امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

قمار منافع شهری روی میز انتخابات ریاست جمهوری!!

کد خبر: 21924
زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱ بعد از ظهر -
113 بازدید

قمار منافع شهری روی میز انتخابات ریاست جمهوری!!

نمایندگان بازنده چه خواهند کرد؟! فصل اول- علی اکبر علیزاده

با پایان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دکتر مسعود پزشکیان، نگاهی به فرایند انتخابات و حمایت‌های شخصی و گروهی در آن خالی از لطف نیست.

 

از دامغان خبر می‌رسد علی اکبر علیزاده منتخب مردم دامغان در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آغاز دومین تجربه نمایندگی مردم دامغان است، با قرار گرفتن کنار ستاد انتخاباتی سعید جلیلی و حمایت تمام و کمال از وی دست به قمار پرریسکی زد که البته تصور می‌شد برنده قطعی آن است.

 

نام و تصویر علیزاده در حالی در ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در دامغان بالا رفت که وی به همین حمایت اکتفا نکرده و با انتشار ویدیویی خواستار حمایت همه‌جانبه مردم دامغان از نامزد جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری شد. اگر چه در آرای شهرستان دامغان و البته در استان سمنان پیروزی جلیلی بدون چنین حمایت‌هایی تقریبا قطعی بود و حمایت و دخالت ویژه نمایندگان در انتخاباتی که در هر صورت باید با برنده آن تعامل داشته باشند، بی‌معنی بنظر می‌رسد اما شرایط زمانی متفاوت می‌شود که قالیباف هنوز بر صندلی ریاست مجلس تکیه زده و این نمایندگان از او روی برگرداندند.

 

بنظر نمی‌رسد برای نماینده‌ای که بدنبال فعالیت در حدود اختیارات نمایندگی و البته بدنبال تحقق منافع حوزه انتخابیه‌اش باشد، جلیلی یا پزشکیان تفاوتی در میزان تعامل آنها با یکدیگر داشته باشد چرا که قاعدتا منافع شهری مقدم بر بازی‌ها و جهت‌گیری‌های سیاسی است.

حمایت صد درصدی علیزاده از جلیلی در حالی که قالیباف در دور اول کنار رفته و به مجلس بازگشته است در میزان تعاملات ریاست مجلس با نمایندگان مخالفش بی تاثیر نیست، از سویی دیگر حمایت تند علیزاده از بازنده انتخابات ریاست جمهوری تاثیر کاملا مستقیم و قابل توجهی بر تعاملات بین او و دولت دارد، مناسباتی که با رییس جمهور شدن پزشکیان قرار است به خطر بیفتد و دوره سختی برای نمایندگی وی و پاسخ به مطالبات مردم دامغان باشد.

حال باید به این پرسش پاسخ داد که قمار نمایندگان روی میز انتخابات ریاست جمهوری لزومی داشته و آیا نتیجه مطلوب از آن حاصل شده یا خیر.

پ ن: منتظر فصل های بعدی با نمایندگانی دیگر باشید!!با هم خواهیم پرداخت…

 

نویسنده: سجاد دلیلی

اشتراک گذاری