امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

سمنان چهارمین استان جوان کشور !!

کد خبر: 7112
زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ بعد از ظهر -
57 بازدید

استاندار سمنان؛

سمنان چهارمین استان جوان کشور !!

 

استاندار سمنان گفت: سمنان چهارمین استان کشور از لحاظ دارابودن جمعیت جوان و دومین استان از لحاظ رشد جمعیت جوان است.

 

سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان  سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: ۳۵ درصد جمعیت استان سمنان را جمعیت جوان تشکیل می دهد.

 

وی تاکید کرد: به منظور رسیدگی بهتر به امور جوانان، کارگروه ویژه پیگیری مطالبات جوانان استان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توجه به روحیه جوان و جوانگرایی، عامل موثر در بسیاری از موفقیت ها در حوزه های مختلف کشور است، بیان کرد: توجه به جوانان از تاکیدات رییس جمهور است که در استان سمنان در کنار شایسته سالاری و روحیه جهادی، جوانگرایی را در بحث انتصابات مورد توجه قرار گرفته است و از فرزندان شهدا، ایثارگران، بسیجیان و جوانان مومن، انقلابی با روحیه جهادی استفاده شد.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی و مدیران استان مکلف به حفظ کرامت ارباب رجوع و مردم، بخصوص جوانان هستند، یادآور شد: استان سمنان در حوزه ازدواج نیز با اقدامات صورت گرفته نسبت به سال گذشته، ۳ درصد رشد داشت که نیاز است این مساله در آینده تقویت شود.

هاشمی ادامه داد: هویت بخشی، ازدواج، اشتغال، مسکن، مهارت آموزی و نشاط، از مباحث اصلی در حوزه جوانان است که مسوولان استان مکلف هستند امور را در این خصوص به صورت ویژه پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ سازمان مردم نهاد استان سمنان در حوزه جوانان فعالیت دارند که امری قابل توجه است،گفت: سازمان های مردم نهاد با توجه به بحث شیوع کرونا و تاثیرات اقتصادی آن و همچنین نزدیکی به پایان سال، نسبت به بحث قرارگاه مواسات و کمک مومنانه توجه ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در کنار اشتغال و سایر مباحث، تشکیل خانواده نقش اصلی و اساسی را در ایجاد نشاط اجتماعی بخصوص در بین جوانان خواهد داشت، ابراز داشت: ضرورت دارد تا بانکهای عامل نسبت به تسریع در تشکیل پرونده برای تسهیلات ازدواج و پرداخت آن به جوانان اقدام ویژه صورت دهند چرا که جوانان سرمایه های ارزشمند نظام، کشور و استان هستند.

منبع: ایرنا

پ ن ۱: این در حالی است که چندی پیش طبق آمارهای کشوری، ۱۰ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل داده بودند و  استان سمنان نهمین استان سالمند کشور اعلام شده بود.

پ ن ۲: طبق آخرین آمار اعلام شده کشوری،  آرادان پیرترین و سمنان جوان ترین شهرستان استان را به خود اختصاص داده و تعداد سالمندان مرد و زن تقریبا یکسان بوده است.

اشتراک گذاری