امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

عبور اسب زین‌کرده از موانع و سنگلاخ!!

کد خبر: 22094
زمان انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳ بعد از ظهر -
66 بازدید

یادداشت روز به قلم ابوالقاسم کواکبیان؛

عبور اسب زین‌کرده از موانع و سنگلاخ!!

هنوز چند روزی از انتخابات رئیس‌جمهور جدید نگذشته بود که یکی از مدعیان از قماش آنانی که خود را صاحب‌اختیار مردم و کشور می‌دانند، خطاب به او بیان نمود که دولت قبلی اسب زین‌کرده تحویل شما داده است! به‌راستی این جماعت گمان می‌کنند مردم از وضعیت خود و کشور عزیزشان بی‌اطلاع‌اند؟ آیا او نمی‌داند این اسب زین‌کرده باید از چه سنگلاخ‌ها و راه‌های صعب‌العبوری بگذرد تا به مقصور برسد؟ آیا وجود صدها مشکل پیش رو را نظاره نمی‌کند؟
به‌راستی او و هم‌فکرانش می‌دانند آموزش‌وپرورش کشور در چه وضعیتی است؛ به‌طوری‌که ۲۷۰هزار معلم کم دارد و ۱۷۰هزار معلم دیگر در شرف بازنشستگی هستند و این در حالی است که باید برای حدود ده‌میلیون دانش‌آموز طبق قانون اساسی امکانات تحصیل رایگان فراهم شود. آیا او نمی‌داند هم‌اکنون چه تعداد مدرسه و مرکز آموزشی کم داریم، آموزش‌وپرورش ما چقدر مشکل دارد و دانش‌آموزان آن‌چنان رغبتی برای ادامه‌تحصیل ندارند؟
این تئوری‌پردازان می‌دانند وضعیت آب در کشور و دشواری‌های تأمین آب برای مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی چگونه است و دولت باید چقدر همت به خرج بدهد تا بحران آب را حل کند و کشور را از خشک‌سالی نجات بدهد؛ در کنار آن، از فرونشست زمین و فرسایش خاک گرفته تا هزاران مشکل ناشی ازکمبود آب را پیگیری کند؛ از سوی دیگر باید مشکلات تأمین برق و تأمین انرژی را در نظر داشته باشد.
آیا دولت نباید برای احیای محیط زیست که روزانه تخریب می‌شود، تلاش کند؟ و باتوجه‌به اینکه جنگل‌های کشور پی‌درپی دچار آتش‌سوزی می‌شود و هزاران هکتار از جنگل نابود شده و میلیون‌ها متر مکعب خاک از بین رفته، آیا نباید به بحران محیط زیست مربوط به آن بپردازد؟
آیا آنان نمی‌دانند ارزش ریال در جهان به چه سطحی رسیده است؟ و با تورم ۴۰درصد و بدهی کلان دولت به بانک‌ها و کسری بودجه در کنار چاپ پول بدون پشتوانه، چه مشکلاتی در زمینۀ اقتصاد داریم؟ آنان از بیداد فقر خانمان‌سوز چقدر اطلاع دارند؟ آیا می‌دانند از هر پنج ازدواج دو فقره به طلاق منجر می‌شود؟ آیا آنان از میزان اعتیادی که ریشۀ برخی از جوانان را هدف گرفته و شیوع مصرف سیگار بین نوجوانان به‌ویژه دختران که مثل نقل‌ونبات در دسترس آن‌هاست، اطلاع دارند؟
بیش از نیمی از جمعیت کشور که رغبت نکردند سر صندوق رأی حاضر شوند، چگونه این اسب زین‌کرده را ندیدند؟ مگر اینکه این را هم گردن بیگانگان بیندازیم! مگر امکان دارد نصف جمعیت کشور گول رسانه‌های بیگانه را بخورند و نظامی را که با خون هزاران شهید آبیاری شده، نادیده بگیرند؟ آیا دلیل این طرز فکر همین افکار خودخواهانه و متحجرانه نیست؟ مگر اخیراً مقام معظم رهبری بیان نکردند موفقیت دولت پیروزی و موفقیت همه است و باید با وحدت و انسجام کمک‌کار دولت باشیم؟ و مگر شنیده‌شدن صدای واحد از ارکان کشور را مطرح نکردند؟
در اینجا نگارنده از همۀ کسانی که دل در گرو پیشرفت و توسعۀ ایران‌زمین دارند، تقاضا دارد بیایید با تمام غیرت و حمیت خود کمک‌کار دولت جدید باشیم تا دررابطه‌با وعده‌هایی که رئیس‌جمهور داده، سربلند بیرون بیاییم؛ از بحث فضای مجازی و سرعت اینترنت گرفته تا وضعیت معیشت مردم به‌ویژه بازنشستگان که بهترین ایام عمر گران‌بهای خود را برای خدمت به خلق‌الله هدیه کرده‌اند، از مهار تورم و ارزانی و فراوانی کالاها گرفته تا باارزش‌شدن پول کشورمان، از ایجاد شغل برای جوانان به‌ویژه تحصیل‌کردگان گرفته تا جلوگیری از مهاجرت نخبگان از کشور، از بستن مرزها به روی بیگانگان به‌ویژه افغانستانی‌های بدون مجوز گرفته که میلیون‌ها نفر از آن‌ها بدون نظارت، به کشورمان سرازیر شده‌اند تا جلوگیری از فساد و جرم و جنایت ناشی از ورود آن‌ها، از بسط ورزش و شادی و نشاط جوانان گرفته تا پرورش قهرمانانی که بتوانند در میادین جهانی به‌ویژه المپیک حضور داشته و برایمان افتخارآفرینی کنند، از اصلاح جاده‌های کشور گرفته تا جلوگیری از مرگ‌ومیر هزاران مسافر و خسارت و معلولیت ناشی از تصادفات، از اصلاح زیرساخت‌ها گرفته تا ایجاد امکانات رفاهی و آسایش برای مردم ازجمله احیای خطوط ریلی و برقی‌کردن آن.
اگر دولت جدید بتواند بخشی از این مشکلات را حل کند، می‌توان گفت اسب دست‌پروردۀ دولت‌های قبل با زین و یراق کافی به دست آیندگان خواهد رسید؛ به‌طوری‌که آیندگان نیز سعی خواهند کرد این کشور هزارساله را به توسعه‌یافته‌ترین کشور جهان تبدیل نمایند.

 
 
 

اشتراک گذاری