امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گلایه  مردم از پاسخ سر بالای بانک ها؛ آیا وعده وام بدون ضامن تبلیغاتی بود؟!

کد خبر: 7070
زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ بعد از ظهر -
44 بازدید

آقای استاندار بر اجرای وعده دولت در استان سمنان نظارت کنید؛

گلایه  مردم از پاسخ سر بالای بانک ها؛ آیا وعده وام بدون ضامن تبلیغاتی بود؟!

 

چندی پیش وزیر اقتصاد طی مصاحبه ای از پرداخت وام بدون ضامن در مرحله اول به کارمندان و بازنشستگان خبر داد و گفت: از ۹ بهمن کارمندان و بازنشستگان بتوانند برای دریافت تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق و برای تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز مجددا بدون ضامن و تنها با نامه کسر از حقوق خود به همراه یک سفته یا چک به بانک‌ها مراجعه کند.

 

همچنین وزیر اقتصاد در جمع مدیران بانکی تاکید کرده بود که در صورتی که مدیر شعبه بانکی از اجرای بخشنامه جدید اعطای تسهیلات خُرد امتناع کرد در تغییر آن مدیر درنگ نکنند و حتی خبر از تغییر در چند شعبه بانکی را دادند.

 

پس از اعلام این خبر ما در صدد آن بر آمدیم تا نظر شهروندان استان سمنان را که برای دریافت وام بدون را ضامن به بانک ها مراجعه کردند را بپرسیم و در ۲۶ بهمن گزارشی با موضوع ” آیا شما تا کنون توانسته اید وام ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنید؟” را منتشر کردیم.

تعداد کثیری از شهروندان استان سمنان طی پیام های مختلف از عدم دریافت این وام پس از مراجعه به بانک ها خبر دادند.

تقریبا می توان گفت تمامی افرادی که نظرات خود را برای این پایگاه خبری ارسال کرده بودند، تنها چیزی که از بانک ها دریافت کرده بودند جواب سر بالا بود.

مخاطبین در پیام های متعدد عنوان کردند که پس از مراجعه به بانک های مختلف استان، بانک ها از این وعده دولت سرپیچی می کنند و شرایط پرداخت وام را همان شرایط سابق دانستند.

در زیر تعداد محدودی از آن ها را می خوانیم.

یکی از مخاطبین گفت: قبل از اعلام این خبر طبق تفاهم نامه ای که سازمان ما با بانک مورد نظر داشت، ما می توانستیم تا ۱۵ برابر حقوق خودمان را بدون ضامن و با یک کسر حقوق وام بگیریم اما بعد از ابلاغ این دستورالعمل آن پرداخت وام ما هم قطع شد!!

مخاطب بازنشسته دیگری با گلایه فراوان گفت: به بانکی که حقوق خودم را دریافت می کنم رفتم و درباره این وام که پرسیدم گفتند این سرکاری هست و طبق همون دستورالعمل قبلی ما می توانیم وام بدهیم آن هم به شرط معدل حساب. من می خواهم بدانم منی که ۳۰ سال برای این دولت کار کردم آیا اینقدر اعتبار ندارم!!

بازنشسته سمنانی برای ما پیامی با این مضمون فرستاد: من بازنشسته هستم و ماهی ۶ میلیون تومان حقوق می گیرم، به بانک مراجعه کردم گفتم ۱۰۰ تومن وام بدون ضامن می خواهم، از من پرسیدن چقدر حقوق میگیری؟ که وقتی مبلغ را گفتم، گفتند نهایتا می توانیم ۳۰ میلیون تومان به شما وام بدهیم آن هم طبق این شرایط !!! از آن ها پرسیدم وام ۱۰۰ میلیون تومانی پس برای چه کسانی است؟ گفتن برای حقوق های بالاتر . آخه کسی که ماهی ۲۰ میلیون تومان حقوق می گیره به وام ۱۰۰ تومانی نیاز داره؟

همسر یکی از کارمندان گفت: به بانک مراجعه کردم . پیش رییس بانک رفتم و گفتم ما ۱۰۰ تومان وام بدون ضامن می خواهیم. خندید و گفت ما همچنین وامی نداریم. بعد اومدم زنگ زدم به بازرسی بانک و اعلام کردم گفتم حتما طبق گفته وزیر سریع رییس بانک و جابجا می کنند اما هفته بعد که رفتم بانک دیدم همون رییس اونجاست و هیچ اخراجی در کار نیست. ما وام نخواستیم حداقل بگین ادب داشته باشند

پیام های ارسالی شهروندان به پایگاه خبری پیام گوی سمنان بسیار زیاد بود اما دریغ از یک نفر که توانسته باشد ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومان وام بدون ضامن گرفته باشد و اکثرا گلایه های شدیدی از بانک ها و برخورد آن ها در این زمینه داشتند.

حال این انتظار می رود تا استاندار سمنان به عنوان مقام عالی دولت در استان بر نحوه اجرای وعده دولت نظارت و بررسی داشته باشد و چنانچه تخلفی از سوی بانک ها در حال انجام است با آن برخورد و نتیجه را شفاف به مردم اعلام کنند.

در شرایط سخت اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، انتظار می رود تا بانک ها بیشتر با مردم همراهی کنند تا شاهد این نباشیم که خدایی نکرده مردم وعده دولت را تبلیغاتی بخوانند.

پایگاه خبری پیام گوی سمنان این آمادگی را دارد تا نسبت به درج اطلاعیه روابط عمومی استانداری سمنان و سایر نهادهای ذیربط در جهت تنویر افکار عمومی و راهنمایی شهروندان استان سمنان در اخذ وام ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن اقدام نماید.

اشتراک گذاری