امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
شایعه یا واقعیت؟! / موضع نمایندگان استان سمنان درباره حواله های خودرو چیست؟

از دنا پلاس تا فیدلیتی و دیگنیتی!!

شهریور 1399 بود که ماجرای توزیع حواله دنا پلاس اتومات در مجلس انقلابی در سرتیتر اخبار قرار گرفت و عمده کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار پست های مختلف به این ماجرا پرداختند.
کد خبر: 14823
زمان انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶ قبل از ظهر -
358 بازدید

شایعه یا واقعیت؟! / موضع نمایندگان استان سمنان درباره حواله های خودرو چیست؟

از دنا پلاس تا فیدلیتی و دیگنیتی!!

شهریور ۱۳۹۹ بود که ماجرای توزیع حواله دنا پلاس اتومات در مجلس انقلابی در سرتیتر اخبار قرار گرفت و عمده کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار پست های مختلف به این ماجرا پرداختند.

 

جایی که تعدادی از نمایندگان مدعی شدند که این خودرو به قیمت ۳۰۲ میلیون تومان(در سال ۱۳۹۹)  برای هر نماینده محاسبه شده و به مدت سه سال و هر ماه ۸.۵ میلیون تومان از حقوق آنان کسر خواهد شد.

 

موضوعی که برای خیلی از شهروندان در آن سال سوال ایجاد کرد که با توجه به اینکه حقوق یک کارگر با دو فرزند ماهی ۲.۸ میلیون تومان است (سال ۱۳۹۹)،  مگر نمایندگان مجلس چقدر حقوق می گیرند که بخواهند ماهی ۸.۵ میلیون تومان قسط خودرو بدهند؟

 

موضوعی که حواشی فوق العاده ای ایجاد کرده بود و تعدادی از نمایندگان از دریافت دنا پلاس انصراف دادند. اما به تازگی و در آستانه استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت معدن تجارت مجددا خبر توزیع حواله خودرو شاسی بلند فیدلیتی و دیگنتی در مجلس حداقلی حاشیه ساز شد. خودروهایی که هر کدام هم اکنون قیمتی حدودا ۲.۲ میلیارد تومانی دارند!!

جایی که احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در گفتگوهای مختلف با خبرگزاری های متعدد با قاطعیت گفت: ۷۵ دستگاه خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در ماجرای استیضاح قبلی وزیر صمت توسط شرکت بهمن خودرو و با مباشرت معاون اجرایی مجلس برای انصراف از استیضاح به نمایندگان اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در پارکینگ مجلس پارک شده بود گفت: یکی از علل عزل قلی‌ها از معاونت اجرایی مجلس، واسطه شدن برای گرفتن فیدلیتی و دیگنیتی بود.

این نماینده مدعی شده است که رییسی در جریان واگذاری خودرو به نمایندگان بوده و دستور رسیدگی صادر کرد.

در روزهایی که بسیاری از مردم از وضعیت گرانی خودرو رنج می برند این ماجرا نمک بر زخم مردم شد  و واکنش های شدید آن ها را در پی داشت.

اکنون مردم استان سمنان از نمایندگان خود سوال دارند که با توجه به اینکه راجع به این موضوع سکوت کردند، شفاف و به صورت رسمی اعلام کنند نظرشان پیرامون این مطلب چیست؟ آیا حواله های خودروهای میلیاردی جهت انصراف از استیضاح صحت دارد؟

البته این موضوع قابل ذکر است که خانی نماینده شاهرود و میامی وعلیزاده نماینده دامغان در مجلس تاکنون از عملکرد فاطمی امین به صورت رسمی دفاع کرده اند و مخالف استیضاح وی هستند و از سوی دیگر گلرو نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه و مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس هیچ موضع رسمی پیرامون استیضاح وزیر صمت نداشته اند.

پایگاه خبری پیام گوی سمنان آماده انتشار رسمی نظر نمایندگان استان سمنان پیرامون  استیضاح وزیر صمت و دریافت حواله خودروهای میلیاردی دیگنیتی و فیدلیتی می باشد.

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *