امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
مجمع نمایندگان مجلس استان سمنان در سال آخر یاد بحران آب افتاد؛

مجمع نمایندگان مجلس استان سمنان در سال آخر یاد بحران آب افتاد

درخواست جلسه برای بررسی مشکل و چاره اندیشی و مشورت تامین آب!
کد خبر: 15875
زمان انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ بعد از ظهر -
277 بازدید

مجمع نمایندگان مجلس استان سمنان در سال آخر یاد بحران آب افتاد؛

درخواست جلسه برای بررسی مشکل و چاره اندیشی و مشورت تامین آب!

چهار نماینده مجلس شورای اسلامی از استان سمنان در نامه‌ای مشترک به رییس‌جمهور، چاره‌اندیشی برای رفع بحران کم‌آبی در این استان و برگزاری نشست با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در این خصوص را خواستار شدند.

 

در بخشی از نامه مشترک عباس گلرو رییس مجمع نمایندگان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه، علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان، علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی و اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور آمده است: استان سمنان با بحران کم‌آب مواجه است و طی ماه‌های اخیر افت شدید فشار آب از منابع موجود باعث قطعی آب در برخی مناطق استان شده است.

 

این نامه می‌افزاید: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان انتظار دارند دولت انقلابی جناب اقای دکتر رئیسی برای حل بحران آب استان سمنان اقدام جدی به عمل آورد.

 

اعضای مجمع نمایندگان استان سمنان در این نامه همچنین به منظور بررسی مشکل کم‌آبی و چاره‌اندیشی و مشورت در خصوص راه‌حل‌های تامین آب پایدار برای استان، برگزاری نشست مشترک با رییس‌جمهور را درخواست کردند.

منبع: ایرنا

پ ن ۱: در حالی که کمتر از یک سال تا پایان عمر نمایندگان مجلس باقی مانده است، نمایندگان با انتشار این نامه که به عبارتی می توان آن را فرار رو به جلو خواند؛ ابتدا باید توضیح دهند در این ۳ سال چه اقدامی برای حل بحران آب انجام داده اند!!

پ ن ۲: در حالی که چاره اندیشی پیرامون موضوع آب سال های قبل و در دولت های احمدی نژاد و روحانی صورت گرفته و دو پروژه قانونی انتقال آب دریای خزر به استان سمنان و احداث سد فینسک تمام مجوزهای قانونی را کسب کرده اند، همچنین دیگر پروژه های آبی استان از جمله سد نمرود، آب قطری، سد کالپوش و … همچنان مطرح هستند، باید پرسید نمایندگان مجلس و دولت یکدست چه اقداماتی انجام دادند؟!!

پ ن ۳: پیش تر استاندار مازندران در اردیبهشت ۱۴۰۱ مدعی شد ساخت سد فینسک به دستور شخص رئیس‌جمهور متوقف شده است و همچنین سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور در خرداد ۱۴۰۱ گفت: طرح انتقال آب از دریای خزر به سمنان منتفی شد. حالا مشخص نیست منظور نمایندگان استان از چاره اندیشی چیست؟!!

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *