امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

با ائمه جمعه استان سمنان در نماز جمعه این هفته ۴ فروردین ۱۴۰۲؛

کد خبر: 14769
زمان انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ بعد از ظهر -
279 بازدید

نماز جمعه این هفته ۴ فروردین ۱۴۰۲؛

با ائمه جمعه استان سمنان

 

سمنان

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در ایران اسلامی است، گفت: ملت ما همواره با هوشیاری پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

 

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سمنان در سال جدید به میزبانی مصلای سمنان ضمن اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از بهار ۱۴۰۲ بیان کرد: نامگذاری سال جدید به نام مهار تورم و رشد تولید، نقشه راهی برای همه ما و به خصوص مسئولان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان ما باید به درستی راهکارهای کاهش تورم و رشد تولید را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنند، افزود: دولتمردان باید در کنار موضوع کنترل علل ایجاد تورم، به شناسایی علل تداوم تورم نیز اهتمام داشته باشند چرا که مقابله با عوامل تداوم دهنده تورم، ضروری است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تورم از کمبود عرضه و افزایش تقاضا و در نتیجه برهم خوردن تعادل بازار، ایجاد می‌شود، بیان کرد: افزایش هزینه‌های تولید و همچنین موضوع واردات در تورم و کاهش توان تولیدی کشورمان مؤثر است.

مطیعی شناسایی علل ایجاد و افزایش تورم و رفع مشکلات تولید را کار ویژه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ دانست و افزود: کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی از جمله مسائلی بود که در رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود به آن اشاره داشتند.

وی بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و بیان داشت: تسهیل امر ازدواج و تأمین مسکن همچنین امیدآفرینی و رفع مشکلات اقتصادی از جمله دیگر موضوعاتی است که دولتمردان ما باید به آن تاکید داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تحول، بیان کرد: تحول در زمینه انقلاب اسلامی بررسی نقاط ضعف و قوت داخلی و تلاش برای رفع نقاط ضعف است که باید در دستور کار مسئولان ما باشد همچنین باید تقویت نقاط قوت را مد نظر قرار داد.

مطیعی با بیان اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در ایران اسلامی است لذا باید هوشیار بود، ابراز کرد: دشمنان همچنین به دنبال تضعیف نهادهای هویتی و فرهنگی هستند اما ملت ما هوشیار بوده و در برابر تمام توطئه‌ها ایستاده‌اند.

شاهرود

امام جمعه شاهرود گفت: نگاه نظام‌مند یکی از مقدمات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی رشد تولید و مهار تورم است.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود که به میزبانی مصلای پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، ضمن اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی و شعار سال، ابراز کرد: معظم‌له سال ۱۴۰۲ را سال رونق تولید و مهار تورم نامگذاری کردند که نقشه راه اقتصادی ما در یک سال آتی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ایشان ده سال است که شعار سال را به مسائل اقتصادی اختصاص می‌دهند، افزود: این نشان می‌دهد که مسئولان ما باید به مسائل مرتبط با اقتصاد، توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه نگاه نظام مند یکی از مقدمات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی رشد تولید و مهار تورم است، ابراز کرد: همانطور که معظم‌له نیز تاکید کردند یکی از اقداماتی که دولت باید صورت دهد، دوری از اقتصاد تک محوری و تک محصولی است.

امینی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال همچنین باید اصل ۴۴ و خصوصی سازی را در نظر داشت و از تصدی‌گری دولت کاست، گفت: کاهش وابستگی به دلار از دیگر موضوعاتی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد.

وی بر شناسایی عوامل تحول درونی کشور از سوی مسئولان تاکید کرد و افزود: در کنار دولتمردان و مسئولان مردم هم در تحقق شعار سال وظایفی دارند که از جمله آنها می‌توان به تأمین مایحتاج مردمی از تولیدات داخلی اشاره کرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تحقق شعار سال با همت مضاعف مسئولان رقم خواهد خورد، بیان کرد: برای تحقق شعار سال نیازمند کار جهادی هستیم.

مهدیشهر

امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه در کنار تمام پیشرفت‌هایی که کشورمان داشته، همچنان با برخی مشکلات اقتصادی روبرو هستیم، گفت: اقتصاد ما امروز نیازمند تقویت جدی است.

حجت الاسلام علی سقائیان در خطبه‌های نخستین نماز جمعه مهدی‌شهر در سال جدید به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام رشد تولید و مهار تورم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: یکی از نکاتی که در پیام نوروزی رئیس جمهور نیز وجود داشت، عزم دولت برای کنترل تورم و رشد اقتصادی است که امیدواریم مسئولان دست به دست هم دهند و جریان اقتصادی کشورمان را به درستی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود پیرامون تحول توضیحات مهمی دادند، افزود: تحول از دید دشمن این است که هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی از بین برود لذا دشمن در این اندیشه است هر چیزی که مردم را به یاد انقلاب اسلامی می‌اندازد حذف کند و لذا باید در برابر این جریانات بصیرت داشت.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه دشمنان عقیده دارند که هر چیزی که مردم را به یاد اسلام ناب محمدی (ص) می‌اندازد باید حذف شود، بیان کرد: تبدیل مردم سالاری اسلامی به حکومتی که باب میل استکبار گران باشد آخرین ویژگی تحول در بین معاندان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.

سقائیان افزود: در برابر این تحول خواهی ملت انقلابی کشورمان نیز تحول خواهی را دارند که برای خود ویژگی‌هایی دارد و از جمله آنها می‌توان به اراده اصلاح نقاط معیوب در درون نظام اسلامی اشاره کرد. برای مثال اگر در بخش‌هایی از اقتصاد اگر اشکالاتی وجود دارد، می‌بایست با تلاش مضاعف برطرف شود.

وی با بیان اینکه تغییر نقاط معیوب در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله دیگر ویژگی‌های تحول خواهی مردم انقلابی ایران اسلامی است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند، تحول در واقع اعتماد به نفس ملی را می‌طلبد و اگر می‌خواهیم متحول شویم می‌بایست روحیه انقلابی داشته باشیم.

امام جمعه موقت مهدی‌شهر با بیان اینکه ملت ما با شعار ما می‌توانیم پیشرفت‌های عظیمی را کسب کرده است، بیان داشت: مردم ایران اسلامی همواره با حضورشان در راهپیمایی‌ها و رویدادهای بعد از انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که در صحنه هستند اما مهم است که دولتمردانمان نیز اعتماد به نفس برای رفع مشکلات داشته باشند که در دولت سیزدهم این امر را مشاهده می‌کنیم و امیدواریم که در سال جدید نیز برای رفع مشکلات اتفاقات خوبی رخ دهد.

سقائیان با بیان اینکه هوشیاری یکی دیگر از الزامات تحول است چرا که اگر غافل شویم، تحولی که قرار است در درون نظام اسلامی ایجاد کنیم، ممکن است به نقاط قوتمان ضربه بزند که این همان موضوعی است که دشمنان می‌خواهند، افزود: نقاط قوت امروز جامعه ما شامل استحکام بنیه درونی نظام، اقتدار نظام اسلامی آن هم در کشوری که روزگاری حتی توان تولید سیم خاردار نداشت، از جمله مسائلی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار تمام نقاط قوت، نقاط ضعف‌هایی نیز وجود دارد، ابراز کرد: اقتصاد کشورمان یکی از نقاطی است که باید به آن توجه داشت. ما امروز با توجه به شرایطی که در کشورمان داریم باید بسیار رشد می‌کردیم اما برخی دولت‌ها متأسفانه اهتمام کافی را نداشتند و ما در نقطه کنونی هستیم از سوی دیگر یکی از مسائلی که به اقتصاد ما کمک می‌کند کاهش تصدی‌گری دولت و خصوصی سازی است امروز اگر می‌خواهیم بخشی از مشکلات حل شود باید اقتصاد را به دست مردم بدهیم.

ارادان

امام جمعه آرادان ضمن بیان اینکه رشد تولید، مقدمه کاهش تورم است، گفت: رونق تولید به کاهش نقدینگی و سرازیر شدن سرمایه‌ها به سمت تولید، منجر خواهد شد.

حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نخستین نماز جمعه آرادان در سال ۱۴۰۲ به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: سخنان معظم‌له باید به عنوان نقشه راه یک سال در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه همه مردم به خصوص مسئولان در قوای مختلف و دستگاه‌های مختلف می‌بایست متن سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به عنوان یک نقشه راه مد نظر قرار داده و همه برنامه‌ریزی ها را مبتنی بر آن استوار کنند، افزود: اجرای این نقشه راه می‌تواند برکات زیادی را برای ما در سال پیش رو داشته باشد.

امام جمعه آرادان همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند ما در کشورمان گرفتاری و مشکلات در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و … داریم اما مهمترین موضوع امروز مان مسائل اقتصادی است، ابراز کرد: ۱۰ سال است که معظم‌له شعار سال را مرتبط با مسائل اقتصادی بیان می‌فرمایند و امسال نیز مهار تورم و رونق تولید را مورد تاکید قرار دادند.

شریفی نیا با بیان اینکه اگر بخواهیم تورم را کاهش دهیم باید به تولیدمان رشد ببخشیم تا نقدینگی ما کاهش و به سمت تولید سرازیر شود، گفت: یکی از رسالت‌ها فعالان حوزه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، بیان کردن مسائل نهفته در سخنرانی ایشان است. به خصوص مسئولان باید این سخنرانی را بسیار مد نظر قرار دهند.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند مسئولان ما عیوبی دارند و برخی کم کاری‌هایی در برخی دولت‌ها صورت گرفته و اقتصاد ما متضرر شده است اما ما مردم هم عیوبی داریم که از جمله آن اسراف و تجمل گرایی را می‌توان نام برد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه نباید در بحث ازدواج آنچنان سختگیری شود که جوان ما نتواند ازدواج کند، گفت: این همه تجمل گرایی و چشم و هم چشمی‌ها و اسراف‌ها در هیچ دین و آئینی ذکر نشده است و لذا این موضوعی است که برای بار چندم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، تذکر داده شد.

شریفی نیا با بیان اینکه همه تقصیرها را نباید به گردن نظام گذاشت، تاکید کرد: امروز همه ملت‌های دنیا گرفتار هستند و همه دولت‌ها در جهان درگیر مشکلات هستند اما ما مردم نیز گاهی عیوبی داریم که باید آن را برطرف کرده و قناعت پیشه کنیم.

میامی

امام جمعه میامی با بیان اینکه اقتصاد تک محصولی نمی‌تواند کشورمان را توسعه دهد، گفت: همان‌طور که رهبری نیز تاکید کردند دولت باید اتکا به بودجه نفت را از بین ببرد.

حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه میامی به میزبانی مسجد جامع، ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ و همچنین سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بین اقشار مردم، بیان کرد: شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید دارای دو جنبه سلبی و ایجابی است که باید به درستی تبیین شود.

وی با بیان اینکه جنبه سلبی شعار سال مهار تورم و جنبه ایجابی آن رشد تولید به شمار می‌آید، ابراز کرد: اگر بخواهیم شعار سال را در یک جمله خلاصه کنیم این است که اگر کشوری می‌خواهد به رشد و تعالی اقتصادی برسد هم باید مهار تورم را داشته باشد و هم تولید را رونق دهد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در سخنرانی شأن چندین عامل را برای تورم در کشورمان برشمردند، گفت: نخستین چیزی که باعث پیشگیری تورم در کشور می‌شود، مدیریت نقدینگی است که خود از عوامل مهم کاهش تورم به شمار می‌آید.

عزیزی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای مهار تورم این است که وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی از بین برده شود، بیان کرد: اقتصاد تک محصولی نمی‌تواند اقتصاد کشورمان را رشد دهد چرا که ما به محصولی وابسته هستیم که حتی قیمت آن را خودمان تعیین نمی‌کنیم و کشورهایی مانند چین بر روی آن قیمت گذاری کرده، آن را از ما می‌خرند و به جایش اجناس به درد نخور به ما می‌دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اقتصاد نباید تک ظرفیتی و تک بعدی باشد، گفت: کنترل تراز نامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی دیگر موضوعی است که برای کنترل تورم اهمیت دارد و معظم‌له نیز به آن در سخنرانی اخیرشان اشاره کردند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که دولت سیزدهم انجام این امور را باید در دستور کار قرار دهد، تاکید داشت: بیانات معظم‌له در بین مردم در مشهد مقدس آنقدر دقیق بود که باید کلمه به کلمه آن توسط دولت با آب طلا نوشته و انجام شود و نگاه ویترینی نباید به آن داشت.

منبع: مهر

اشتراک گذاری