امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اعضای شورای مرکزی بنیاد توسعه سمنان مشخص شدند

کد خبر: 11788
زمان انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ بعد از ظهر -
98 بازدید

هفتمین مجمع عمومی بنیاد توسعه سمنان برگزار شد؛

اعضای شورای مرکزی بنیاد توسعه سمنان مشخص شدند

 

هفتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره و اعضای شورای مرکزی بنیاد مردمی توسعه و آبادانی سمنان عصر روز چهارشنبه ۴ آبان ماه با حضور دکتر مصطفی کواکبیان موسس و رئیس شورای مرکزی بنیاد توسعه و نماینده سابق مردم تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، دکتر احمد همتی نماینده سابق مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی استان، سید عباس دانایی فرماندار سابق سمنان، جمعی از مدیران کل، معاونان و کارشناسان دستگاه‌های اجرائی، اعضای این بنیاد و جمعی از موثران و نخبگان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد.

 


دکتر مصطفی کواکبیان موسس و رئیس شورای مرکزی بنیاد توسعه، در این جلسه با قدردانی از حضور پرشور اعضای این تشکل برای شرکت در انتخابات و انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی، بخشی از فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته از سوی بنیاد مردمی توسعه سمنان از بدو تاسیس تاکنون را برشمرد و گفت: برگزاری همایش بزرگ یک هزار نفری توسعه سمنان با حضور استانداران ادوار مختلف و صاحب‌نظران و چاپ کتاب توسط دبیرخانه این همایش، برگزاری همایش ضرورت انتقال آب دریای خزر، پیگیری برای انتقال پایتخت سیاسی به سمنان، نشست با برخی وزیران و معاونان رئیس‌جمهور سابق و فعلی و مسئولان کشوری برای اجرای سریع‌تر طرح‌های تامین آب و پیگیری برای اخذ زمین برای این بنیاد، از خدمات مهم و اساسی و قابل توجه این نهاد مردمی بوده است.
کواکبیان از برگزاری بیش از ۱۷۰ جلسه شورای مرکزی این بنیاد از ابتدای تاسیس تاکنون خبر داد و گفت: گسترش بنیاد توسعه و افزایش اعضاء و فعال‌سازی کمیته‌ها و کارگروه‌های زیرمجموعه این بنیاد نیز به عنوان دیگر برنامه‌ها و اولویت‌ها در دستور کار بوده و اجرائی شده است.
وی با بیان اینکه طرح انتقال پایتخت سیاسی به سمنان در دولت قبل به جدیت پیگیری و سمنان به عنوان پنج گزینه مطرح شده قرار داشت، اظهار داشت: متاسفانه دولت اقای رئیسی اعتقادی به اجرای این طرح ندارد و حتی جلساتی هم که در دولت قبل برگزار می‌شد در این دولت برگزار نمی شود.
به گفته کواکبیان، با تحقق یافتن انتقال پایتخت سیاسی، قطعا مشکل انتقال آب خزر به سمنان نیز با سرعت بیشتری حل می‌شود.
دبیرکل حزب مردم سالاری، با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در بنیاد توسعه سمنان پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردم در بخش‌های گوناگون و شناسایی مشکلات و انتقال آن به مسئولان جزو برنامه‌ها بوده و هیچ کار سیاسی و حزبی انجام نشده است، گفت: خوشبختانه همه چهره‌های سیاسی با سلایق و تفکرات مختلف در این بنیاد حضور دارند و هدف رشد و آبادانی و رفع مشکلات سمنان است.
کواکبیان، کنار هم قرار گرفتن مردم و گروه‌ها با سلایق و دیدگاه‌های مختلف در کشور را به عنوان یک نعمت بزرگ یاد کرد و گفت: قطعا این وحدت نشان می‌دهد روند کشور توسعه‌پذیر است. هرچند ممکن است اختلاف نظرهایی هم وجود داشته باشد ولی کنار هم قرار گرفتن رشد وتوسعه را به دنبال خواهد داشت.
رئیس شورای مرکزی بنیاد توسعه سمنان، توسعه سمنان به معنای واقعی در همه بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… را خواستار شد و گفت: خوشبختانه بیش از ۶۰ موسسه خیریه در استان فعالیت دارند و باید با استفاده از ظرفیت و مشارکت آنان، در توسعه سمنان تلاش کنیم.
کواکبیان از آب به عنوان بزرگترین معضل در سمنان یاد کرد و اظهار کرد: متاسفانه تنش‌های زیادی در بحث آب در کشورهای اروپایی و حتی برخی استان‌ها وجود دارد و باید با رفع این مشکل از بروز هر گونه تنش آبی در آینده استان تلاش کنیم.
وی، از برگزاری حداقل ۷ جلسه ویژه مشکل آب سمنان با حضور استاندار، فرماندار و سایر مسئولان مرتبط در شورای مرکزی این بنیاد در ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: معتقد هستم که همه ما باید اعتقاد قلبی خود یعنی حب‌الوطن را به زادگاه خود سمنان در درون داشته باشیم و در جهت رشد و توسعه و آبادانی و توجه بیش از پیش برای رفع مشکلات آن تلاش کنیم.
رئیس شورای مرکزی بنیاد مردمی توسعه و آبادانی سمنان با برشمردن پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی سمنان و با اشاره به وجود شخصیت‌های فرهنگ و هنر و… به ویژه شیخ علاءالدوله سمنانی، اظهار کرد: متاسفانه سمنان در بخش فرهنگی و گردشگری نیز مورد توجه واقعی قرار نگرفته و باید مسئولان در این حوزه ورود کرده و تلاش‌ها مضاعف و گسترده تر گردد.
کواکبیان، در ادامه با انتقاد از عدم حضور نماینده فرماندار سمنان برای حضور در این جلسه و نظارت بر فرآیند برگزاری انتخابات هفتمین دوره شورای مرکزی بنیاد، اظهار کرد: علی رغم دعوت قبلی، نماینده فرماندار حضور ندارند و گویا ایراداتی را وارد دانستند که چرا این انتخابات در موعد مقرر و پس از پایان ۲ سال برگزار نشده و یک سال تاخیر داشته است.
وی افزود: شورای مرکزی اعلام کرده که این ایراد عمدی و خودخواسته نبوده و به دلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت برپایی هرگونه جلسه و تجمع در سال گذشته، انتخابات خود را به تعویق انداخته است.
کواکبیان تاکید کرد: خوشبختانه بنیاد توسعه سمنان تنها بنیادی است که انتخابات را به صورت کاملا دموکراتیک برگزار می‌کند و به صورت قانونی فعالیت می‌کند.
رئیس شورای مرکزی بنیاد توسعه سمنان، گفت: بر اساس آمارگیری انجام شده در حال حاضر اعضای نهایی این بنیاد ۱۵۰ نفر می‌باشد که با حضور حدود ۹۰ نفری در این جلسه، حدنصاب برای برگزاری انتخابات رعایت شده و مانعی وجود ندارد.
مدیرعامل بنیاد توسعه سمنان هم در این نشست، از برگزاری بیش از ۱۷۰ جلسه در شورای مرکزی از ابتدای شکل‌گیری این تشکل تاکنون با دستور کار مختلف خبر داد و گفت: این بنیاد هر ۲ سال یک مجمع عمومی را برگزار و مجمع اخیر نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های کرونایی، با یک سال تاخیر در حال برگزاری است.
غلامرضا سالار، با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردمی و کمیت و کیفیت توسعه سمنان از جمله اهداف است، اظهار کرد: بنیاد توسعه نماد توسعه است و یک دستگاه اجرائی نیست که بتواند فعالیت اجرائی انجام دهد و مجری تصمیمات باشد.این بنیاد خواسته‌ها و مشکلات مردم و برنامه‌ها و اهداف خود را به مسئولان بیان تا در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل بنیاد توسعه سمنان، از بنیاد توسعه سمنان به عنوان یک نهاد مردمی موفق و دارای عملکرد و فعالیت‌های مثبت در این چند سال یاد کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه ایده‌آل و آنچه مدینه فاضله ذهن ما است فاصله زیادی وجود دارد و و باید به مباحث مختلف در بحث توسعه توجه جدی شود.
