امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

وقوع ۲۹ درصد تصادفات استان در شهرستان دامغان

کد خبر: 6729
زمان انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ بعد از ظهر -
47 بازدید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان؛

وقوع ۲۹ درصد تصادفات استان در شهرستان دامغان

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از افزایش تصادفات در این استان با وجود شیوع کرونا و کاستن از بار ترافیکی جاده‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: نزدیک به یک سوم حوادث منجر به فوت استان در دامغان رخ می‌دهد.

 

مهدی حمیدی، در جلسه کمیسیون‌ مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان،اظهار کرد: امروز باید به منظور کاهش تصافات در راه‌های استان، به بحث ارتقاء فرهنگ رانندگی ایمن در سطح جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل پلیس راه، نزدیک به ۷۰ درصد علت تصادفات فوتی به دلیل عدم تمرکز راننده بوده است.

وی افزود: اکثر جاده‌های استان نقش تاثیرگذاری به عنوان ‌مقصر در بحث تصادفات در راه های استان نداشته و ایمن هستند.

حمیدی با اشاره به سهم قریب ۳۰درصدی شهرستان دامغان از حوادث جاده ای امسال این استان ادامه داد: ۲۹ درصد تصادفات استان در شهرستان دامغان به وقوع می‌پیوندد که نیاز است تمهیدات و تدابیر ویژه در این خصوص اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: ضرورت و اولویت ما در استان، اتمام عملیات اجرایی احداث ۳۰ کیلومتر اول جاده معلمان به جندق است و در اولویت قرار دارد.

حمیدی اضافه کرد: پارک زائر سمنان یکی از ظرفیت‌ها استراحتگاهی برای مسافران بوده و با استراحت و رفع خستگی مسافران، در نهایت می‌تواند در کاهش میزان تصادفات تاثیرگذار باشد که ضرورت دارد موارد مرتبط با ورودی این پارک بررسی و برطرف شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: در کل استان، ۱۴ درصد افزایش تصادفات را داشتیم‌ که با توجه به استمرار شیوع کرونا در سطح جامعه و شرایط ویژه در حوزه انجام سفرها، افزایش قابل توجهی است و ضرورت دارد در این خصوص توجه ویژه تر صورت گیرد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری