امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

جلیلی ۳۳ درصد و پزشکیان ۲۱ درصد آرای واجدین شرایط استان را از آن خود کردند!

کد خبر: 21927
زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶ بعد از ظهر -
169 بازدید

سرخه بیشترین مشارکت و گرمسار کمترین مشارکت!

جلیلی ۳۳ درصد و پزشکیان ۲۱ درصد آرای واجدین شرایط استان را از آن خود کردند!

استاندار سمنان گفت: ۲۹۷ هزار و ۴۵۶ نفر معادل ۵۵.۶۴ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

 

سیدمحمدرضا هاشمی با قدردانی از حضور پرشور مردم استان سمنان در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر رای‌اولی محسوب می‌شدند.

 

وی یادآور شد: در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که هشتم تیر برگزار شد، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل ۴۹.۱۱ درصد افراد واجد شرایط رای دادن این استان مشارکت کردند.

 

مجموع واجدان شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم بودند.

در بین شهرستان های استان‌، سرخه با ۸۰.۹ درصد بیشتری میزان مشارکت را داشت و میزان مشارکت در سایر شهرستان های استان در میامی ۶۶.۳ درصد، در دامغان ۶۰.۸ درصد، در شاهرود ۵۹.۹ درصد، در مهدیشهر ۵۷.۲ درصد، در آرادان ۴۷.۳ درصد، در سمنان ۴۷.۱ درصد و در گرمسار ۴۷ درصد بود.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن بودند.

سعید جلیلی با کسب ۱۷۷۵۷۷ رای توانست حدودا ۳۳ درصد آرای واجدین شرایط را از آن خود کند و در سوی دیگر مسعود پزشکیان با کسب ۱۱۰۸۶۰ رای توانست حدودا ۲۱ درصد آرای واجدین شرایط را از آن خود نماید.

اشتراک گذاری