امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

سرعت واکسیناسیون در شهرستان های شاهرود و میامی مطلوب نیست

کد خبر: 6910
زمان انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ بعد از ظهر -
49 بازدید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود؛

سرعت واکسیناسیون در شهرستان های شاهرود و میامی مطلوب نیست

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه ۲۱ بیمار کووید۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این شهرستان بستری هستند گفت: افراد بستری در این بخش ها دوره واکسیناسیون سه مرحله ای خود را کامل نکردند.

 

حسین شیبانی روز چهارشنبه با بیان اینکه در چند روز گذشته روند مراجعان سرپایی و بستری بیماران کرونایی در شهرستان های شاهرود و میامی کاهشی بود به رسانه ها افزود: تعداد مراجعان مشکوک مبتلا به اُمیکرون در اطفال نیز کاهش داشت.

 

وی تعداد بیماران کووید۱۹ بستری در بیمارستان های امام حسین(ع) و بهار شاهرود را ۶۷ تن برشمرد و ابراز داشت: در شبانه روز گذشته با شناسایی موارد جدید تعداد ۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری شدند.

شیبانی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته فوت بیماری براثر ابتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه ثبت نشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: با وجود اینکه سرعت میزان واکسیناسیون در شهرستان های شاهرود و میامی رو به افزایش است اما این روند هنوز مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه تزریق نوبت سوم واکسن از ابتلا و بستری در بخش مراقبت های ویژه جلوگیری می کند، ابراز داشت: اکنون همه نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون شرق استان سمنان موجود است و شهروندان می توانند با مراجعه خود به این مراکز واکسن دریافت کنند.

شیبانی استفاده از ۲ لایه ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته را ضروری خواند و اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون در بین بزرگسالان در نوبت نخست ۹۳.۵ درصد، نوبت دوم ۸۶ درصد و نوبت سوم هم ۳۶.۳ درصد انجام شد.

بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری