امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

افزایش ۸.۱ درصدی مصرف گاز در استان سمنان تا پایان بهمن سال جاری

کد خبر: 6745
زمان انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ بعد از ظهر -
43 بازدید

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان؛

افزایش ۸.۱ درصدی مصرف گاز در استان سمنان تا پایان بهمن سال جاری

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با تاکید بر مدیریت مصرف گاز در فصل سرد سال گفت: مصرف گاز در استان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان بهمن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۱ درصد افزایش یافت.

 

علیرضا اعوانی ابراز داشت: مشترکان این شرکت ۲ میلیارد و ۶ میلیون متر مکعب گاز از ابتدای امسال تا پایان بهمن مصرف کردند.

 

وی اضافه کرد: بهمن امسال مشترکان شرکت گاز استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش مصرف داشتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان بیان کرد: ۷۰ درصد سهم مصرف گاز در استان سمنان مربوط به بخش نیروگاهی و صنعتی، ۲۵ درصد مربوط به بخش خانگی و پنج درصد مربوط به دیگر بخش‌ها است.

اعوانی اضافه کرد: اگر چه با وجود افزایش مصرف، مشکلی برای تأمین گاز در بخش خانگی و تجاری در فصل سرد وجود ندارد و شبکه گاز در استان پایدار است، اما توصیه می‌شود شهروندان با مصرف بهینه این حامل انرژی، در پایداری شبکه گاز در سراسر کشور همراهی کنند.

وی یادآور شد: پایداری شبکه گازرسانی به بخش خانگی در اولویت شرکت گاز قرار دارد و در صورت مشکل در پایداری شبکه گاز با همراهی صنعت، تداوم گازرسانی به بخش خانگی دنبال می‌شود.

اعوانی اظهار داشت: شرکت گاز طبق تعهد موظف به تامین گاز بخش صنعت برای هشت ماه در سال است و تامین گاز در چهار ماه از سال از تعهد شرکت گاز خارج است و نیاز صنایع باید از طریق سوخت مایع تامین شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از مشترکان این شرکت خواست با توجه به کاهش دما به منظور جلوگیری از قطع جریان گاز و حفظ پایداری شبکه‌های گازرسانی در مصرف گاز حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

وی با اشاره به دمای استاندارد در خانه ها، ابراز داشت: دمای استاندارد و قابل قبول برای درون خانه ها بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر است، بنابراین از همه مشترکان خانگی انتظار می رود با رعایت مدیریت مصرف در درجه اول هزینه های اقتصادی خانواده را کاهش دهند و همچنین سهم و نقش مهم و مؤثر خود را در استمرار جریان گاز به تمامی هموطنان به خوبی ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان خاطر نشان کرد: طبق روال هر سال پایش دمای ادارات و سازمان‌های دولتی انجام می‌شود و باید یک ساعت قبل از پایان وقت اداری وسایل گرمایشی خاموش و یک ساعت قبل از شروع وقت اداری مجدد روشن شود و در زمان تعطیلی ادارات این وسایل باید خاموش باشد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری