امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

از دست رفتن ظرفیت گردشگری سمنان با توهمات اربابان وعده و دستور!!

کد خبر: 14753
زمان انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ بعد از ظهر -
160 بازدید

این قسمت: شاهکاری دیگر در جذب گردشگر؟!!

از دست رفتن ظرفیت گردشگری سمنان با توهمات اربابان وعده و دستور!!

 

سال ۱۴۰۲ از راه رسید و در روزهای ابتدایی سال که بسیاری از هموطنان به شهرهای مختلف سفر می‌کنند، فرصتی بود تا استان سمنان هم که در مسیر گذار این عزیزان قرار دارد از این ظرفیت کم‌نظیر بهره کافی ببرد.

 

اما در این دیار مسئولینی حضور دارند که به حق سلف و جایگزینان مناسبی برای دولتی هستند که رئیس‌اش به ارباب وعده‌ها و دستورها مشهور شده است.

 

۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ بود که محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در مراسم برداشتن بخشی از دیوار کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان گفت: تعیین تکلیف کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان مورد مطالبه و تأکید آیت‌الله رئیسی بود که با وفاق و همدلی مسؤولان و مردم محقق شد (البته که در واقعیت نشد و فقط بخش کوچکی از دیوارها برداشته شد) و ادامه داد که این کاروانسرا در ایام نوروز برای استفاده گردشگران آماده می‌شود.

وی همچنین از وجود ۳۰ کاروانسرای دیگر در استان و لزوم بهره‌برداری از آن‌ها سخن گفت و وعده ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی با بکارگیری ظرفیت گردشگری را داد.

همچنین محمد بهرامی فرماندار سمنان چندی پیش خبر از بازگشایی پیاده‌راه امام خمینی سمنان با برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌هایی را بعد از ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ داده بود.

فرماندار سمنان اخیرا هم گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ام ساماندهی ورودی‌های شهر سمنان است!!

همچنین استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار سمنان و…. بارها طی ماه‌های گذشته وعده برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری در استان سمنان را دادند و بارها و بارها همانند شخص ابراهیم رئیسی در سخنان‌شان از کلمات باید بشود استفاده کردند.

باید بشودهایی که ضمیرش مشخص نیست و معلوم نیست چه کسی این بایدها را به بشود تبدیل خواهد کرد.

تمام توان مدیران استانی این دولت برای برنامه‌ریزی جهت رونق گردشگری سمنان هم در یک اس‌ام‌اس به سمنان خوش آمدید و نصب دو تابلو در بالای پل جهاد خلاصه شد که نام چند روستای متعلق به شهرستان مهدیشهر روی آن نوشته شده بود.

تابلوهایی که حتی توان نصب صحیح‌اش را هم نداشتند و در بدترین شکل ممکن در حالتی که یکی سمنان و دیگری مهدیشهر را نشان می‌داد و هیچ ارتباطی به مسیر روستاها نداشت جز سرگردانی مردم، در تپه‌ای از خاک فرو کردند، نکته دیگری که در این تابلوها جلب توجه می‌کرد استفاده غلط از کلمه distination به جای کلمه destination به معنای مقصد بود که نشان دهنده عمق سواد مدیران و شایسته‌سالاری و بکارگیری نخبگان در دولت رئیسی در استان سمنان است!

تابلوهایی که مشخص نیست با چه هزینه‌ای از جیب مردم ساخته شدند و بعد از چند ساعت جمع‌آوری شدند.

ورودی‌های بی سر و شکل و بسیار تاریک مرکز استان هم در نوع خودفاجعه‌ی است که جدای از وضعیت خجالت‌بارش و ایجاد تصویری منفی در ذهن مسافران، احتمال ایجاد تصادفات جاده‌ای را بالا می‌برد، کاهش تصادفات جاده‌ای هم از دیگر شعارهای بانیان وضع موجود است.

و همه این ناتوانی‌ها نمودی از وضعیت برنامه‌ریزی و مدیریت در دولت سیزدهم!!

استانداری سمنان هم که مدتی است نه تنها فعالیت‌اش را در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار محدود کرده، بلکه زحمت پاسخگویی به افکار عمومی و رسانه‌ها را هم به خود نمی‌دهد!

حال باید از این اربابان وعده‌ها و دستورات تخیلیِ بی‌پشتوانه پرسید کی و چه زمانی به افکار عمومی پاسخ خواهید داد؟! همین شمایی که در دولت قبل به هر بهانه‌ای خواستار ورود دادستان برای رسیدگی به ترک فعل مسئولان بودید!!

اشتراک گذاری