وی، از سرخه، سمنان، درجزین، مهدی‌شهر و شهمیرزاد به عنوان یک منطقه یاد کرد و گفت: در رشد و توسعه این مناطق نباید تفاوتی صورت گیرد و باید در کنار یکدیگر و برای آبادانی این مناطق تلاش کنیم.
سالار، یکی از نشانه‌های وحدت و با هم بودن را تشکیل بنیاد‌ها و نهادهای مردمی دانست و گفت: تفرقه هیچگاه ما را به سمت و سوی رشد و توسعه نخواهد برد بلکه اگر به معنای واقعی به دنبال رشد و آبادانی و پیشرفت امور هستیم باید در کنار هم قرار بگیریم و تلاش کنیم.
وی، پیگیری برای رفع مشکل آب سمنان با اجرای طرح‌هایی مانند انتقال آب دریای خزر و سد فینسک، تصفیه پساب سمنان، گل‌رودبار، حبله رود و سایر منابع، پیگیری برای انتقال دکل‌های برق به بیرون شهر، پیگیری برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و اجرایی شدن بلوار سرخه به سمنان، تکمیل جاده سمنان به فیروزکوه و دیگر موارد را از جمله اقدامات اساسی بنیاد در سال‌های اخیر دانست.
مدیر عامل بنیاد توسعه سمنان، وجود مشکلات زیاد در بخش آموزش و پرورش استان را یادآور شد و گفت: متاسفانه در کنار این مشکلات، مسئولان با راه اندازی مدارس با نام‌های مختلف نمونه دولتی، استعدادهای درخشان، و… رقابت کاذبی را در جامعه ایجاد کرده اند که نیازمند اصلاح است.
سالار، توجه به ظرفیت گردشگری و فرهنگی سمنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهر یزد که در کویر مرکزی قرار دارد امروز به قطب درمانی تبدیل شده و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خود را شکوفا کرده است و این در حالی است که سمنان با وجود داشتن ظرفیت بالای گردشگری و سایر بخش‌ها، امروز دچار عقب‌ماندگی فراوان است و این موضوعات باید در شورای مرکزی جدید مورد توجه قرار گیرد.
وی، با بیان این که همه ما باید به نوعی خود را ذی‌نفع در مسائل شهری بدانیم، اظهار کرد: اگر واقعا قصد داریم به قله ارتقاء برسیم، باید همه اقشار درگیر آن شوند تا به توسعه لازم و پایدار دست یابیم.
در ادامه این نشست، آقایان علی اکبر اختری فر، محمد علیان، ایرج دیانی، پرویز مداح، مازیار صالحیان و ابراهیم افراشته از اعضای بنیاد با تشکیل هیئت رئیسه، برگزاری انتخابات هیات‌مدیره و اعضای دوره هفتم شورای مرکزی را بر عهده گرفتند.
در این جلسه و پس از برگزاری انتخابات با رای مخفی اعضاء ۱- دکتر مصطفی کواکبیان، ۲- احمد همتی، ۳- غلامرضا سالار، ۴- مهدی صمیمیان، ۵- مرتضی دهرویه، ۶- علی اصغر جمعه ای، ۷- ابوالقاسم کواکبیان، ۸- رستم سعداللهی، ۹- محمود صوفی‌آبادی، ۱۰- محمد زحمتکش، ۱۱- محمد همتی، ۱۲- عباس آلبویه، ۱۳- حسین موسوی، ۱۴- روح‌الله ساعدی، ۱۵- حسین زیاری، ۱۶- خانم احترام اردستانی، ۱۷- داریوش دربانیان، ۱۸- حسن آل‌بویه، ۱۹- اقا گل ذوالفقاری، ۲۰- سید‌احمد سیادتی، ۲۱- سیاوش شکری، ۲۲- مریم شعبانی، ۲۳- امیر عزالدین، ۲۴- ملیحه صیادطوری، ۲۵- علی‌اکبر طحان، ۲۶- مجید نظری، ۲۷- حسین مرادی، ۲۸- امیرهوشنگ طالبی به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی در هفتمین دوره انتخابات مجمع عمومی بنیاد‌(انجمن)توسعه مردمی و آبادانی سمنان انتخاب شدند.
همچنین در این انتخابات حمید دهرویه به عنوان بازرس اصلی و علی عزالدین به عنوان بازرس علی‌البدل معرفی شدند.
در این نشست آقایان؛ ابوالقاسم کواکبیان، محمد همتی، مرتضی دهرویه، صندوقدار و جمعی از اعضای بنیاد توسعه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص فعالیت‌های این بنیاد و همچنین چگونگی پیگیری مشکلات و موانع توسعه بیان کردند.

 

اشتراک گذاری