امروز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳

کاهش علوفه دامی از مهمترین مشکلات دامداران استان سمنان

کد خبر: 7086
زمان انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴ قبل از ظهر -
73 بازدید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان؛

کاهش علوفه دامی از مهمترین مشکلات دامداران استان سمنان

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه کاهش علوفه از مهمترین مشکلات دامداران استان است، گفت: خشکسالی یکی از مهمترین دلایل این کمبود است.

 

 محمد حمیدی ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و کنونی جهاد کشاورزی استان سمنان به میزبانی سالن همایش‌های جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه خشکسالی در سال‌های اخیر به کشاورزی و دامداری استان ضررهای زیادی زده است، بیان کرد: کمبود علوفه مورد نیاز دام‌ها از مشکلات ناشی از خشکسالی است.

 

وی با بیان اینکه کاهش علوفه دامی از مهمترین مشکلات دامداران استان سمنان است، تاکید کرد: در کنار این کاهش، ما شاهد افزایش قیمت نهاده‌های دامی نیز بودیم که مشکلات را برای دامداران دوچندان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خواستار توجه جدی به مقوله نهاده‌های دامی توسط جهاد کشاورزی شد و گفت: تأمین مایحتاج غذایی مردم بر عهده جهاد کشاورزی و این کار در اوج تحریم‌ها و مشکلاتی مانند خشکسالی، رسالت دشوار است.

حمیدی با بیان اینکه مشکلات تأمین علوفه اعتراض دامداران استان سمنان را به دنبال داشته است، تاکید کرد: باید تدبیری برای کاهش مشکلات بهره برداران بخش کشاورزی استان اندیشیده شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری