امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

تداوم مطالبه گری برای تعالی و پیشرفت استان در دولت جدید

کد خبر: 21968
زمان انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶ بعد از ظهر -
67 بازدید

یادداشت روز به قلم روح اله ساعدی؛

تداوم مطالبه گری برای تعالی و پیشرفت استان در دولت جدید

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با همه حرف و حدیث هایش در دومین مرحله نیز به نقطه پایان رسید و رئیس جمهور منتخب مردم مشخص شد. براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، دکتر مسعود پزشکیان با کسب بیش از ۱۶ میلیون رأی اعتماد مردم، نهمین رئیس جمهور کشور شد تا به پشتوانه حمایت های مردمی کاری کند کارستان که خود گفت هاست؛ ”در کنار هم(مردم) از پس این مسیر سخت بر می آییم“.

 

دیروز هم اعضای کابینه دولت سیزدهم در غیاب شهید رئیسی با رهبر معظم انقلاب دیدار آخر در واپسین روزهای خدمت را انجام دادند، تابه همین زودی و بعد از طی روال قانونی، دکتر پزشکیان کار خود را در پاستور آغاز کند. نهمین رئیس جمهوری که خود را ”خاک پای مردم ایران“ معرفی کرده، می خواهد برنامه های خود را برای تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسعه کشور، کمک به معیشت مردم و… عملیاتی کند.

 

اگرچه استان سمنان در جدول رقابت های انتخاباتی روزهای جمعه هشتم و پانزدهم تیرماه، در شمار استان های برتر در زمینه مشارکت، قد علم کرده است، اما با عنایت به اینکه بیشترین رأی های مردم استان در دور دوم در سبد دکتر پزشکیان ریخته شده، انتظار می رود، این رأی حداکثری بتواند زمینه ارائه خدمت صادقانه دولت آینده را فراهم کند. بر اساس آنچه رئیس جمهور منتخب برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور در انتهای آخرین مناظره تلویزیونی خود بر آن تأکید کرد، نگاه او فراملی است و به همه باورها به چشم فرصت خواهد نگریست.

 

به هر حال آن چه غالب مردم، به گواه آمار رأی های مأخوذه دو نامزد در اقصی نقاط استان سمنان، دنبال می کردند، نشاط از شور و هیاهو برای آینده درخشان استان سمنان می داد. اما این بدان معنا نیست که مطالبه گری نشود.بلکه همان گروه های مرجعی که تصمیم گیران اصلی استان سمنان به شمار می روند با تدابیری درست
پا پیش بگذارند و از دولت چهاردهم، مطالبات منطقی و به حق داشته باشند تا شاید حقوق حقه تضییع شده استان سمنان را بستانند. بهره برداری از آنچه در پیام دکتر پزشکیان به مردم در جریان انتخابات آمده، می بایست مدنظر دوستان باشد.

واقعیت اینکه؛ ویژگیهای منحصر به فرد استان سمنان، در بخش کشاورزی، گردشگری اماکن تاریخی و طبیعی بر هیج کس پوشیده نیست. میدانیم توسعه و پیشرفت استان مثل تکمیل و بهبود راه های ریلی و جاده های ایمن، تقویت زیرساختهای کشاورزی، حمایت از تولیدات محلی، توسعه گردشگری با تأکید بر جاذبه های تاریخی و طبیعی و ارتقای سطح آموزش و بهداشت نیاز آحاد مردم این خطه است. ایجاد فرصتهای جدید برای جوانان، حمایت از کسب وکارهای نوپا و تقویت اقتصاد محلی، و… می تواند به آینده روشن و پربار استان بیانجامد.ازطرفی بخش بزرگی از نخبگان فرهنگی، علمی و دینی ایران سربلند، تربیت یافتگان دامان پرمهر مردان و زنان این خطه کویری است.

استفاده از تک تک این واژه ها و عبارت ها برای استان سمنان یک فرصت است، فرصتی برای رسیدن به هدف های عالی و به امید خدا آینده ای درخشان برای توسعه همه جانبه نقاط مختلف استان سمنان، این سرزمین ناشناخته های فراوان که امیدواریم در دولت جدید نگاه ویژه ای بدان شود.

اشتراک گذاری