امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

برف روبی ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های استان سمنان

کد خبر: 14763
زمان انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ بعد از ظهر -
222 بازدید

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان؛

برف روبی ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های استان سمنان

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان گفت: در پی بارش‌های روز دوم فروردین ماه بیش از ۷۵۰ کیلومتر از راه اصلی، شریانی و روستایی برف‌روبی شده است.

 

وحید صداقت بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف در روزهای ابتدایی سال جدید و اولویت برف روبی، نمک پاشی و اجرای عملیات راهداری در محورهای اصلی و فرعی، اقدامات برفروبی و نمک پاشی در راه‌های روستایی نیز انجام شد به طوری که در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در تردد این مسیرها وجود ندارد.

 

وی افزود: در پی بارش‌های روز دوم فروردین ماه این اداره کل با تمام توان و ظرفیت خود در محورهای مواصلاتی مستقر و برای پاکسازی و ایمن سازی راه‌ها فعالیت داشته و بیش از ۷۵۰ کیلومتر از راه اصلی، شریانی و روستایی برف‌روبی شد.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه و برای جلوگیری از یخبندان در این راه‌ها ۳۴۰ تن نمک پاشی شده است، افزود: محورهای شهمیرزاد-فولادمحله، دامغان-فولادمحله، سمنان-فیروزکوه، شهمیرزاد-چاشم-خطیرکوه، سمنان-دامغان محدوده گردنه آهوان و دامغان-معلمان محدوده گردنه رشم میزبان عملیات راهداران بود.

صداقت گفت: بارش برف در روز گذشته بسیاری از نقاط کوهستانی استان را سفیدپوش کرده اما تلاش راهداران منجر شد تا هیچیک از محورها مسدود نباشد و کاربران جاده‌ای و مسافران نوروزی بتوانند از تمامی راه‌های استان برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه رانندگان توجه کنند در هنگام رانندگی احتیاط لازم به عمل آورده و هنگام تردد در محورهای سردسیر و کوهستانی حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، افزود: مردم و مسافران قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات لازم را کسب نمایند همچنین نصب نرم افزار ۱۴۱ نیز امکان پذیر است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری