امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
بررسی گزینه های منتخب شورای شهر سمنان؛

چه کسی بر کرسی شهرداری سمنان می نشیند؟!

جلسه ۱۶۶ شورای شهر سمنان در حالی برگزار شد که پس از تخته بازی و نوشتن دوباره اسامی بر روی تخته، ۵ نفر موفق به اخذ رای حداقل چهار نفر از اعضا شدند. حسین موسوی، مهدی صمیمیان، عباس بابایی، همت هادیان و کوروش حصیرباف افرادی هستند که به عنوان گزینه های نهایی برگزیده شدند.
کد خبر: 15079
زمان انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ بعد از ظهر -
836 بازدید

بررسی گزینه های منتخب شورای شهر سمنان؛

چه کسی بر کرسی شهرداری سمنان می نشیند؟!

جلسه ۱۶۶ شورای شهر سمنان در حالی برگزار شد که پس از تخته بازی و نوشتن دوباره اسامی بر روی تخته، ۵ نفر موفق به اخذ رای حداقل چهار نفر از اعضا شدند. حسین موسوی، مهدی صمیمیان، عباس بابایی، همت هادیان و کوروش حصیرباف افرادی هستند که به عنوان گزینه های نهایی برگزیده شدند.

 

حال این افراد باید طی روزهای آینده، برنامه های خود را برای نشستن بر کرسی شهرداری سمنان ارائه دهند.

 

حال در این بخش قصد داریم رزومه ای را برای آشنایی بیشتر خوانندگان تقدیم کنیم.

 

عباس بابایی

عباس بابایی که به عنوان سرپرست فعلی شهرداری سمنان مشغول به فعالیت است را می توان مارکوپولوی شهرداری هم نامید. وی سابقه ای بیش از بیست ساله را در شهرداری سمنان دارد و مدیریت های زیادی را در شهرداری سمنان تجربه کرده است. سازمان پارک ها و فضای سبز، سازمان فرهنگی ورزشی، شهردار منطقه یک، رییس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری، معاونت شهردار و سرپرست شهرداری سمنان از جمله عناوینی است که برای وی می توان نام برد. عباس بابایی که دانشجوی دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری است، برای بار دوم به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب می گردد و اتفاقات این روزهای اخیر از جمله برگزاری برنامه فرهنگی در پیاده راه امام خمینی را می توان از توانمندی های وی ذکر کرد. آشنایی با بدنه شهرداری و تمامی سازمان ها و نگاه فرهنگی وی از جمله نقاط قوت عباس بابایی است. وی بومی شهر سمنان بوده و در تعامل با مردم شهر سمنان نیز کار راحت تری را در پیش دارد. عباس بابایی از نیروهایی است که پله های ترقی را گام به گام در شهرداری گذرانده است و امروز می تواند به عنوان یک جوان پرتلاش، آرزوهای خود را در این مسند محقق کند.

 

مهدی صمیمیان

مهدی صمیمیان را می توان مرد شماره یک این روزهای رسانه‌های خبری استان نامید. فردی که در میان شگفتی همگان از سوی استاندار کنار زده شد تا گماشتن مدیران تحمیلی و دستوری بدون در نظر گرفتن شایستگی ها بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتد. صمیمیان که آمار خوبی در دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان به جای گذاشته بود و به عنوان یکی از برترین ها در کشور مطرح شده بود، به یکباره جای خود را به یک سرپرست شاهرودی داد تا انتقادها به سمت استاندار و نماینده شرقی استان سرازیر شود.

وی که سرپرستی فرمانداری سمنان را نیز در کارنامه خود دارد، دوران پر تعاملی را در آن دوران با شورای شهر سمنان گذراند.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سمنان، کارشناس عمرانی بخشداری سرخه، کارشناس دفتر فنی دانشگاه سمنان و عضویت در کمیسیون های مختلف شهرداری سمنان از دیگر سوابق مرتبط این مدیر بومی است.

همچنین صمیمیان به دلیل سابقه چندین ساله خود در روزنامه پیام استان سمنان و مسئول خانه مطبوعات استان سمنان به عنوان یکی از مدیران رسانه ای مطرح می باشد که در تعامل با رسانه ها نیز می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند. ارتباط خوب با اعضای شورای شهر و سوابق عمرانی وی از مزایای صمیمیان است که در نظرسنجی ها نیز او را در رتبه های بالا قرار داده است.

صمیمیان در دوران سرپرستی فرمانداری نیز از نزدیک با مشکلات شهری دست و پنجه نرم کرد و آشنایی خوبی با روند کار شهرداری دارد. انتخاب اعضای شورای شهر سمنان به عنوان یکی از گزینه های شهرداری، نشان داد که این مدیر لایق بومی در بین مردم محبوبیت خود را دارد و اقدام استاندار سمنان را مقبول ندانستند.

 

حسین موسوی

حسین موسوی را می‌توان تنها شهرداری نامید که این بار هم گزینه نشستن بر کرسی شهرداری سمنان است. بزرگترین مزیت موسوی تجربه بالای وی به عنوان شهردار در شهرهای مختلف چون بومهن، ملارد و سمنان است و سابقه حضور در سازمان همیاری نیز از دیگر ویژگی هایش است. وی که در سالهای ۹۴ تا ۹۶ به عنوان شهردار سمنان فعالیت می کرد، دوران  پر افت و خیزی را در آن بازه گذراند. زیباسازی شهری و اهمیت به فضای سبز سمنان و توجه به ترافیک شهری به دلیل رشته تحصیلی را می توان از مزایای دوران موسوی به عنوان شهردار سمنان نامید و البته ارتباط خوب با پرسنل و رسیدگی به آنها نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که امروز نیز بسیاری از کارمندان شهرداری او را گزینه ی برتر می دانند. رییس شورای اسلامی شهرستان سمنان که دانشجوی دکترای برنامه ریزی شهری است تلاش دارد با استفاده از ظرفیت بومی بودن، آشنایی با پرسنل و ارتباط مناسب با شورای شهر، زمان را به نفع خود تمام کند و بر مسند شهرداری بنشیند.

وی که از ائتلاف تپش وارد شورای شهر سمنان شده است، خیالش از هم ائتلافی ها تا حدودی راحت است اما به دست آوردن رای دیگر اعضا در هاله ای از ابهام است.تنها مرد ۵ رای ای گزینه شهرداری، امید دارد حضورش در شورای شهر به عنوان یک امتیاز برایش محسوب گردد و نقدی در این خصوص به وی وارد نگردد.

 

همت هادیان

همت هادیان را می توان پرچالش ترین گزینه ی شهرداری سمنان نامید. وی که تا چند روز پیش خیلی نامی از وی برده نمیشد، به یکباره به یکی از گزینه های جدی شهرداری سمنان تبدیل شد. مدیر کل دفتر امور شهری استانداری سمنان در حالی سودای شهرداری دارد که حاظر است از پستی بالاتر گذشته و خدمت خود را در پست مورد علاقه اش ادامه دهد. شاید این علاقه، شایعه عدم سازگاری مدیران استانداری با استاندار را بیش از پیش قوت می بخشد.

هادیان که دانشجوی دکترای برنامه ریزی شهری است، سابقه حضور در شورای شهر سوم را دارد و در دوره پنجم نیز به عنوان عضو علل البدل شناخته شد. مدیر کلی اداره ورزش و جوانان و رییس هئیت همگانی استان و مدیریت های ورزشی که داشته از وی چهره ای ورزشی ساخته است. هادیان رقیب اصلی مرتضی نژاد برای پست شهرداری در همین دوره هم بود که نتوانست رأی اعتماد شورا را به دست بیاورد. وی در حالی گزینه فرمانداری سمنان و مهدیشهر هم بود که نهایتا توانست به عنوان یکی از اعضای ائتلاف انقلابیون بر مسند مدیریت دفتر امور شهری استانداری بشیند.

به نظر می رسد ائتلاف انقلابیون که در شورای شهر هم نمایندگان خود را دارند به دنبال این است که نماینده خود را در شهرداری داشته باشند و این بار برنده این ماراتن باشند. حاشیه های سمنانی و مازندرانی بودن هادیان کمی گزینه بومی بودن وی را کمرنگ کرده است اما این گزینه مازنی زبان و خطیرکوهی، همیشه خود را خادم شهر سمنان می داند.

 

کوروش حصیرباف

کوروش حصیر باف رامی توان یکی از با اخلاق ترین و دوست داشتنی ترین مدیران و شهرداری سمنان نامید. کسی که در اغلب موارد به عنوان کاندیدای شهرداری سمنان معرفی می گردد.هرچند در اکثر موارد کمترین احتمال را برای انتخاب وی می توان قائل شد. اما صداقت کاری و تجربه و تخصص وی در امور عمرانی، اجازه نمی‌دهد به راحتی از وی گذشت و نامی از وی نبرد.

حصیرباف که کارشناسی ارشد مدیریت شهری را داراست به دلیل تخصصش به عنوان نماینده استان در شورای عالی استان ها و رییس کمیسیون عمران شورای عالی استان انتخاب گردیده است. در حادثه متروپل آبادان نیز به عنوان مسئول حادثه شناسی این ساختمان منصوب گردید. تجربه چندین ساله حصیرباف در مدیریت سازمان آتش نشانی و معاونت فنی و امور زیربنایی فردی از وی فردی با تجربه و متخصص ساخته است.

وی که یک شهمیرزادی است، محبوبیتش را در شهر خود نیز داراست و در دوره چهارم و ششم نیز به عنوان عضو شورای شهر شهمیرزاد انتخاب تا از تخصص وی در این شهر نیز استفاده گردد.

مرد دوست داشتنی شهرداری سمنان، هر چند به عنوان سرپرست شهرداری هم انتخاب نگردیده است و به نظر شانسی کمتر از عباس بابایی هم دارد، ولی صداقت کاری، تخصص، تجربه و دوری از باند و گروه می تواند ذهن اعضای شورا را قلقلک دهد و شاهد شگفتی بر کرسی شهرداری سمنان باشیم.

در پایان امیدواریم این بار اعضای شورای شهر سمنان انتخابی شایسته و اصلح را انجام دهد. انتخابی که دیگر جای بازنگری ندارد و فرصت اندک دوساله را به شهردار جدید می سپارد. آشنایی کامل با شهرداری و پرسنل و وظایف آنها، بومی گرایی، داشتن برنامه مدون در بحث فرهنگی، عمرانی و درآمد پایدار می تواند از اولویت های انتخاب اعضای شورا باشد و امیدواریم به دور از تصمیمات سیاسی و نگرش های باندی و جناحی بهترین اتفاق برای شهر ممتاز سمنان به وقوع بپیوندد.

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *