امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تندبادهای لحظه‌ای ارتفاعات سمنان را درمی‌نوردد

کد خبر: 22671
زمان انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
6 بازدید

مدیرکل هواشناسی استان سمنان؛

تندبادهای لحظه‌ای ارتفاعات سمنان را درمی‌نوردد

مدیرکل هواشناسی سمنان با اعلام هشدار زرد به دلیل فعالیت سامانه بارشی، گفت: رگبار پراکنده، رعد و برق، باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات شمالی و شمال شرقی این استان از جمله پیش‌بینی‌ها برای آخر هفته جاری است.

 

هواشناسی استان سمنان برای شهمیرزاد و بسطام به ترتیب کمینه دمای ۱۲ و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در اواخر هفته جاری پیش‌بینی کرده است.

 

مدیرکل هواشناسی سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط این استان، افزود: طبق پیش بینی‌ها دمای هوا تا پایان هفته در این دیار تغییر محسوسی نخواهد داشت.

 

ایرج مصطفوی ادامه داد: هشدار زرد به دلیل فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه بیست و نهم شهریور اعلام شد و انتظار می‌رود کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات، مهمترین توصیه های هواشناسی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سمنان اظهار کرد: روند افزایشی دما از شنبه تا اواسط هفته آینده برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره از جمله توصیه‌های مهم و پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

وی اضافه کرد: هوای صاف تا کمی ابری در برخی ساعت‌ها غبارآلود همراه با وزش باد شدید برای هوای شهر سمنان در آخر هفته دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: آرادان با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین و رضوان از توابع شهرستان میامی با دمای هفت درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری