امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اجرای طرح نظارتی نوروزی و رمضان با ۴۰ تیم در استان سمنان

کد خبر: 6981
زمان انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹ قبل از ظهر -
49 بازدید

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان؛

اجرای طرح نظارتی نوروزی و رمضان با ۴۰ تیم در استان سمنان

 

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان با بازدیدهای روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه با ۴۰ تیم اجرا می‌شود.

 

مهدی یحیایی روز شنبه به رسان ها ابراز داشت: در این طرح که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز می شود و به مدت ۲ ماه ادامه دارد روزانه بیش از۴۵۰ مورد بازرسی توسط ۴۰ تیم بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این بازرسی ها با توجه به شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و همچنین به منظور پوشش فعالیتهای نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها انجام می شود.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: بالغ بر ۸۰ نفر در استان در قالب ۴۰ تیم بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صمت ، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و با همکاری بسیج اصناف و ناظران افتخاری وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود ، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه را به صورت ویژه و شبانه‌روز رصد می کنند و عملکرد واحدهای صنفی استان سمنان در ایام نوروز و رمضان را بررسی می کنند.

وی اظهار داشت ، کشیک های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در طول اجرای طرح حتی ایام تعطیل ، مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، و سطح عرضه برخورد می شود.

یحیایی تاکید کرد: شهروندان استان سمنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، و عدم صدور صورتحساب، از سوی واحدهای صنفی، با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری