید استمرار پیدا کند و این استمرار می‌بایست بر حسب سیره امام خمینی (ره) باشد.

وی با بیان اینکه محققان و اندیشمندان فعال فرهنگی ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، افزود: سیره امام خمینی (ره) در واقع توجه به پیشرفت مادی و معنوی انقلاب به صورت توأمان و در راستای تحقق عدالت اجتماعی و تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت شکل‌گیری تمدن بزرگ و نوین اسلام به پرچم‌داری حضرت ولیعصر (عج) است که باید به آن توجه داشت.

امام جمعه آرادان همچنین به حضور خودجوش و تحسین‌برانگیز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بر طبق گزارش‌های معتبر به جز چند استان معدود در کشور در مابقی استان‌ها حضور مردم ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بود و لذا باید از مردم پیرامون این حضور چشمگیر تقدیر کرد.

شریفی نیا با بیان اینکه علی رغم محاصره کرونا و مشکلات معیشتی و اقتصادی و لجن پراکنی دشمنان مردم حضور خوبی در ۲۲ بهمن داشتند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند دشمنان با لجن پراکنی نسبت به موفقیت‌های انقلاب آنها را تضعیف می‌کنند و برخی خائن داخلی نیز با این مسائل همراهی می‌کنند لذا باید هوشیار بود.

وی با اشاره به دیگر بخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت توجه به نیازهای آینده، گفت: باید در مسیر انقلاب همانطور که به موضوعات فعلی کشور توجه می‌شود به نیازهای آینده نیز تاکید کرد و یکی از مهمترین این موضوعات در لسان معظم‌له، تربیت دانشمندان و پژوهشگران برای نسل آینده است.

امام جمعه آرادان همچنین گفت: مسئله فرزندآوری و ازدیاد نسل از مهمترین نیازهایی است که در آینده انقلاب اسلامی دیده می‌شود همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، سیاست ابتدای انقلاب و دهه ۷۰ مبتنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر یک اشتباه بود و باید امروز به فرزندآوری و ازدیاد نسل به مثابه یک نیاز آینده نگاه کنیم چرا که جامعه‌مان به سمت کهن سالی پیش می‌رود.

شریفی نیا با بیان اینکه دیگر نیاز آتی کشورمان انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که در سال ۹۴ و ۹۵ به تیم مذاکره کننده تذکراتی را دادیم اما برخی نکات عمل نشد و بعداً مشکلاتی برای کشور پدید آمد اگر به آن تذکرات عمل می‌شد، کشور درگیر مشکلات نمی‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل امروز این است که نباید مشکلات فعلی بر روی انبوه پیشرفت‌های بزرگ غبار بنشاند همانطور که معظم‌له نیز فرمودند فعالیت‌های پرشمار انجام شده در چهار دهه گذشته و پیشرفت‌های شگفتی‌آور در زیرساخت‌های اساسی مانند راه سازی، سد سازی، آب رسانی و برق رسانی و خدمات سلامت و پزشکی و… صورت گرفته که باید به آن نیز توجه داشت، افزود: اگر انقلاب نبود قطعاً این پیشرفت‌ها به دست نمی‌آمد.

امام جمعه آرادان همچنین گفت: برخی می‌گویند که پیشرفت‌ها در بخش‌های مختلف می‌توانست در تداوم دوران شاه ملعون هم باشد، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که انقلاب به تولید رونق داد و نیروهای انسانی را زنده کرد و استعدادهای نهفته را بیدار کرد در کنار آن به زنان و جوانان و تولیدگران میدان داد و این برکت انقلاب اسلامی است.

شریفی نیا با بیان اینکه یکی از مهمترین نکات صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم تبریز این بود که ایشان اعلام کردند گزارش‌های مراجع جهانی اعلام کرده‌اند که امروز اقتصاد ایران در زمره اقتصادهای پیشرو است، تاکید کرد: البته معظم‌له اشاره کردند که بنده در برخورداری طبقات ضعیف، نا عدالتی اقتصادی و… انتقادهایی داریم زیرا شکاف طبقاتی نیز وجود دارد اما گزارش‌های مراکز اقتصادی معروف دنیا می‌گوید که ایران شاخص‌های خوبی را در اقتصاد داشته و اعتماد به نفس تولید کنندگان، تولید بسیاری اقلام و… به برکت این پیشرفت‌ها حاصل شده است.

 

بسطام

امام جمعه بسطام از زنان جامعه خواست تا حضرت زینب(س) را الگوی اجتماعی خود قرار دهند و گفت: درس گرفتن از این بانوی گرانقدر جهان اسلام، سبب عزتمندی بانوان می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی نماز جمعه این هفته در آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) بسطام با تسلیت سالروز وفات عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) ضمن برشمردن فضائل این بانوی بزرگوار، بیان کرد: جامعه زنان ما در کنار فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، تربیتی، ایشان را الگوی خود قرار داده و با عزتمندی و همچنین رعایت سیره ایشان در اجتماع حضور یابند.

وی در دیگر بخش سخنان خود به سالروز قیام مردم تبریز هم اشاره کرد و گفت: واقعه مهم ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در جمع مردم این شهر روز گذشته بیان فرمودند، در واقع آغازگر اربعین‌ها و چهلم‌هایی بود که در نهایت به پویایی مبارزات انقلاب اسلامی علیه رژیم طاغوت منجر شد و از این بابت یک رویداد مهم و قابل توجه است چرا که به مرور چهلم شهدای قم در تبریز و به همین شکل در تمام شهرهای ایران برگزار و مردم را علیه رژیم همدل کرد.

امام جمعه بسطام همچنین به فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت شهید جستجوگر نور «شهید محمود حاج قاسمی» از شهدا و پیشکسوتان عرصه شهادت اشاره کرد و افزود: این شخصیت گرانقدر جانباز مدافع حرم بودند که سال گذشته در حین تفحص پیکر شهدا با فرمانده شهید گل محمدی در ظرباطیه عراق در اثر برخورد با مین به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. این شهید از همان اوایل دفاع مقدس تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی حضور داشت همچنین بلافاصله بعد از جنگ این شهید بزرگوار پایه گذار حرکتی شد که امروز به راهیان نور معروف است.

رضوی نسب همچنین گفت: این شهید در همان زمان به صورت خودجوش کاروان‌هایی را به سمت مناطق جنگی هدایت می‌کرد که بعد از دو الی سه سال مقوله راهیان نور در سراسر کشور مطرح شد لذا در راه اندازی این کاروان شهید حاجی قاسمی نقش محوری داشت.

وی در خاتمه افزود: طی جلسه‌ای با مجموعه مدیریت شهری بسطام و هیئت امنای گلزار شهدای گمنام شهر بسطام، بزودی مزار شهدا و به خصوص مزار شهید حاجی قاسمی از شهدای شاخص بسطام تکمیل خواهد شد.

 

رویان

امام جمعه رویان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، گفت: دشمنان با ابزار مختلف به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق هستند اما جهاد تبیینی راه مقابله با این توطئه‌ها است.

حجت‌الاسلام عباس معصومی در آخرین خطبه‌های نماز جمعه بهمن ماه ۱۴۰۰ به میزبانی مسجد جامع رویان با اشاره به جهاد تبیین، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مختلف خود مسئله جهاد تبیین را مطرح کردند گرچه جهاد تبیین به تناسب موضوعات تعریفات مختلفی دارد اما ساده‌ترین تعریف آن تبیین واقعیت‌هایی است که دشمنان را وارونه جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان از آن نسل جدید را با اقدامات خود منحرف می‌کنند و تبیین راه مقابله با آن است، افزود: جهاد تبیین به معنای روشنگری جامعه نسبت به واقعیت‌ها است همانطور که امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) پس از واقعه عاشورا تا اربعین امام حسین (ع) در تمام مناطق به خصوص مسجد کوفه و شام جهاد تبیین را به حد اعلای خود رساندند و امروز الگوی جهاد تبیینی هستند.

امام جمعه رویان بیان داشت: اخیراً در فضای مجازی صحبت از ارزانی در دوران پهلوی بیان می‌شود به طوری که جوانان جذب آن شوند اما گزارشی که از خود شاه ملعون به مجلس ارائه شده نشان می‌دهد که حداقل تورم ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد بوده است و لذا این مسائل را باید به جوانان بیان کرد تا با واقعیت‌ها روبرو شوند.

معصومی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه مذاکرات وین با فراز و نشیب‌های خود ادامه دارد و خبرهایی که این روزها به گوش می‌رسد تقریباً همه به یک نقطه ختم می‌شود و آن اینکه ایران با بسته محتوایی و برنامه‌های مشخص به میدان آمده و این بار فقط پای توافق امضا می‌کند که تضمین و راستی‌آزمایی شده باشد، افزود: حضور یک هیئت صهیونیستی در وین طی روزهای اخیر حکایت از سناریوی جدیدی دارد که می‌خواهد قطعی بودن مذاکرات را مطرح سازد و هدف آن تنها وارد آوردن شوک به مذاکرات برای گرفتن امتیازات بیشتر از طرف غرب و اعمال فشار بر ایران است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود ضمن تقدیر از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند مردم علیرغم تحمل سختی‌های معیشتی اعم از تورم و گرانی که پای نظامی ساده و نمی‌گذارند که دشمنان به آرزوی خودشان برسند.

امام جمعه رویان در خاتمه بیان کرد: رهبری همچنین فرمودند کسانی که دم از دور شدن انقلاب از ارزش‌ها و آرمان‌ها می‌زنند خودشان زندگی اشرافی دارند و در زمان ریاست آنها حداکثر استفاده برای رفاه همفکران جناحی خود صورت گرفته‌اند لذا باید گفت این شرایط مدیریت در نظام اسلامی نیست

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری