امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

وحدت و انسجام؛ نیاز این روزهای حساس

کد خبر: 22882
زمان انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱ بعد از ظهر -
39 بازدید

یادداشت روز به قلم مسعود کلاهی؛

وحدت و انسجام؛ نیاز این روزهای حساس

چند روز اخیر یکی از پرچالش‌ترین روزهای خاورمیانه و دنیا را مشاهده کردیم و پس از جنایات رژیم صهیونیستی در ترور چند تن از سران حزب الله و در راس آنها حسن نصراله و همچنین سردار نیلفروشان، ایران پاسخی موشکی را به این حملات انجام داد.
خط و نشان‌های دو طرف آغاز شده و بارها از سوی دو طرف اعلام شده که در صورت ادامه حملات از طرف مقابل پاسخی کوبنده‌تر ادامه خواهد داشت.
حمله ایران به اسرائیل و از بین بردن چند پایگاه نظامی و سوختی و همچنین چند فروند هواپیما و موشک اسرائیل بازتاب بسیار گسترده‌ای در دنیا داشت. در داخل ایران نیز این حمله با واکنش‌های مختلفی روبرو شد و بسیاری از خیابان‌های شهر و فضای مجازی، مملو از مردم شادمان از این اتفاق شد. البته برخی دیگر هم نقدهایی به این موضوع داشتند و نوع پاسخگویی را در مدل‌های دیگر می‌پسندیدند.
در اینجا قصد بررسی و تحلیل درست یا غلط بودن این نوع پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی را نداریم و اعتقاد دارم در صلاحیت اینجانب نیست. وقتی شورای امنیت ملی کشور و سران نظام با تایید رهبری به این نتیجه رسیده اند که پاسخ به رژیم اشغالگر باید بدین شکل باشد، قطعا همه ی شرایط و جوانب را در نظر گرفته و لازم بوده است. پس اکنون نیازمند آن هستیم که همگی این شرایط را بپذیریم و با وحدت و انسجام، منافع ملی را در نظر بگیریم. موضوعی که رهبری در نماز جمعه روز گذشته نیز بدان اشاره کردند و فرمودند مسلمانان با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشند تا رحمت خداوند شامل آنها و عزت الهی و حکمت نصیبشان گردد.
امروز با تهدیدهای رژیم اشغالگر، کشور در شرایط جنگی قرار دارد و یکپارچگی مهمترین اولویت کشور است. در این شرایط جنگی، شنیدن صداهای تفرقه افکن به هیچ وجه به صلاح نیست و باید مشکلات شخصی و داخلی را برای روزهای عادی گذاشت. در شرایط جنگی نباید اجازه داد کسی وحدت مسلمانان را بر هم زند و مداحی در تلویزیون بر علیه آل سعود شعار سر دهد. در شرایطی که قرار داریم نباید اجازه داد در کشور و استان مان عده ای نابخرد در خیابان به رییس جمهور و کابینه توهین کنند و وحدت داخلی را بر هم بزنند.
حتی در شرایط موجود نباید به برخی رسانه های تندرو اجازه داد که پا را فراتر نهاده و با حرف های جنگ طلبانه، آتش افروزی کنند. حد و حدود پاسخگویی و مواضع نظام در قبال مقابله با رژیم اشغالگر مشخص شده و اظهارنظر خلاف آن چه در جهت تفرقه و چه در جهت تندروی باشد، همخوانی ندارد.
وقتی رهبری همه ی مسلمانان جهان را به همدلی، پیوستگی و پشتوانی از هم فرا می خوانند، حداقل کار مسلمانان کشور، اجابت این همدلی در شرایط موجود است. عقده گشایی های انتخاباتی، تخریب چهره های مخالف فکرمان و بیان صحبت های خلاف واقع در این شرایط به هیچ وجه قابل توجیه نیست و اجازه دهیم فعالیت های نیروهای دیپلماتیک در کنار افراد نظامی همسو و هماهنگ با هم پیش رود تا خللی در سیاست های نظام در این مورد حساس ایجاد نشود.
همچنین نیروهای انتظامی باید بیشتر هوای مردم را داشته باشند تا خدای ناکرده با برخوردهای تند، موجبات نارضایتی و تفرقه را فراهم نکنند.با حجاب و کم حجاب، زن و مرد، پیر و جوان، انقلابی و منتقد، همه از این آب و خاک هستند و در مقابل تجاوز به کشور می ایستند. و با وحدت و همدلی بار دیگر مسیر پرتلاطم کشور را به سلامت عبور می دهند.

 
 
 

اشتراک گذاری