امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سمنان؛

رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان با اجرای طرح خط انتقال آب از دریای عمان!

مشکل کم‌آبی این استان را می‌توان با اجرای طرح خط انتقال آب از دریای عمان رفع کرد.
کد خبر: 16884
زمان انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ بعد از ظهر -
329 بازدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سمنان؛

رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان با اجرای طرح خط انتقال آب از دریای عمان!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سمنان و مشکل صنعت در این بخش، گفت: مشکل کم‌آبی این استان را می‌توان با اجرای طرح خط انتقال آب از دریای عمان رفع کرد.

 

عباس علی‌آبادی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: می‌توان آب دریا را به سمنان منتقل و سپس با شیرین کردن آن در مقصد مصرف کرد.

 

وزیر صمت تاکید کرد: رفع مشکل کم‌آبی در استان سمنان باید با اقدام اساسی انجام شود و بهره‌وری نیز بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

 

علی‌آبادی اظهار کرد: بنده تمام تلاشم را برای رفع مشکل کم‌آبی در استان سمنان به‌کار خواهم گرفت و در نشست‌های تخصصی موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود استان سمنان از لحاظ تامین نیاز برق صنعتی در آینده‌ای نزدیک بی‌نیاز شود. سرمایه‌گذاری تامین برق برای صنعت استان سمنان توسط این وزارتخانه انجام می‌شود.

علی آبادی افزود: تخصیص سه درصد از منابع آبی به صنعت استان سمنان به عنوان صنعتی اندک است و باید این سهم افزایش یابد.

منبع: ایرنا

پ ن: مشخص نیست سرنوشت پروژه انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در دولت سیزدهم به کجا رسیده است!! پروژه ای که تمام مطالعات فنی و زیست محیطی آن انجام شده بود و تمامی مجوزات قانونی را هم کسب کرده بود و حتی در قانون بودجه دارای ردیف اعتباری است این روزها در دولت و مجلس یکدست و حداقلی خاک می خورد!!!

پ ن ۲: باید پرسید آیا با مطرح کردن پروژه انتقال آب از دریای عمان یا خلیج فارس مردم استان شاهد دور باطل باشند؟! یعنی روز از نو روزی از نو؟! پس آن همه پیگیری ها و مجوزات قانونی انتقال آب دریای خزر به کجا رسید؟

پ ن ۳: چه تضمینی است که باز هم مردم استان سمنان سرگرم بازی با واژه ها برای رفع کم آبی باشند اما عملیات اجرایی را شاهد نباشند؟ شاید این بار دریای عمان!!

پ ن ۴: از سد فینسک چه خبر؟ سد یا بندک!! همچنان چراغ ها باید خاموش باشد؟! سدی که اندازه ساخت یک آپارتمان ۴ طبقه هم اعتبار ندارد!!! و مردم تشنه…

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *