امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

توزیع ۲۸۷۹ وسیله کمک‌توانبخشی بین توانخواهان استان سمنان

کد خبر: 14401
زمان انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷ بعد از ظهر -
43 بازدید

مدیرکل بهزیستی استان سمنان؛

توزیع ۲۸۷۹ وسیله کمک‌توانبخشی بین توانخواهان استان سمنان

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۸۷۹ عدد وسیله کمک‌توانبخشی برای توانخواهان استان در گروه‌های مختلف خریداری و توزیع شد.

 

محمود منطقی روز شنبه به خبرنگاران ابراز داشت: به منظور ایجاد فرصت‌های برابر برای مشارکت افراد معلول در جامعه و به منظور توانمندسازی معلولان و ارتقای سطح توانمندی آنان وسایل کمک‌توانبخشی با توجه به نوع و شدت معلولیت و ارزیابی صورت گرفته بین معلوان توزیع می شود.

 

وی گفت: مبلغ تخصیص یافته در این خصوص سه میلیارد و۳۳ میلیون تومان است که در بخش درمان، کمک‌هزینه ارتز پروتز، خرید وسایل توانبخشی و خدمات توانبخشی، کاشت حلزون و تربیت شنیداری، درمان و تغذیه بیماران فنیل کتونوری و خرید وسایل کمک توانبخشی بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وسایل کمک توانبخشی از جمله نیازهای اولیه افراد دارای معلولیت جهت توانمندی و کسب استقلال فردی، اجتماعی و بالابردن سطح مشارکت اجتماعی است، همواره بهزیستی استان سمنان در حوزه معاونت توانبخشی اقدامات اجرایی را در خصوص خرید و تامین وسایل کمک‌توانبخشی از جمله انواع ویلچر، تشک مواج، تشکچه ویلچر، انواع عصا، و سمعک، کرده است.

به گفته منطقی، وسایل خریداری شده در بخش جسمی حرکتی ۵۴۶ قلم شامل ویلچر آلومینیومی، ویلچر آهنی، ویلچر تمام ارتوپدی، ویلچر اطفال، ویلچر چهارچرخ، ویلچر مخصوص اطفال و بزرگسال دارای فلج مغزی، انواع عصای زیر بغل، مچی، چهار پایه، عصای سالمندی، واکر تاشو چرخدار و بدون چرخ، واکر مخصوص اطفال، تشک مواج سلولی و تخمه مرغی و تشک مخصوص ویلچر، توالت فرنگی تاشو و قابل تنظیم، و وسایل خریداری شده در بخش کمک بینایی ۲۳۳ قلم شامل کاغذ بریل، لوح و قلم نابینایان پنج،۱۴و۲۷ خط، رادیو ضبط اسپیکر، ضبط صوت، عصای معمولی، و عصای غلتک‌دار بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان به خرید ۱۰۰ عدد سمعک و ۲ هزار حلقه باطری سمعک در بخش کم‌شنوایان اشاره و تصریح کرد: نکته قابل توجه در بخش وسایل کمک‌توانبخشی فرسودگی و از بین رفتن این وسایل است که نیاز به تهیه، خرید و جایگزینی آن در مدت زمان مشخصی دارند و با توجه به افزایش قیمت ها، در این بخش نیازمند برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار در سطح کلان هستیم تا بتوان نیازهای افراد دارای معلولیت را در این بخش برطرف کرد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری