امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

مطالبه گری هوشمندانه از جمله مسئولیت‌های رسانه‌ است

کد خبر: 6962
زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴ بعد از ظهر -
47 بازدید

استاندار سمنان در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر؛

مطالبه گری هوشمندانه از جمله مسئولیت‌های رسانه‌ است

 

استاندار سمنان گفت: مطالبه گری هوشمندانه به صورتی که بهانه‌ای به دست دشمنان ندهد از جمله مسئولیت‌های رسانه‌ است.

 

سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سمنان با بیان اینکه امروز ترس دشمنان از توان نظامی ما نیست درست است که ما هشتمین کشور تولیدکننده تسلیحات نظامی در دنیا هستیم و درست است که توان علمی و پزشکی و فناوری در حوزه‌های مختلف داریم، اما امروز ترس دشمنان از رویش فرهنگ ایثارگری در درون کشورمان است، ابراز کرد: ترس دشمنان از معنویت حاکم بر قدرت‌های مسلح ایران اسلامی است که در ارتش و سپاه و بسیج مردمی و … است که در تمام عرصه‌ها خوش می‌درخشد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم که قدردان تلاش‌ها و کوشش‌های سپاه و بسیج و ارتش باشیم، افزود: ما در ایران اسلامی بیش از هشت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز با ۱۶ کشور دنیا داریم اما در ناامن‌ترین بخش‌های دنیا، در امنیت کامل زندگی می‌کنیم که نشان از مجاهدت‌های نیروهای مسلح و مرزبان ما است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ایران در یک امنیت پایداری قرار دارد که مدیون شهدای بزرگی مثل شهید سلیمانی است، گفت: جشنواره رسانه ابوذر که امروز به اتمام رسید، کار بسیار ارزشمندی است که می‌کوشد فرهنگ گفتمان انقلاب را ترویج دهد هدف جشنواره رسانه‌ای ابوذر امیدآفرینی است که امروز در زمره تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و لذا اهمیت بسزایی دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه امروز امید آفرینی در جامعه ما یک ضرورت است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اگر از حلقوم کسی ندای ناامیدی برخیزد، به این کشور خیانت کرده‌ایم و لذا باید امید آفرینی را در کشورمان پر رنگ کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای ابوذر به معنی مطالبه گری است، گفت: مطالبه گری هوشمندانه به صورتی که بهانه‌ای به دست دشمنان ندهیم از جمله دیگر مسئولیت‌های رسانه‌ها و جشنواره‌هایی مانند ابوذر است که در جهت وحدت و انسجام و صمیمیت و مهربانی باشد و از اهمیت بالایی در کشورمان برخوردار است.

۳۹ اثر برتر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان سمنان در ۱۲ موضوع و ۱۲ بخش و گرایش تخصصی دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی در آئین پایانی معرفی و از صاحبان آن با اهداء جوایزی قدردانی شد.
هیات داوران جشنواره در بخش گزارش؛ ” جواد رمضانیان “، ” شهربانو خسروی” ، ” آرزو کاشی ” و ” محمد رضا خزر” را بعنوان برترین ها معرفی کردند.
طبق جدول ارائه شده تیم داوری در بخش مصاحبه این جشنواره آثار ” آتنا نایینی نژاد ” ، ” محدثه عباسی ” و ” میثم اسماعیلی ” حائز رتبه های برتر شد.
از دیدگاه هیات داوران ؛ ” محمد علی ملکیان ” ، ” مرتضی دهرویه ” و ” علی عامری ” برگزیدگان بخش یادداشت این جشنواره شناخته شدند.
در بخش تیتر گروه داوری آثار ” مریم وفادار ” ، ” الناز ملکی ” و ” سید عابد میر معصومی ” را بعنوان برگزیده انتخاب کرد.
داوران بخش نماهنگ اثر ” زهرا یاد آفرین ” ، ” مصطفی نوری ” و ” محمد حسین خروطی ” را در فهرست منتخبین قرار دادند.
جایزه برتر داوری بخش پادکست هم به ” فاطمه اصغری علایی ” ، ” علیرضا کریمی ” و ” فاطمه نورانیان ” تعلق گرفت.
” مهران مجید پناه ” بر اساس بررسی آثار بخش مستند رادیویی رتبه برتر این جشنواره را کسب کرد.
هیات داوران سکوی برتر بخش موشن گرافیک را به آثار ” امیر اسماعیلی ” ، ” محمد علی یوسفیان ” ، ” محمد پهلوان ” اختصاص دادند و ” فرحناز جباری ” شایسته تقدیر انتخاب شد.
رتبه برتر بخش مستند کوتاه جشنواره به آثار ” مهدی نجفی ” و ” علی عرب ” رسید و اثر ” نرگس غلامی پور ” و ” سیده یکتا حسینی ” شایسته تقدیر گروه داوران اعلام شد.
تیم داوری بخش عکس اثر ” علی ابک ” ، ” یعقوب پازوکی ” ، ” سید عابد میر معصومی ” و ” مسعود محقق ” را برگزیدند و ” آیسا پژوهان ” در این بخش عنوان شایسته تقدیر را بدست آورد.
آثار ” مریم نعمتی ” ، ” زینب حیدری ” و ” سمیه قاسمی ” بعنوان برگزیدگان داوران بخش گزارش خبری معرفی شد.
مستند تلویزیونی ” مسعود محقق ” نیز طبق بررسی گروه داوری جایزه این بخش را دریافت کرد.
داوران همچنین در بخش مردمی اثر ” هاشم مشیری ” و ” قاسم قاسمی ” را شایسته تقدیر دانستند.
در پنجمین دوره از جشنواره ابوذر استان سمنان ” سید رضا عظیمی ” ، ” صدیقه قدم ” ، ” زین العابدین داوودی ” ، ” فرید خانلرزاده ” ، ” محمد رضا عبدوس ” ، ” علیرضا حافظی ” ، ” حسین قدرت آبادی ” ، ” حمید رضا کاشی ” ، ” جعفر ضمیری ” ، ” مرتضی علیزاده ” ، ” میثم قدس پور ” و ” خسرو به آئین ” بعنوان تیم داوری بخش های مختلف با دبیرخانه جشنواره همکاری کردند.

 

منبع: مهر / صدا و سیما

اشتراک گذاری