امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۲۱ بهمن ۱۴۰۱

کد خبر: 13956
زمان انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ بعد از ظهر -
42 بازدید

نماز جمعه این هفته ۲۱ بهمن ۱۴۰۱؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲بهمن پیام‌ها و اهداف بزرگی دارد که یکی از آنها نمایش وحدت ملی است، گفت: حضور مردم بار دیگر یاس دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان در مسجد امام (ره) با بیان اینکه مردم ایران با همه مشکلات پای انقلاب ایستاده و این موضوع را بارها و بارها در مبارزات انقلابی، دفاع مقدس، تقدیم شهدا، تحریم‌ها و … نشان دادند، تاکید کرد: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گواه این پشتیبانی است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یاس دشمنان را به دنبال دارد، افزود: مردم ایران اسلامی فردا برای حفظ اتحاد ملی به میدان خواهند آمد تا بار دیگر بگویند که پاسدار خون شهدا هستند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام‌ها و اهداف بزرگی دارد که یکی از آنها نمایش وحدت ملی است، گفت: حضور مردم لبیک دوباره‌ای به آرمان‌های امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مطیعی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ایران با ترفندها و اقدام‌های مختلف به دنبال بدبینی به خصوص در بین جوانان هستند اما شاهد هستیم که در اعتکاف و راهپیمایی‌ها و … بیشترین حضور برای نسل هفتادی و هشتادی است، گفت:: وحدت گروه‌های سیاسی مختلف در این روز باید بیش از هر زمان دیگری نمایان شود لذا آحاد مردم و مسئولان در کنار هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه عفو حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بزنگاهی بود که نگذاشت دشمنان از ماجرای اغتشاشات سو استفاده کنند، افزود: کسانی که مورد عفو قرار گرفتند بدانند که تحت تأثیر دشمن بوده و در مسیر مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی از این پس حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه رونمایی از پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ گوشه‌ای از دارایی‌های عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار اقتدار موشکی و همچنین ماهواره‌های طلوع و ناهید است، بیان داشت: این اقتدار ایران اسلامی محاسبات دشمنان را بر هم زده و خواب را از چشم شأن گرفته است.

مطیعی در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به جهاد تبیین و بیان مسائل برای نسل جوان ایران اسلامی، بیان کرد: نمایشگاه موزه عبرت در فرهنگسرای کومش سمنان یک اقدام خوب بود که در راستای بیان وقایع انقلاب از سوی مسئولان برگزار و باید از دست‌اندرکاران آن تقدیر کرد.

وی در خاتمه ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای والفجر ۸ و همچنین بیست و چهارم بهمن سالروز شهادت حاج حسن شاطری بیان کرد: این شهید گرانقدر از مفاخر استان سمنان محسوب می‌شوند که اقداماتشان باعث سربلندی نظام اسلامی شد لذا مسئولان ذی‌ربط در شناساندن شخصیت این افراد که آبرویی برای استان هستند، اقدام کنند.

شاهرود

امام جمعه شاهرود گفت: عفو پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به دستگیر شدگان حوادث اخیر، دل دوست داران نظام را شاد و زبان دشمنان و یاوه گویان را کوتاه کرد.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن اشاره به دستور عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دستگیر شدگان حوادث اخیر ایران، بیان کرد: معظم‌له با این اقدام خود در دل دوست داران نظام اسلامی را در سراسر ایران و دنیا شاد و همچنین زبان یاوه گویان و دشمنان را کوتاه کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همان ابتدا فرمودند که برخی از این افراد جوانان ما هستند و این درست در زمانی بود که دشمنان خواستند از این شرایط سو استفاده کنند، افزود: دشمنان در ابتدای دستگیری این افراد اعلام می‌کردند که چرا این دستگیری‌ها رخ می‌دهد و حالا که دستگیر شدگان آزاد شدند، می‌گویند که چرا آزاد شدند و این آزادی صوری است لذا معظم‌له با درایت در بهترین زمان ممکن این اقدام را صورت دادند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دادند کسانی که شرایط را داشتند یعنی دستگیر شدگان بجز مزدوران و گروهک‌ها، امیدواری را نیز در میان خانواده این افراد که به اشتباه فریب تبلیغات دشمنان را خورده بودند را نیز افزایش داد که نشان از درایت ایشان دارد.

امینی در ادامه ضمن مطرح کردن سه سوال درباره چرایی رخ دادن انقلاب، دستاوردهای آن و آینده انقلاب اسلامی و با تاکید بر ضرورت تبیین رویدادها و واقعیت‌ها برای نسل جوان، بیان کرد: در دنیا طی دو قرن اخیر نهضت‌های کوچک و بزرگ و انقلاب‌هایی رخ داد که نمونه آن در روسیه و فرانسه و … بود اما تنها انقلابی که برای دین خدا بود، انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انسجام مردم و روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی از نهضت تنباکو، نفت و … همواره همراه مردم ایران بود، ابراز کرد: عاملی که در ایران قدرت ایجاد کرد رهبری مرجعیت دینی بود که بعداً در قانون اساسی ایران به ولایت فقیه بدل شد و لذا رهبری در کنار مردم و همچنین دین خدا سه عاملی بودند که انقلاب را شکل دادند.

امام جمعه شاهرود همچنین با بیان اینکه باید رهبری انقلاب اسلامی و مشخصاً امامین انقلاب را بیشتر به جوانان بشناسانیم، ابراز کرد: سه عامل رهبری، دین خدا و مردم همانطور که شکل دهنده انقلاب اسلامی بودند، عامل اتصال انقلاب به ظهور نیز محسوب می‌شوند.

امینی همچنین گفت: زمانی که عمال رژیم طاغوت دستور حکومت نظامی را در روز بیست و یکم بهمن ماه ۵۷ صادر کردند امام فرمودند که مردم در خیابان‌ها بریزند آیت الله طالقانی البته از روی خیرخواهی سه بار نزد امام آمده و بیان کردند که امکان دارد در خیابان‌ها حمام خون راه بیافتد اما امام خمینی (ره) بعد از بار سوم و اصرار طالقانی بیان کردند که اگر این حرف از جای دیگر باشد چه می‌گوئید و لذا مرحوم طالقانی همان لحظه می‌گوید هیچ حرفی نمی‌توان زد لذا اینها نشانه‌هایی از امدادهایی بودند که در دوران انقلاب رخ داد.

وی در خاتمه به دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در روستاها آبادانی و وضعیت بهداشت در دوران انقلاب اسلامی با دوران قبل از آن اصلاً قابل قیاس نیست و لذا باید این دستاوردها برای جوانانی که ذهن‌هایشان توسط دشمنان نشانه گرفته شده، تبیین شود.

در حاشیه نمازجمعه این هفته شاهرود از نماینده شاهرود و میامی در مجلس و امام جمعه شاهرود به واسطه ایستادگی بر مطالبه مردم شاهرود و استان سمنان در خصوص حفاظت از شاهوار و دوری از تخریب این قلعه آب‌ساز و حیات بخش، از سوی ستاد مردمی حفاظت از شاهوار، تقدیر به عمل آمد.

مهدیشهر

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه یکی از مهمترین برکات انقلاب امنیت است، گفت: استقلال و همچنین ارتقای بینش سیاسی و بین‌المللی مردم ایران از دیگر برکات انقلاب محسوب می‌شود.

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای نماز جمعه ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی دارای هفت دستاورد اساسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تضمین ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور را نام برد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از مهمترین نقاط استراتژیک در منطقه قرار دارد لذا همه ابرقدرت‌ها در طول تاریخ به این منطقه توجه داشتند تا بتوانند از آسیا و آفریقا و دروازه اروپا استیلا یابند، افزود: ایران اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است آن هم در منطقه‌ای است که پیرامون آن دشمنانی وجود دارد که مدام در پی ناامن کردن این بخش از دنیا هستند لذا امنیت از برکات انقلاب اسلامی و از دستاوردهای مهم آن محسوب می‌شود.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه اگر می‌خواهیم درباره نعمت امنیت بیشتر بدانیم باید حال مردم عراق و افغانستان و سوریه و … را بپرسیم، بیان کرد: ایران به مثابه امن‌ترین کشور دنیا روز به روز به پیشرفت خود دست پیدا می‌کند.

بارانی به دیگر دستاورد انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری، به اوج رساندن مشارکت عمومی در مسائل سیاسی و اجتماعی از جمله دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی است که انقلابی بی نظیر و مردمی در دنیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به صورت میانگین سالی یک انتخابات در کشورمان برگزار شده است، گفت: ارتقای بینش سیاسی مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی و سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور در کنار افزایش چشم گیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی از دیگر دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی برای ایران به هدیه آورد.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه برجستگی روزافزون نماد ایستادگی و ابهت و باشکوه و افتخارآمیز در برابر ظلم و زورگویان و استکبار گران از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: استقلال از مهمترین برکات انقلاب است.

بارانی ادامه داد: جوانان باید بدانند که در دوران شاه استقلال نداشتیم و حتی طاغوتیان زمان به این موضوع اذعان می‌کردند تا جایی که کارتر در کتاب ۴۴۴ روز خودش نوشته ما هر پیشنهادی به شاه می‌دادیم می‌پذیرفت و رئیس ساواک و نخست وزیر وقت و دیگر اعضای کابینه باید به دستور آمریکایی‌ها اقدام می‌کردند و این نشان می‌دهد که شاه از خودش اراده‌ای برای اداره مملکت نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی شاهد هستیم که ایران اسلامی در اوج استقلال قرار دارد.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های انقلاب، امامین انقلاب اسلامی و همچنین شهدا، افزود: ۲۲ بهمن نماد حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان و استقلال کشورمان است.

آرادان

امام جمعه آرادان گفت: روز ۲۲ بهمن بار دیگر با حضور پرشور ملت ایران اسلامی به مظهر صلابت، بصیرت، وحدت و ایستادگی پای ارزش‌های انقلاب بدل خواهد شد.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن گرامی داشت یوم الله ۲۲ بهمن، تاکید کرد: راهپیمایی دشمن شکن، معنی دار و دارای پیام رسا برای جهانیان با حضور پرشور مردم بار دیگر در سراسر شهرهای ایران اسلامی برگزار خواهد شد و دشمنان را مأیوس خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی هم دوستان انقلاب اسلامی که کم هم نیستند و هم برای دشمنان پیامی واضح مبنی بر ایستادن ملت ایران اسلامی پای آرمان‌های انقلاب دارد، افزود: چشم محور مقاومت، عاشقان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراسر جهان فردا به راهپیمایی ملت غیور و بیدار ایران اسلامی است تا با حضورشان بار دیگر دشمنان را ناامید کنند.

امام جمعه آرادان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولان نیروی هوایی، گفت: ایشان فرمودند به فضل الهی روز ۲۲ بهمن ملت ایران با وحدت و اتحاد و همدلی حضور پیدا خواهند کرد و این روز، بار دیگر به مظهر صلابت، بصیرت، وحدت و ایستادگی بدل خواهد شد.

شریفی نیا با بیان اینکه به دشمنان ایران اسلامی اعلام می‌کنیم که مردم آرادان، زن و مرد، پیر و جوان، خرد و کلان به خصوص نسل جوان بالنده، فردا در صفوف به هم فشرده حضور حماسی خواهند داشت، گفت: به دشمنان می‌گوئیم که شهرهای ایران را به نظاره بنشینند.

وی با بیان اینکه دشمنان کوچک‌ترین ترقه بازی را در ایران از طریق ماهواره‌ها پوشش می‌دهند و مزدوران خود را می‌فرستند تا اغتشاش ایجاد کنند، تاکید کرد: دشمنان با رسانه‌هایشان تمام خبرها را به موضوعات ایران اختصاص می‌دادند لذا به این بدخواهان نظام و انقلاب توصیه می‌کنیم که فردا چشم‌ها را باز کنید تا ملت ایران را در میدان ببینید.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه کسانی که فردا به میدان می‌آیند ملت ایران هستند نه آنانی که نهایتاً ۵۰۰ هزار نفر هستند و در این میزان در برابر ۸۵ الی ۹۰ میلیون نفر جمعیت ایران، مانند قطره‌ای نیز حساب نخواهند شد، افزود: باید این سوال را از رسانه‌های غربی پرسید که آیا همانطور که اخبار مزدوران اجاره‌ای که توسط برخی سلبریتی های خائنی تحریک شدند پوشش می‌دادند اخبار حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را هم پوشش خواهند داد؟

شریفی نیا همچنین بیان کرد: فردا مشت‌های کوبنده ملت بزرگ ایران و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس و آل سعود خائن را سر خواهند داد و امیدواریم آنانی که مدعی آزادی و خبر رسانی آزاد هستند، گوشه‌هایی از این راهپیمایی ملت قهرمان را در دنیا منعکس کنید.

وی با بیان اینکه ملت ایران با مشت‌های گره کرده آماده هستند که با حضور در خیابان‌ها آرزوهای دشمنان را لگد مال کنند، گفت: مردم فردا با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت خواهند کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری