امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

افسردگی و تنش آبی!

موضوع تامین آب شرب استان سمنان به اصلی ترین مباحث این روزهای مسئولان و شهروندان مبدل شده است. پس از مصاحبه های عجیب و غریب مسئولان کشوری و استانی در خصوص تامین آب استان سمنان و تناقض گویی ها در حرف ها، این چنین برداشت می گردد
کد خبر: 15510
زمان انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ بعد از ظهر -
18324 بازدید

گذری و نظری هفته / طنز سیاسی اجتماعی به قلم مسعود کلاهی

افسردگی و تنش آبی!

موضوع تامین آب شرب استان سمنان به اصلی ترین مباحث این روزهای مسئولان و شهروندان مبدل شده است. پس از مصاحبه های عجیب و غریب مسئولان کشوری و استانی در خصوص تامین آب استان سمنان و تناقض گویی ها در حرف ها، این چنین برداشت می گردد قرار نیست اتفاقی در جهت رفع تشنگی استان رخ دهد و همین موضوع باعث شده مطالبه گران استان پای کار بیایند و برای این مشکل راه حلی پیدا کنند. مشکلی که به تازگی استاندار سمنان هم نسبت به آن احساس خطر کرده و موضوع کم آبی شدید سمنان را اعلام داشته است. شنیده شده، از آنجایی که شهروندان و مطالبه گران این استان در تامین آب شرب کوتاهی کرده و نتوانستند رضایت استاندار را جلب کنند، اوقات شریف مسئولان استان مکدر شده و ناراحتی های شدیدی را به همراه داشته است. گویند این ناراحتی ها از زمانی هم بیشتر شده رئیس سازمان محیط زیست کشور به سمنان سفر و رازهای مگو را، بگو کرد! سلاجقه که اعتقاد دارد کلا بحث انتقال آب به استان سمنان منتفی است، بدون هماهنگی با مسئولان استان این خبر را اعلام داشت تا به نوعی بگوید این چند سال هم خبری نبوده است! ما که تا الان فکر میکردیم بعضی از خبرنگاران مصاحبه های کذب را در خصوص منتفی شدن انتقال آب منتشر می‌کنند، امروز متوجه شدیم که مثل همیشه خبرنگاران خیلی هم بیراه نمی گویند!
البته بعد از این جریان عده ای آمدند و دوباره حرف های قبلی را منکر شدند، اما در عمل متوجه می شویم که در حرف همان فرد قبلی در حال اجراست!!
مجموعه این حرف ها و تکذیب ها و تایید ها بود که باعث شد مسئولان استان از هر روز دیگر غمگین تر باشند و دچار افسردگی آبی گردند!
افسردگی آبی به نوعی از افسردگی تلقی می گردد که علاوه بر ناراحتی های ایجاد شده از طریق افراد دیگر، از درون نیز دچار پژمردگی شده و با تنش آبی مواجه خواهند شد. در این نوع افسردگی که احتمال از دست دادن موقعیت نیز وجود دارد، گیاه درون برای استقرار محکم و پابرجا، نیاز شدید خود به آب و آفتاب را بیش از پیش احساس می کند و هر لحظه به سمت نور و آب چرخش می کند. این چرخش ها به دلیل طلوع آفتاب معمولا صبح ها از سمت شرق آغاز و غروب ها به سمت غرب در جریان است. هر چند نور شرق همیشه دلچسب تر و جذاب تر بوده است اما شرایط استقرار گاهی حکم می کند که از برکات نور غرب نیز بهره مند گردند!
این نوع افسردگی، احتمال تنش آبی در گیاه را افزایش داده و گاه گیاه را به حرکات زیرآبی مجبور می کند! حرکاتی که رشد چندین گیاه دیگر در بستر ایجاد شده را فراهم کرده تا به کمک ریشه های دیگر گیاهان، جایگاه گیاه اصلی محکم تر گردد!
این گیاهان که بر اثر کم آبی دچار افت فشار شده اند، گاه مجبور به تناول آب قند می گردند تا فشارشان در مقابل فشارهای آبی تنظیم بماند، که خدا رو شکر کارخانه های تولید قند شرقی این مشکل را نیز برای گیاهان حل می کنند!
در مواقعی هم دیده شده این تنش های آبی، باعث رشد بیش از حد دیگر گیاهان و ریشه های تنومند آنها شده و در نهایت گیاه اصلی به دلیل کمبود نور و آب دچار مرگ تدریجی می شود!

 

 

 

اطلاعیه های جذاب پارکینگ مجلس!

در ایران مکان هایی وجود دارد که نسبت به دیگر نقاط جاذبه های فراوان تری دارد. این جاذبه ها در دوران های مختلف تاریخی و سیاسی کشور متحرک هستند و ممکن است از جایی به جای دیگر منتقل گردند. مثلاً این جاذبه های مکانی ممکن است در دوره ای در سر کوچه یکی از رئیس جمهور ها باشد و در دوره دیگر در مناطق جنوبی کشور رویت شود. در این ماه های اخیر این جاذبه ها به پارکینگ مجلس شورای اسلامی رسیده است. به طوری که اطلاعیه های خوش آب و رنگ در آن دیده می شود و می توان کالاهای ارزان قیمت در آن پیدا کرد!
همان طور که در گذشته گوجه ارزان قیمت در سر کوچه برخی پیدا می شد و دکل های بلااستفاده در بعضی از نقاط روئیت، امروز هم اطلاعیه های خودرو در پارکینگ مجلس بر در و دیوار چسبانده می شود!
این اطلاعیه ها که معمولا به ارتفاع ماشین ها اهمیت فراوانی می دهد، در محل پارک ماشین های مختلف نصب و شرایط هر پارکینگ را در نظر می گیرد. به همین دلیل محل پارک ماشین ها اهمیت فراوانی داشته و شرایط را تعیین می کند. در این پارکینگ تنوع خودروهای موجود در اطلاعیه هم وجود داشته و هیچ یک با هم تفاوتی هم ندارد. با توجه به وجود خودروهایی همچون ۲۰۶ و ۲۰۷ و پراید و شاسی بلند، بسیاری از لندکروز ها هم بلااستفاده مانده و کسی تمایل به خرید آنها ندارد. این پارکینگ ها که به عنوان یکی از جاذبه های این روزهای کشور محسوب می شود، به محل رفت و آمد پارکینگ دوستان مبدل شده است.به طوری که گاهی تعداد افراد طبقه بالا را از حد نصاب می اندازد!
امروزه پارکینگ ها به یکی از شلوغ ترین محل های رفت و آمد مبدل شده است. به شکلی که می توان بسیار از کالاهای ارزان قیمت را در آن یافت کرد. طبق آخرین آماری که در خصوص تورم نقطه ای به ثبت رسیده است، تورم پارکینگ مجلس با منفی ۵۰ درصد به عنوان پایین ترین رقم تورمی جهان مبدل شده است. این رقم تورمی که به نظر مبنای تصمیم گیری طبقه فوقانی می باشد، در صدا و سیما نیز کاربرد فراوانی دارد و به نظر می رسد اصلی ترین محل کار این رسانه است!

 

 

به چند عدد چاه کن نیازمندیم!

علیرغم کمبود نیرو که در کشور در حال افزایش است، خدا رو شکر استان سمنان از این نظر تامین و با کمبود نیرو نیز مواجه شده است. این کمبود نیرو به حدی زیاد شده است که احتمالا مجبور به واردات نیرو از دیگر استان ها و دیگر کشورها و قاره های کناری خواهیم بود. اما این نیرو به فراخور کار جذب می شوند و هر کدام در بخشی فعال می گردند.
در تازه ترین آگهی های منتشر شده نیروی چاه کن بیش از پیش نیاز می شود. این نیروها برای تامین نیروهای چاه کن شرایط مناسبی فراهم شده تا آبی به لب های تشنه هموطنان برسد. به همین مناسبت هم دفتری به نام مدیریت چاه کنی استان افتتاح گردیده تا در این خصوص مدیریت روشن و خاموش صورت پذیرد! البته شرایط جذب این نیروها کاملا متفاوت است و حتما باید شرایط خاصی را بپذیرند. اول از همه تعداد این چاه ها در شهرهای مختلف فرق دارد. مثلا در برخی نقاط سه چاه و در برخی دیگر یک چاه باید حفر شود که این به عهده ی مدیریت چاه کنی استان است! یکی از شرایط اصلی و مهم جذب نیرو، توانایی در ارتفاع های زیاد است.البته نه ارتفاع هوایی بلکه ارتفاع زمینی! همچنین باید قابلیت سفر در کشورهای دیگر و تسلط به زبان انگلیسی، آفریقایی و چند زبان دیگر را داشته باشند؛ زیرا نیرویی که جذب مدیریت چاه کنی استان می گردد باید نزدیک به ۴۰۰ متر چاه حفر کند و از آنجایی که از آن طرف کره زمین به بیرون پرتاب خواهد شد باید آمادگی حضور در هر کشوری را داشته باشد.
همچنین تسلط کامل به شنا نیز از دیگر ویژگی های چاه کن جذب شده است چون ممکن است در یکی از اقیانوس ها سر بیرون آورد.
در هر صورت کسانی که شرایط فوق را دارا می باشند سریعتر خود را به مدیریت چاه کنی استان معرفی کنند تا پس از گزینش و روال مراحل قانونی که بسیار در استان پراهمیت است! به استخدام درآیند.

اشتراک گذاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *