امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

حذف دانشگاه فرزانگان سمنان و تغییر آن به پردیس فرزانگان ؟!!

کد خبر: 6907
زمان انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ بعد از ظهر -
55 بازدید

بعد از سفر پرحاشیه رئیسی به استان سمنان صورت گرفت:

حذف دانشگاه فرزانگان سمنان و تغییر آن به پردیس فرزانگان ؟!!

 

بعد از سفر پرحاشیه سیدابراهیم رئیسی به استان سمنان، امروز خبری در محافل مختلف مبنی بر تغییر دانشگاه فرزانگان به پردیس فرزانگان به گوش می‌رسد.

 

این در حالی است که پیش از این و بارها توسط افراد مختلف سیاسی و اداری استان بر لزوم حفظ این دانشگاه تاکید شده بود که آخرین آن‌ها صحبت‌های حجت‌الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه استان خطاب به رئیس جمهور در جریان سفر دولت سیزدهم به استان بود.

 

جائیکه مطیعی در شورای اداری استان با حضور رئیسی گفت: دانشگاه فرزانگان از دغدغه و مطالبات مردم است که درخواست داریم تا در استان، از این مهم پشتیبانی شود.

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس نیز در همین جلسه خطاب به رییسی رییس جمهور گفت: تاکید مقام معظم رهبری است که دانشگاه تک ‌جنسیتی حفظ شود و به همین واسطه استدعا داریم تا دانشگاه فرزانگان ‌مورد حمایت قرار گیرد.

وی پیش تر در سفر رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه گفته بود: دانشگاه فرزانگان آخرین دانشگاه مانده واحد خواهران است که تجمیع شدن آن برخلاف برنامه ششم توسعه ، بخش ششم ماده ۲۸ است‌ ، هرگونه طرح اجرایی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

همچنین گلرو در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر علوم عنوان کرده بود: خواهشمندم اجازه دهید واحد خواهران دانشگاه فرزانگان مستقل بماند، این دانشگاه مجوز قطعی فعالیت شورای گسترش آموزش عالی را در سال ۱۳۹۲ گرفته و دارای چارت تشکیلاتی است و می‌تواند مستقل فعالیت داشته باشد.

حالا اما  گزارش ها حاکی از آن است در سکوت خبری تغییر دانشگاه فرزانگان به پردیس فرزانگان ذیل دانشگاه سمنان صورت پذیرفته است و دیگر دانشگاهی به این نام وجود نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید آیا واکنش و توضیحات دانشگاه سمنان و استانداری سمنان به این ماجرا را  در جهت تنویر افکار عمومی شاهد خواهیم بود؟

اشتراک گذاری