امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

کد خبر: 6947
زمان انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ بعد از ظهر -
45 بازدید

نماز جمعه این هفته ۱۳ اسفند ۱۴۰۰؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

 

 نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه بازار عید با توجه به موضوع شفافیت قیمت‌ها در استان نیازمند کنترل است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان با متخلفان برخوردهای لازم را اعمال کنند.

 

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد امام این شهر ضمن بیان اینکه طبق قوانین جدید رعایت حقوق مصرف‌کنندگان هفت هزار کالا مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا شدند، ابراز داشت: با توجه به اینکه اکثریت مردم شاید از این طرح مطلع نباشند احتمال سو استفاده فروشگاه و مغازه‌ها وجود دارد لذا می‌طلبد تا بازار استان سمنان به لحاظ قیمت کنترل شود.

وی بابیان اینکه می‌بایست مسئولان استان سمنان بر روند شیوه اجرای این طرح نظارت کافی را در بازار داشته باشند، افزود: برخورد قاطع با متخلفان و اعمال قانون از مواردی که انتظار می‌رود مسئولان صمت آن را به دقت اجرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه از یکم تا سیزدهم فروردین احتمال افزایش غیر منطقی قیمت‌ها وجود دارد، ابراز داشت: نظارت مستمر بر بازار شب می‌تواند جلو سوءاستفاده‌های احتمالی را گرفته و حقوق مردم را به خودشان بازگرداند.

مطیعی بابیان اینکه در هفته احسان و نیکوکاری قرار داریم و انتظار می‌رود مردم استان سمنان این بار نیز با مشارکت فعال خود دست نیازمندان را به گرمی بفشارند، تصریح کرد: هفته احسان و نیکوکاری از روز پنج‌شنبه آغاز و تا پایان هفته جاری ادامه دارد و مردم می‌توانند کمک‌های خود به پایگاه‌های ثابت و سیار و یا مراکز کمیته امداد شهرستان‌ها اهدا کنند.

وی بابیان اینکه در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری قرار داریم، افزود: توجه به فضای سبز در آیات و روایات بسیاری نقل‌شده است و انتظار می‌رود شهروندان استان سمنان نیز این رسم خوب را به‌جا آورده و با کاشت نهال سرسبزی و هوای پاک را به نسل بعدی هدیه دهند.

اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث، جنگ اکراین و عدم اعتماد به غرب، مذاکرات وین، سالروز تشکیل کمیته امداد، هفته درختکاری، تعطیلات و نظارت بر بازار و سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محوریت سخنرانی این هفته تریبون نماز جمعه سمنان بود.

شاهرود

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه غرب علناً در امورات اوکراین و حتی انتخابات شان دخالت می کرد، گفت: زیاده طلبی غرب در واقع زمینه ساز اصلی بحران اوکراین محسوب می شود.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه با اشاره به بحران اوکراین و همچنین سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز مبعث در این مورد، تاکید کرد: موضع ما همان موضعی است که معظم‌له اعلام کردند ما خواهان جنگ نیستیم.

وی با بیان اینکه موضع ایران نسبت به جنگ در هر کجای جهان ثابت بوده و ما اعتقاد داریم که جنگ باید تمام شود، ابراز کرد: در کنار این رویکرد اما ما اعتقاد داریم که حوادث باید ریشه‌یابی نیز شوند و حقایق را بیان کرد.

امام جمعه شاهرود همچنین با بیان اینکه محکومیت جنگ اوکراین نباید سبب ترویج غرب‌گرایی از سوی عده‌ای در جامعه شود، تاکید کرد: زیاده طلبی غربی‌ها زمینه ساز بحران اوکراین شده است.

امینی با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمود آمریکا زیست خود را در بحران افزایی می‌بیند، گفت: در تمام طول تاریخ اگر به جنایت‌های آمریکا بنگریم خواهیم دید که همیشه زیست خود را در گرو بحران‌ها دیده و همیشه یک پای بحران‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه غرب در تمام مسائل اوکراین از جمله انتخابات، موضوع هسته‌ای و اقتصادی و… دخالت می‌کرد، افزود: متأسفانه در قبال جنگ اوکراین شاهد گسترش یک تفکر دوگانه نیز هستیم تفکری که هشت سال است جنگ یمن و کودکانی که کشته می‌شوند را نمی‌بیند اما ماجرای اوکراین را مورد بحث قرار می‌دهد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید از این افراد پرسید که چه تفاوتی بین یمن و اوکراین است؟ مگر یمنی‌ها انسان نیستند؟ بیان داشت: واکنش‌های ورزشی و فوتبالی و از این دست اتفاقات چرا یک بار برای غزه و یمن و… رخ نداده است؟ لذا این تفکر دوگانه‌ای است که متأسفانه در جامعه جهانی شکل گرفته و مشخصاً موضع گیری های جانب‌دارانه دارد.

امینی با بیان اینکه ماجرای اوکراین از یک بابت دیگر هم اهمیت دارد و آن هم عبرت‌های آن است، گفت: غربی‌ها هیچ وقت وفادار و قابل اعتماد نبودند و ماجرای اوکراین یک بار دیگر این موضوع را به جهانیان نشان داد.

وی در دیگر بخش صحبت‌های خود با اشاره به هفته منابع طبیعی بیان کرد: کاشت درخت به تنهایی کافی نیست بلکه باید حفاظت از منابع طبیعی و انفال خدادادی و گسترش فضای سبز را از لحاظ کیفی و کمی نیز مد نظر قرار دارد.

امام جمعه شاهرود همچنین با اشاره به روزهای منتهی به سال نو، تاکید کرد: مقوله نظارت بر قیمت‌ها و مقابله با گرانی از جمله دغدغه‌های مردم است از سوی دیگر باید گفت نهادهای حمایتی و مردم در این ایام به فکر نیازمندان نیز باشند و از کمک به آنان دریغ نورزند.

 

دامغان

امام جمعه دامغان خواستار تقویت نهاد تربیتی در مدارس شد و گفت: با برنامه‌های تقویتی و معنوی، استعدادهای قرآنی در بین دانش آموزان شناسایی و شکوفا می‌شوند.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه شهر دامغان به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته تربیت بیان کرد: با تقویت امور تربیتی در مدارس، اعتقادات دانش آموزان نیز تقویت می‌شود لذا مدارس باید به این اصل مهم توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نهاد تربیتی در مدارس تقویت شود گفت: با برنامه‌های تقویتی و معنوی است که استعدادهای قرآنی در بین دانش آموزان شناسایی و شکوفا می‌شوند و می‌توانیم نسلی مأنوس به معنویات و قرآن را در آینده ایران اسلامی شاهد باشیم.

امام جمعه دامغان با اشاره به حمله نظامی روسیه به اوکراین و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان داشت: تحریک کننده حمله نظامی روسیه به اوکراین آمریکا محسوب می‌شود هرچند جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است اما آمریکا عامل اصلی وقوع حمله نظامی روسیه به اوکراین بود زیرا همیشه این کشور بحران ساز است.

رستمیان همچنین با اشاره به ایام درختکاری و هفته منابع طبیعی ابراز کرد: برای مواظبت و محافظت از منابع طبیعی باید از همه تشکل‌ها استفاده کرد زیرا منابع طبیعی ثروت یک جامعه است و باید به دیگر نسل‌ها منتقل شود.

وی به جشن احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این نهاد با خدماتی که با کمک به محرومان جامعه کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است، ابراز داشت: کمیته امداد یک نهاد انقلابی بوده که این نهاد پل ارتباطی بین ثروتمندان با محرومان جامعه را فراهم می‌کند و باید کمک‌های صورت گرفته با محرومان جامعه هدفمند باشد.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: تأسیس مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات و ابتکارات نهاد انقلابی کمیته امداد است که این مراکز نیز توانستند با کمک‌های مردمی و خیرین خدمات خوبی به محرومان جامعه داشته باشند.

 

مهدیشهر

امام جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه بحران جنگ اوکراین از آمریکا منشا می‌گیرد، گفت: این جنگ نشان داد که پایه‌های اعتماد به غرب بسیار متزلزل و پشت اوکراین از حمایت خالی مانده است.

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مسجد المهدی این شهر ضمن بیان اینکه در جامعه جهانی امروز شاهد جاهلیت مدرن هستیم و نشان می‌دهد که تنها شکل جنگ‌ها عوض‌شده است، ابراز داشت: در جنگ‌های مختلف عده زیادی از مردم در زیر سلطه استعمارگران کشته شدند و امروز آمریکا با گسترش ناتو باعث شعله‌ور شدن این جنگ شده است.

وی بابیان اینکه امروز به وضوح مشاهده می‌کنیم که نوع جنگ‌ها دیگر تغییریافته و شاهد نوعی فروپاشی نظام خانواده هستیم، افزود: برای خنثی‌سازی این گونه توطئه‌ها می‌بایست بسیار مراقب بود و معنویت‌ها را از درون همین خانواده تقویت کنیم.

امام جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه آمریکایی‌ها بحران زیست و بحران‌آفرین هستند و طی این سال‌ها به واسطه دخالت‌های نا به‌جای آن‌ها ۳۰۰ میلیون آدم بی‌گناه کشته و آواره شدند، ابراز داشت: سرچشمه بحران امروز جنگ روسیه و اوکراین از آمریکا و استکبار است و می‌بینیم که چه طور خلاف قوانین بین‌الملل عمل کردند.

بارانی با بیان اینکه این جنگ نشان داد که پایه‌های اعتماد به غرب چه قدر متزلزل است، تصریح کرد: آن‌هایی که عمری دست‌نشانده و نوکری آمریکا را کردند تنها ماندند و دیدیم که در پشتیبانی، آمریکایی‌ها هیچ کمکی نکردند و برعکس هرکجا مردم حضور داشتند استقلال آن حفظ شد.

وی بابیان اینکه یکی دیگر از ابعاد این جنگ وجود تبعیض نژادی در اروپایی که می‌گوید مهد تمدن است، افزود: رسانه‌های غرب در حالی امروز حمله به اوکراین را محکوم می‌کنند که در قبال کشته شدن کودکان فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و غیره سکوت کردند و این جنگ‌ها را محکوم نکردند و این همان حقوق بین‌المللی که آمریکا پشت آن قرارگرفته و اینها شعاری برای مطامع خودشان است

اعیاد شعبانیه، هفته احسان و نیکوکاری، سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید مبعث، نظارت ستاد تنظیم بازار در روزهای نزدیک به عید، عدم حضور مدیران مهدی‌شهری در نماز جمعه وزندگی جدای از مردم و مدیریت انقلابی محوریت سخنان این هفته تریبون نماز جمه این هفته مهدی‌شهر بود.

آرادان

امام جمعه آرادان با بیان اینکه سپاه خار چشم دشمنان است، گفت: کینه‌ای که دشمنان نسبت به سپاه دارند، از همه نیروهای مسلح بیشتر است زیرا زخم‌های کاری از این نیروی غیور خورده‌اند.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به روز پاسدار و با بیان اینکه ملت ایران پاسدار اسلام و قرآن هستند، ابراز کرد: سبزپوشان سپاه خار چشم دشمنان هستند و در عین حال بازوی قدرتمند ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

وی افزود: سپاه در کنار ارتش قهرمان و غیور و نیروی انتظامی دلیر و زحمت کش و مردمی ما امروز از مرزهای میهن اسلامی دفاع می‌کنند و کینه‌ای که دشمنان نسبت به سپاه دارند، از همه نیروهای مسلح بیشتر است زیرا زخم‌های کاری از این نیروی غیور خورده‌اند لذا می‌آیند و حاج قاسم عزیز ما را بزدلانه و غریبانه و به عنوان مهمان یک کشور به شهادت می‌رسانند و البته جواب دندان شکن نیز در عین الاسد دریافت می‌کنند.

امام جمعه آرادان در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما طرفدار جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم که در دنیا جنگی باشد، ما طرفدار توقف جنگ‌ها هستیم اما باید ریشه‌ها را نیز شناخت لذا بحران اوکراین باید ریشه‌یابی شود، گفت: قدرت‌های بزرگ که معظم‌له از آمریکا به عنوان کشور بحران ساز و بحران زیست تعبیر کردند، بقای خود را در بحران می‌بینند، آمریکا تنها ۲۰۰ سال است که پدید آمده اما برای شکل‌گیری این کشور ۱۰۰ میلیون سرخ پوست و رنگین پوست کشته شدند بعد از آن در دو جنگ جهانی ۱۰۰ میلیون نفر دیگر را کشتند و در سال‌های اخیر نیز در جنگ‌های اصالتی و نیابتی چه جنایت‌هایی را کرده است.

شریفی نیا با بیان اینکه آمریکا شاید تاکنون از اول شکل‌گیری قدرتشان تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون انسان کشته‌اند و این در کنار مجروحان و بی خانمان‌ها و… است لذا اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که بقای آمریکا در ایجاد بحران است، نکته‌ای مهم محسوب می‌شود، ابراز داشت: زیست آمریکا از طریق بحران آفرینی است و بدون بحران این کشور نمی‌تواند بقا داشته باشد زیرا باید اسلحه‌هایی که تولید می‌کند باید بفروشند. نمونه آن اوکراین است که اروپا و ناتو را به سمت شرق گسترش می‌دهد و روسیه نیز از این بابت احساس خطر می‌کند.

وی با بیان اینکه می‌خواهند اوکراین را جزو اتحادیه اروپا کنند در نتیجه ده‌ها نیروگاه هسته‌ای و راکتورهای هسته‌ای و بمب‌های اتمی در این کشور وجود دارد که همه کشورهای غربی در آن دخالت می‌کنند، افزود: رئیس جمهور اوکراین خودش اعتراف می‌کند که اسرائیلی است اما کسی مانند احمدی نژاد که هشت سال رئیس جمهور ایران بود این عنصر منزوی که در مقابل نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته به رئیس جمهور اوکراین نامه می‌نویسد که مردم ایران با شما هستند و این اوج بدبختی است.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه هرکس که در مقابل ولایت و رهبری قرار گرفت، نفی می‌شود، تاکید کرد: موضع ما رهبر معظم انقلاب اسلامی است و کسی که از رهبری جدا شود، طعمه گرگ‌ها شده و بعد خودش هم گرگ می‌شود لذا اعتقاد داریم که هرکس از رهبری جدا شود گرفتار می‌شود و درگیر انحراف خواهد شد.

شریفی نیا با بیان اینکه اصلاح طلبان و کسانی که رهبری فاصله گرفته‌اند و دنبال فتنه‌گری هستند، زمانی می‌گفتند که نه غزه و نه لبنان حالا اما درباره اوکراین موضع می‌گیرند، گفت: این افراد درباره اوکراین می‌گویند که ایران و دولت حمله روسیه را محکوم نمی‌کند و به کمک مظلوم نمی‌رویم اینها حقه بازی و عوام فریبی است چطور نباید کاری با غزه و لبنان داشت ولی باید به اوکراین کمک کرد؟ اینها همان بصیرت است و جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که جوانان ما چهره‌های منحرف را بشناسند.

وی در خاتمه صحبت‌های خود همچنین به روز درختکاری و همچنین منابع طبیعی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه روز به روز باید فضای سبز افزایش پیدا کند، تاکید داشت: در روایت‌ها وجود دارد که اگر درختی بکارید هر جنبنده‌ای از آن استفاده کند برای شما صدقه جاریه است و لذا این امر بسیار اهمیت دارد.

 

میامی

امام جمعه موقت میامی گفت: کنترل قیمت ها در بازار با جدیت پیگیری و توجه به معیشت مردم دغدغه مسئولان باشد.

حجت الاسلام اسماعیل عباس نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع میامی افزود: در آستانه سال جدید نظارت بر بازار توسط نهادهای نظارتی با جدیت دنبال شود.
وی ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری، تصریح کرد: توجه به نیازمندان همیشه مورد تاکید است و مردم و صنف های مختلف در روزهای پایانی سال یکدیگر را حمایت کنند.
عباس نژاد ابراز داشت: همواره معیشت محرومان دغدغه‌ بوده که نیازمند مشارکت و تلاش همگانی است.
امام جمعه موقت میامی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، تصریح کرد: اقدامات تحریک آمیز با محوریت آمریکا شرایط را پیچیده کرده و نگرانی ما کشته شدن بی گناهان است.
وی با بیان اینکه خویشتنداری کشورهای درگیر جنگ ضرورت دارد، افزود: موضع ایران اسلامی گفت و گوی مسالمت آمیز است.
عباس نژاد با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، اظهارداشت: مردم و مسئولان باید به کاشت درخت به ویژه درختان مثمر اهتمام ورزند.
خطیب جمعه میامی با بیان اینکه باید فرهنگ درختکاری در جامعه ترویج شود، ابراز داشت: مردم و مسئولان نسبت به غرس نهال در سطح شهرستان اقدام کنند.
وی با تاکید بر اهمیت غرس درخت مثمر، اظهار داشت: درختکاری یکی از امور ارزشمند و مفید برای حفظ و پاسداشت محیط زیست است.
برپایی میز خدمت توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های نمازجمعه این هفته در میامی بود.

 

رویان

امام جمعه موقت رویان گفت: موضع ما در قبال جنگ اوکراین همان موضعی است که رهبری اتخاذ و فرمودند که باید متوقف شود اما باید تاکید کرد که عامل اصلی جنگ اوکراین «آمریکا» است.

حجت‌الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز مبعث بیان کرد: این سخنرانی حاوی نکات بسیار مهمی بود که یکی از آنها اشاره به جنگ روسیه و اوکراین است جنگی که زعم معظم‌له می‌بایست متوقف شود و این از اصول ثابت ما است.

وی با بیان اینکه ریشه و عامل اصلی جنگ اوکراین آمریکا است، افزود: روی کار آوردن یک صهیونیسم در اوکراین یکی از نکات مهمی است که در زمینه اوکراین می‌بایست به آن توجه کرد.

امام جمعه موقت رویان با اشاره به بحران سازی و همچنین بحران زیستی اوکراین، بیان داشت: از جمله نکاتی که در این جنگ دیده می‌شود برخورد دوگانه جامعه و به اصطلاح جامعه جهانی است که در آن تبعیض انسانی به وفور یافت می‌شود و برای مثال کشته شدن مردم در یمن سوریه عراق و افغانستان به چشم نمی‌آید اما بحران در اوکراین مدام مورد بحث قرار می‌گیرند.

نظری ادامه داد: از سوی دیگر شاهد هستیم که در زمینه ورزش نیز این دوگانگی دیده می‌شود و جامعه جهانی چشم خود را بر روی جنایت‌های یمن و سوریه می‌بندد اما در عرصه ورزش با سیاست‌ورزی نسبت به ماجرای روسیه و اوکراین واکنش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از دیگر مباحث مطروحه در زمینه جنگ روسیه و اوکراین، عبرت‌های آن است، تاکید داشت: از جمله این عبرت‌ها می‌بایست به بی اعتمادی آمریکا و اروپا اشاره کرد که امروز اوکراین را با همه وعده‌هایی که داده بودند تنها گذاشتند.

امام جمعه موقت رویان با بیان اینکه سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز مبعث همچنین به تحول عظیم انسانی پس از بعثت رسول اکرم نیز اشاره داشت، افزود: اشاره معظم له به جاهلیت مدرن امروزی که البته سازمان یافته و دارای مصادیق جاهلیت است، از دیگر نکاتی محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشت.

نظری گفت: بعثت همچنین برای ما یک پیام ویژه دارد و آن هم اینکه تقویت ایمان توسعه گروه‌های مؤمن و مقاوم در سراسر جهان قوت و استحکام نظام اسلامی و برنامه خردمندانه و حکمت‌آمیز در کنار شناخت وسیع مختصات جاهلیت مدرن از عوامل مقابله با این نوع جاهلیت محسوب می‌شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری